پنج‌شنبه 19 مهر 1403

اقدام خاصی درباره ساماندهی "کودکان کار" صورت نگرفته است

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
اقدام خاصی درباره ساماندهی "کودکان کار" صورت نگرفته است

رئیس کمیته نظارت و حقوقی شورای شهر تهران با اشاره به مسئولیت شهردار تهران به عنوان دستیار ویژه رئیس جمهور در موضوع آسیب‌های اجتماعی گفت: علی‌رغم این مسئولیت هنوز اقدامی در خصوص ساماندهی کودکان کار بر سر چهارراه‌ها انجام نشده است.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، پرویز سروری؛ نایب رئیس شورای شهر تهران امروز در جریان دویست و بیست و چهارمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به برنامه شهرداری تهران در ایام ماه مبارک رمضان و نوروز در بلوار کشاورز و پارک لاله اظهار کرد: برپایی سفره افطاری ساده در این ایام مورد استقبال شهروندان قرار گرفت و برنامه‌های متنوعی در پارک لاله برگزار شد.

وی همچنین به پخش دو برنامه فاخر، "محفل" و "زندگی پس از زندگی" از صدا و سیما اشاره کرد و افزود: کار جدیدی در حوزه فرهنگی و اجتماعی در این ایام از سوی سازمان صدا و سیما انجام شد که مورد استقبال خانواده‌ها قرار گرفت.

مهدی اقراریان؛ رئیس کمیته نظارت و حقوقی شورای شهر تهران نیز در جلسه امروز به مسئولیت شهردار تهران به عنوان دستیار رئیس جمهور در موضوع آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و افزود: 6 ماه از اعطای حکم شهردار تهران می‌گذرد و تاکنون گزارشی از اقدامات در این خصوص دریافت نشده و امیدواریم شهردار تهران در صحن شورا گزارشی در این باره ارائه کند.

وی همچنین به حضور کودکان کار در چهارراه‌ها اشاره کرد و گفت: در این زمینه نیز هنوز اقدام خاصی برای ساماندهی این کودکان در سر چهارراه‌ها انجام نشده است.

مهدی پیرهادی؛ رئیس کمیسیون سلامت، خدمات و محیط زیست شورای شهر تهران با اشاره به حضور مردم در میدان فلسطین در روز گذشته و درخواست مردم از وزارت امور خارجه برای پاسخگویی مناسب به حملات، اظهار کرد: شاید اگر روزی که سردار سلیمانی به شهادت رسیدند، به درستی پاسخ داده می‌شد امروز شاهد تهدید حمله از سوی رژیم صهیونیستی نبودیم.

وی با بیان اینکه اسرائیل پلیدترین و ضعیف‌ترین کشوری است که در دنیا عرض اندام می‌کند، یادآور شد: این رژیم غاصب به دنبال کشتن زنان و کودکان است و تا امروز بیش از 30 هزار زن و کودک را به خاک و خون کشیده است.

پیرهادی با بیان اینکه وزارت امور خارجه باید با جدیت بیشتری این موضوع را پیگیری کند، تصریح کرد: دولت‌هایی که داعیه‌دار حقوق بشر هستند، کدامیک با حمله به سفارتخانه‌ها و قتل عام کسانی که در این فضا حضور دارند، موافقند؟ این سکوت یک پیام روشن برای تمام کشورهاست.

4 مدل طراحی شده برای ساماندهی کودکان کار و خیابانی اعلام شد

وی ادامه داد: این رژیم غاصب و جعلی باید هزینه کاری که انجام داده را بدهد و این هزینه باید به اندازه‌ای سنگین باشد که اسرائیل فکر نکند که می‌تواند بزند و برود و ماجرا تمام می‌شود. ما منتظر پاسخ دولتمردان هستیم و باید در زمان مناسب پاسخی مناسب و قاطع داده شود.