سه‌شنبه 11 اردیبهشت 1403

سیاسی وب‌گاه الف

سیاسی وب‌گاه الف

نیروی دریایی سپاه شناورهای یگان ویژه شهید حججی را با موشک های برد 600 کیلومتر در خلیج فارس و به منظور حراست از حریم جزایر ایرانی از جمله جزیره بوموسی عملیاتی کرد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر استمرار و افزایش همکاری‌های دفاعی بین ایران و بلاروس گفت: با توجه به تغییراتی که در ساختار جهانی قدرت در حال وقوع است باید این روابط گسترش پیدا کند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: خلیج فارس متعلق به همه کشورهای این منطقه است و همه کشورها نسبت به حدود و ثغور جغرافیایی خود حساسیت دارند و ما هم در خصوص حفاظت و حراست از تمامیت سرزمینی میهن اسلامی، ذره ای کوتاهی نمی‌کنیم.

رزمایش اقتدار نیروی دریایی سپاه برای دفاع مستحکم از جزایر ایرانی در خلیج فارس، با تمرکز بر جزیره بوموسی از بامداد امروز چهارشنبه آغاز شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با روسای سازمان‌های نظام مهندسی با بیان اینکه کشور نیازمند تصمیمات شجاعانه، سخت و گاها تلخ است، گفت: با یک برنامه پنجساله می توان ثبات اقتصادی را به کشور بازگرداند و تا زمانی که ثبات اقتصادی برقرار نشود، رشد اقتصادی معنا ندارد.

سخنگوی شورای نگهبان، گفت: از نظر شورای نگهبان هیچ شرط و محدودیتی برای شرکت گروه‌ها و سلایق مختلف در انتخابات، جز التزام و رعایت قانون وجود ندارد.

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند کار دشواری است. بسته خبری تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی در اورشلیم با هاکاینده هیچیلما، رئیس‌جمهور زامبیا دیدار و درخصوص ایران گفت‌وگو کرد.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون بیش از 212 هزار نامه و درخواست مردمی به رئیس جمهور طی سفر به این استان ثبت شده است.

رئیس جمهور با تجلیل از ایستادگی و مقاومت تاریخی دولت و ملت سوریه در برابر فتنه‌ها و تهاجم همه جانبه 12 ساله علیه این کشور، پیام مهم دیدار روسای جمهوری اسلامی ایران و سوریه در دمشق را پیروزی بزرگ جریان و رویکرد مقاومت توصیف کرد.

سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان ملل و سایر سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در نشست کمیته مقدماتی بازنگری معاهده عدم اشاعه هسته‌ای (NPT) خطاب به نمایندگان دولت‌های عضو، مواضع اصولی کشورمان را مطرح کرد.

سیدحسن نصرالله در سخنرانی روز سه‌شنبه خود به مناسبت سیزدهمین روز ماه محرم بار دیگر هتاکی کشورهای غربی به قرآن کریم را محکوم و اعلام کرد که فرد جاسوس موساد با هتک حرمت قرآن کریم به مقدسات دو میلیارد مسلمان اهانت کرده است.

فیصل مقداد وزیر خارجه جمهوری عربی سوریه که برای انجام یک سفر رسمی به تهران سفر کرده است؛ بعدازظهر امروز با دکتر علی اکبر احمدیان نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران دیدار و پیرامون مسائل دو جانبه و آخرین تحولات منطقه با وی گفتگو کرد.

وزیر راه و شهرسازی از اعلام قیمت مصوب پروازهای اربعین 1402 تا 10 روز آینده و اعمال ممنوعیت فروش بلیت پروازها به‌صورت چارتری خبر داد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه این کمیسیون معتقد است تخلفات گسترده در انتخابات اتاق بازرگانی ایران رخ داده است، گفت: گزارشی از این تخلفات تهیه شده که دو هفته آینده در صحن علنی مجلس مطرح و به رأی نمایندگان گذاشته می‌شود.