جمعه 7 اردیبهشت 1403

اقتصادی وب‌گاه الف

اقتصادی وب‌گاه الف

بانک مرکزی اعلام کرد که در سال گذشته برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی بیش از چهار میلیارد و 300 میلیون دلار ارز تامین و پرداخت کرد که از رشد 26 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبلش برخوردار است. همچنین تامین ارز کالاهای اساسی و دارو در 34 روز گذشته از مرز 636 میلیون دلار گذشت.

معاون بهره‌برداری و بازرگانی راه‌آهن با اشاره به عدم هماهنگی با راه‌آهن در بارگیری قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه، گفت: اقدامات لازم برای اعزام آزمایشی این قطار با مساعدت راه‌آ‌هن انجام شد.

سقف برداشت از حساب‌های بانکی که بصورت حضوری و غیرحضوری با تصمیم بانک مرکزی تا پایان فروردین ماه افزایش یافته بود به حالت قبل بازگشته است.

در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به 43هزار و 896 تومان و حواله دلار نیز به 40هزار و 976 تومان رسید.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن از انسداد بخش املاک سکوهای دیوار و شیپور تا هفته آینده در صورت عدم فراهم آوردن احراز هویت مالک و کد پستی ملک خبر داد.

مسعودی با بیان این که سخت می‌توان پیش بینی آینده ارز و طلا در کشور را داشت اما اگر اتفاق خاصی رخ ندهد دلیلی برای التهاب بازار و افزایش قیمت وجود ندارد، گفت: عده کثیری از تحلیل گران معتقدند که «بحران‌ها توسط سیاست مداران قابل کنترل است»، در نتیجه این افراد روند بازار ارز و قیمت طلا را نزولی می‌بینند.

گزارش کمیسیون اقتصادی درباره طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی و گزارش کمیسیون عمران درباره طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی در دستور کار نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

اتحادیه وارد کنندگان نهاده ای دام و طیور ایران با ارسال نامه‌ای به حجت الاسلام محسنی‌اژه‌ای رئیس قوه قضائیه نسبت به رقابت شرکت‌های دولت با بخش خصوصی اعتراض کردند.

معاون وزیرکار در واکنش به نامه خانه صمت مبنی بر کاهش 10درصدی حقوق کارگران در صورت تعطیلی 5شنبه ها گفت: کاهش حقوق کارگران در صورت تعطیلی 5 شنبه تخلف است. درصورتی که چنین تخلفی صورت گرفت باید جلوی آن گرفته شود.

بیستمین حراج شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران از ساعت 12 امروز سه شنبه 4 اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی از ادامه بارش‌ها در تهران برای امروز (4 اردیبهشت‌) و فردا خبر داد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی درباره زمان اعمال افزایش حقوق بازنشستگان این سازمان گفت: بحث افزایش حقوق بازنشستگان مربوط به بودجه سنواتی است که این ماه اعمال خواهد شد و معوقه فروردین بازنشستگان سازمان را هم سعی می‌کنیم در خردادماه پرداخت کنیم.

بانک مرکزی ایران در یک‌سال گذشته و به ویژه در سه ماه اخیر به‌شکل بی‌سابقه‌ای ذخایر طلا و فلزات گران‌بهای خود را در خزانه از منابع خارجی افزایش داده است.

براساس اعلام وزیر اقتصاد، واگذاری مالکیت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس روز چهارشنبه نهایی خواهد شد و مجموع ارزش این دو واگذاری حدود 6هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود.

احیای قرارداد صادرات گاز ایران به پاکستان، پس از سال‌ها توقف می‌تواند یکی از مهمترین دستاوردهای دو کشور در سفر امروز رئیس جمهوری ایران به پاکستان باشد.

«اگر وزارت راه و شهرسازی معتقد است برای تعبیه سامانه املاک و اسکان برخی نهادها همکاری نمی‌کنند و دچار ترک فعل شدند باید آن‌ها را به نهادهای مربوط معرفی کند و در این مسئله مجلس نیز می‌تواند از بعد نظارتی وارد شود.»