پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

اقتصادی وب‌گاه الف

اقتصادی وب‌گاه الف

نوزدهمین حراج شمش طلا از ساعت 12 امروز یکشنبه 2 اردیبهشت ماه در مرکز مبادله ارز و طلای ایران برگزار خواهد شد.

نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت: وقتی نتوانیم به درستی صادرات زعفران داشته باشیم و بازارها را تامین کنیم، قاچاقچیان بازار را تامین می‌کنند. براساس برآوردها هر ماه 10 تن زعفران به صورت قاچاق از کشور خارج می‌شود.

انجمن خودروسازان اروپا در گزارشی اعلام کرد که فروش خودرو در اتحادیه اروپا طی ماه مارس نسبت به سال گذشته 5.2 درصد کاهش یافته است که بیشترین کاهش از ژوئیه 2022 محسوب می‌شود.

عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: بانک مرکزی با توجه به محدودیت‌های ارزی یک سال گذشته توانست به‌خوبی در ثبات بازار ارز و حمایت از تولید تأثیرگذار باشد.

مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران، حمایت همه جانبه از توسعه صادرات محصولات دانش بنیان را اولویت اصلی وزارت صمت و صندوق ضمانت صادرات ایران برشمرد و از بسته حمایتی جدید ویژه صادرکنندگان محصولات دانش بنیان رونمایی کرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران با اشاره به ضرورت رعایت برخی الزامات برای آنکه شعار سال به شعور تبدیل شود، گفت: انتظار ما از مجلس این است که در تعیین تعطیلات پایان هفته نظرات بخش خصوصی را مورد توجه قرار دهد.

بر اساس آخرین گزارش‌ها از مراجع رسمی آماری، نرخ بیکاری کشور در سال گذشته به 8.1 درصد رسیده، نرخ بیکاری بانوان 2 درصد کاهش داشته و نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان 1.2 درصد کمتر شده است.

بازار سکه و طلا امروز (یکم اردیبهشت) با کاهش قیمت همراه بود، در حالیکه سکه تمام بهار آزادی با نرخ 43 میلیون و 989 هزار تومان در بازار داد و ستد شد.

ثبت 170.2 میلی‌متر بارش در 204 روز ابتدایی سال آبی جاری (اول مهرماه 1402 تا 31 شهریور ماه 1403) نشان می‌دهد که میزان بارش‌ها نسبت به آمار مدت مشابه سال‌های نرمال (متوسط آمار 55ساله) کاهشی 16درصدی داشته است.

بامداد امروز (یکم اردیبهشت‌ماه) در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ شد این دومین سهمیه ماهانه سال 1403 است که به کارت‌های هوشمند سوخت شخصی واریز شده است.

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (شنبه یکم اردیبهشت) با 77 هزار و 643 واحد افزایش در ارتفاع 2 میلیون و 285 هزار و 857 واحدی قرار گرفت.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان از وقوع آتش‌سوزی خودرو پژو 405 حامل قاچاق سوخت در یکی از جایگاه های عرضه این شهر خبر داد و اعلام کرد که یک نازل پمپ بنزین نیز سوخت که با حضور به‌موقع آتش نشانان از گسترش آتش جلوگیری به عمل آمد.

داده‌های شرکت ورتکسا نشان داد صادرات نفت ایران در سه ماهه نخست سال 2024، به بالاترین سطح در 6 سال گذشته صعود کرده است.

یک کارشناس مسکن گفت: مالیات بر عایدی سرمایه به صحن علنی ارجاع شده و منتظر قرارگرفتن در دستور کار مجلس توسط هیئت رئیسه است.