جمعه 31 فروردین 1403

سیاسی وب‌گاه الف

سیاسی وب‌گاه الف

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به بیانیه وزارت اطلاعات درباره دستگیری اعضای شبکه گسترده تروریستی - صهیونیستی در کشور گفت: دستگیرشدگان سوابق متعددی از اقدام علیه امنیت نظام دارند.

مصوبه اصلاح قانون انتخابات، مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

رییس قوه قضاییه گفت: مطابق اصل 162 قانون اساسی، انتصاب رئیس دیوان عالی کشور و دادستان کل کشور از سوی رئیس قوه قضاییه باید از میان مجتهدان عادل و آگاه به امور قضایی، با مشورت قضات دیوان عالی کشور صورت گیرد.

معاون اول رئیس جمهور صبح امروز (سه شنبه) با حضور در آزادراه تهران - شمال از مسیر رفت و مراحل ساخت، پیشرفت و تکمیل مسیر برگشت منطقه 2 این آزادراه بازدید کرد و در جلسه ای با حضور وزرا و مسئولان مربوطه روند احداث منطقه 3 آزادراه تهران - شمال را مورد بررسی قرار داد.

نشست هماهنگی دیپلماسی و گردشگری سلامت با حضور وزرای بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، وزیر میراث فرهنگی و گردشگری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و معاونان و مدیران ذی‌ربط وزارت امور خارجه به میزبانی وزیر امور خارجه کشورمان برگزار شد.

دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا گفت: مردم ما همیشه ثابت کرده‌اند که پاسخ اعتماد را با اعتماد می‌دهند و هیچگاه از نظام خود فاصله نمی‌گیرند.

معاون تحقیقات صنعتی وزارت دفاع از تحویل موشک‌های بالستیک شهید حاج قاسم به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آینده نزدیک خبر داد.

رئیس امور ساختارهای سازمانی سازمان اداری و استخدامی کشور اعلام کرد که بر اساس لایحه تشکیل وزارت بازرگانی، شش سازمان و شرکت به این وزارتخانه جدید واگذار می‌شوند. بعضی دیگر از دستگاه‌های مرتبط نیز ممکن است پس از بررسی بیشتر به وزارت بازرگانی اضافه شوند.

سخنگوی دولت گفت: امروزه اقدامات شنیع خلاف اسناد حقوق‌بشری در اهانت به قرآن رقم زده می‌شود و هر اقدامی که خشونت را ترویج دهد، خلاف اولیه حقوق اولیه انسان‌هاست.

دیپلمات ارشد حزب حاکم چین با بیان این که پکن روابط با تهران را از منظر راهبردی می نگرد، تاکید کرد: چین به حمایت از ایران در حفظ حاکمیت ملی و عزت ملی ادامه می دهد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: اگر شناور شما یک هزار کیلومتر وارد عمق شود و موشک ابومهدی را با برد یک هزار کیلومتری شلیک کند، دشمن یا ناو هواپیمابر باید یک هزار کیلومتر دیگر عقب‌نشینی انجام بدهد. در آن صورت هواپیماهای این ناو هواپیمابر کارایی نخواهند داشت.

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: اضافه شدن موشک ابومهدی به دیگر دستاورد‌های نیروی دریایی ارتش قدرت بازدارندگی و دفاعی ما را در عمق تکمیل می‌کند.

موشک کروز ابومهدی با حضور وزیر دفاع، جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش و فرمانده نیروی دریایی سپاه به یگان‌های دریایی ارتش و سپاه الحاق شد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با موشک کروز دریایی «ابومهدی» را منحصربفرد خواند و گفت: در نرم‌افزار طراحی مسیر پروازی این موشک از هوش مصنوعی استفاده شده و می‌توان از عمق خاک کشور با حداکثر سرعت عملیاتی به اهداف متحرک دریایی شلیک و ناوشکن‌های دشمن را منهدم کرد.

رئیس پارلمان صربستان در دیدار با وزیر امور خارجه کشورمان از سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از تمامیت ارضی و حاکمیت ملی کشورش قدردانی کرد.