جمعه 7 اردیبهشت 1403

اقتصادی وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادی وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: سید محمد خاتمی به سید حسین خمینی در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی را تسلیت گفت.

اقتصادنیوز: ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه در اظهاراتی با انتقاد شدید از بسته کمک نظامی 60 میلیارد دلاری اخیر آمریکا به اوکراین، گفت: ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین جان شهروندان این کشور را با پول مالیات‌دهندگان کشورهای غربی معامله می‌کند.

اقتصادنیوز: جنبش حماس پنجشنبه شب در بیانیه‌ای خواستار اعزام تیم‌های پزشکی قانونی برای شناسایی اجساد گورهای دسته جمعی در غزه شد.

اقتصادنیوز: برنی سندرز در پاسخ به نتانیاهو که دانشجویان آمریکایی را یهودستیز خوانده بود، به او هشدار داد که باید مسئولیت جنایات خود در غزه را بپذیرد.

اقتصادنیوز: پس لرزه های رویارویی ایران و اسارئیل، بازارهای نفتی را هم شوکه کرد؛ موضوعی که موجب شد تا سرنوشت پروژه هایی که محمد بن سلمان در برنامه چشم انداز 2030 بدان اشاره کرده و خواهان اجرایشان هست، در هاله ای از ابهام قرار بگیرد.

اقتصادنیوز: رئیس بخش خاورمیانه، آسیا و اقیانوسیه اتحادیه اروپا با والی هرات دیدار و گفتگو کرد.

اقتصادنیوز: رئیس پلیس راه انتظامی استان ایلام گفت: تجاوز به چپ راننده کامیون در محور دره شهر حد فاصل روستای عباس آباد به زرانگوش چهار کشته برجای گذاشت.

اقتصادنیوز: حجاب در کنار ابعاد مذهبی و فرهنگی، در کشور ما دارای قوانینی مصوب از سوی مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی است؛ در این قوانین، دستگاه‌ها و نهادهای مختلفی وظیفه پیگیری اجرای قانون حجاب را بر عهده دارند و این وظیفه تنها مشمول برخی نهادهای خاص مانند فراجا نیست.

اقتصادنیوز: آمریکا، فرانسه و سازمان ملل به کشف گورهای دسته جمعی در نزدیکی دو مرکز درمانی مهم در غزه که حاکی از جنایت آشکار صهیونیست‌ها است، واکنش نشان دادند.

اقتصادنیوز: دفترچه سوالات نوبت اول کنکور 1403 در گروه‌های آزمایشی هنر، زبان‌های خارجی و دانشگاه فرهنگیان منتشر شد و کلید اولیه سوالات از سه‌شنبه 11 اردیبهشت ماه در دسترس خواهد بود.

سخنگوی عرب‌زبان وزارت خارجه آمریکا از استعفای خود برای اعتراض به سیاست‌های دولت جو بایدن در قبال غزه خبر داده است.

اقتصادنیوز: فرو ریختن هیمنه رژیم صهیونیستی در پی عملیات موفقیت‌آمیز «وعده صادق» ایران با هدف پاسخ به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق، مقام‌های انگلیس را در سایه ضعف جدی ارتش این کشور، به فکر تقویت قوای نظامی و راه‌اندازی گنبد آهنین انداخته است.

اقتصادنیوز: 6 مرزبان بازداشت شده در جنوب شرق کشور با انجام اقدامات لازم از سوی جمهوری اسلامی ایران آزاد شدند.

اقتصادنیوز: جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز پنج‌شنبه به خبرنگاران گفت که واشنگتن خواستار انجام تحقیقاتی در رابطه گورهای دسته‌جمعی گزارش شده در نوار غزه است.

اقتصادنیوز: سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد پیرامون «وضعیت خاورمیانه؛ (سوریه)» بر خروج فوری تمامی نیروهای نظامی آمریکا از سوریه که بخش‌هایی از خاک این کشور را اشغال کرده‌اند، تاکید کرد.

اقتصادنیوز: معاون سیاسی وزیر خارجه ایران گفت: کلید برقراری ثبات و آرامش در منطقه توقف جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه است.