شنبه 1 اردیبهشت 1403

اقتصادی وب‌گاه الف

اقتصادی وب‌گاه الف

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از تعطیلی فعالیت بنادر مسافربری استان به علت شرایط نامساعد جوی خبرداد.

سخنگوی اقتصادی دولت گفت: موجرانی که اجاره بها را نامتعارف تعیین کنند جریمه می‌شوند.

بانک سپه در سال 1402 در حوزه تسهیلات تکلیفی مبلغ 289 هزار و 11 میلیارد و 887 میلیون ریال در قالب 201 هزار و 762 فقره تسهیلات در حوزه‌های قرض‌الحسنه ازدواج، فرزندآوری، اشتغالزائی، کمک ودیعه مستاجران، قانون جهش تولید مسکن، حوادث قهری و غیره پرداخت کرده است.

شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران در اطلاعیه‌ای محدودیت پروازی در فرودگاههای کشور را تکذیب کرد.

در سال گذشته حدود 28 همت مالیات بر ثروت وصول گردیده در قسمت مالیات خانه های خالی تنها 5 میلیارد تومان به خزانه واریز گردیده است.

نماینده کارفرمایان درباره جلسه روز گذشته شورای عالی کار گفته، جلسه خاصی نبوده و بحثی در خصوص اصلاح دستمزد هم نشد. اینکه نماینده کارگران اعلام کرده بود حق مسکن افزایش پیدا می کند، ما اطلاعی نداریم.

رییس مرکز بهبود کسب و کار وزارت اقتصاد گفت: صاحبان جوازهای کاغذی باید تا قبل از 26 اردیبهشت جواز خود را الکترونیکی و به شناسه یکتا تبدیل کنند، در غیر این صورت از تمام خدمات حکومتی و دولتی محروم خواهند شد.

دهمین حراج سکه طلای مرکز مبادله ایران که اولین حراج امسال بود با تخصیص 4675 ربع سکه، 1016 نیم سکه و 1527 تمام سکه به پایان رسید.

وزارت امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد: با اجرای مالیات بر ارزش افزوده از طریق سامانه مؤدیان، تولیدکنندگان می‌توانند مالیات بر ارزش افزوده پرداختی خود را مسترد کنند، بنابراین فشاری به تولیدکننده وارد نخواهد کرد.

رییس کمیسیون تخصصی موبایل و لوازم جانبی اتاق اصناف ایران ممنوعیت واردات گوشی‌های دکمه‌ای را تکذیب کرد.

وزارت امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد: با اجرای مالیات بر ارزش افزوده از طریق سامانه مؤدیان، تولیدکنندگان می‌توانند مالیات بر ارزش افزوده پرداختی خود را مسترد کنند، بنابراین فشاری به تولیدکننده وارد نخواهد کرد

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب درخصوص محتوا و مواد برنامه هفتم توسعه کشور و تأکید ایشان بر اجرای کامل این برنامه، تحقق رشد اقتصادی هشت درصدی همراه با عدالت اجتماعی و کاهش فاصله طبقاتی، مأموریت اصلی سازمان برنامه و بودجه در سال 1403 است.

مدیر سامانه هوشمند سوخت گفت: تجهیزات تولید کارت سوخت در حال به روز رسانی است، ظرفیتی که می‌تواند امکان تولید کارت سوخت را به 80 هزار کارت سوخت در روز برساند.

رییس شورای تامین دام با بیان اینکه مردم نگران وضعیت بازار گوشت قرمز نباشند، گفت: به‌طور قطع قیمت گوشت قرمز با توجه به حجم بالای واردات و افزایش جمعیت دامی تولید داخل، روند کاهشی به خود می گیرد و قیمت ها متعادل می‌شود.

در پی انتشار اخباری درباره ممنوعیت واردات گوشی‌های دکمه‌ای، رئیس کمیسیون تخصصی موبایل و لوازم جانبی اتاق اصناف ایران این موضوع را تکذیب کرد.