جمعه 7 اردیبهشت 1403

سیاسی وب‌گاه الف

سیاسی وب‌گاه الف

وزیر میراث فرهنگی به پاکستان سفر کرد و ضمن دیدار با رئیس جمهور این کشور در نظر دارد تا در سومین اجلاس گردشگری D8 شرکت کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: ثقه الاسلام از نظریه پردازان برجسته مشروطه بود که از تقلید کورکورانه مشروطه خواهان از غرب جلوگیری و مانع نشر اندیشه لائیک شد و با بومی سازی نظریه مشروطه آنرا مطابق با دین و فرهنگ ایرانی بازتعریف کرد.

رئیس قوه قضائیه گفت: اگر یک جرم و فسادی در مسائل اقتصادی و غیراقتصادی واقع می‌شود، قبل از آنکه به سراغ مردم برویم، باید به سراغ عامل و کارگزار حکومت برویم.

رئیس‌جمهوری گفت: ایجاد امید سرلوحه همه برنامه‌ها و اقدامات دولت است چرا که معتقدیم وجود نشاط و امید، مشارکت عمومی و افزایش سرمایه اجتماعی را به همراه دارد.

کمیسیون‌های تخصصی مجلس در هفته جاری جلسه دارند که در این جلسات با حضور مسئولان دولتی موضوعات مختلفی را بررسی می‌کنند که جزئیات دستورکار کمیسیون‌ها را در این گزارش می‌خوانیم.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ساختمان اصلی قدرت ما ناپیدا است و در تحریم دشمنان به قدرت رسیده ایم، تاکید کرد: ملت ایران راه خود را مستقل از اراده قدرت‌ها به پیش می‌برد و ما هم گاهی بخشی از قدرت در حال رشد خود را به دشمنان نشان می‌دهیم.

وزیر کشور در پاسخ به برخی انتقادات نسبت به قانون جدید انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: در این قانون در حوزه مشارکت، ممنوعیت و محدودیتی ایجاد نشده است

ایران در کنار نمایش عملی توانایی‌ها و ظرفیت‌های دفاعی خویش از جمله در حوزه دریایی بر تعامل و دیپلماسی دفاعی با کشورهای دوست و همسایه تاکید داشته و آن را مولفه‌ای برای امنیت منطقه‌محور می‌داند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به سفر سه‌روزه اخیر خود به پاکستان، گفت: حجم تبادلات تجاری ایران و پاکستان در 20 ماه اخیر به میزان خوبی رشد داشته است، اما رضایت‌بخش نیست؛ و گام بعدی ما ارتقاء این روابط به حجم پنج میلیارد یورو است.

ایسنا نوشت: خبرگزاری خانه ملت در واکنش به بازتاب عبارت «تصمیمات سخت» در صحبت‌های اخیر رئیس مجلس، توضیحاتی ارایه کرد.

به بهانه سالگرد به نتیجه رسیدن حرکت مشروطه‌خواهی مردم ایران، نگاهی گذرا خواهیم داشت به مراحل ایجاد مجلس شورای اسلامی و تغییر آن به شورای ملی، تا به توپ بستن مجلس و دوره استبداد صغیر، تا بازگشایی مجلس دوم و شهادت شیخ فضل‌الله نوری و...

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسات علنی هفته آینده خود به بررسی لایحه یک فوریتی حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب می پردازند.

وزیر امور خارجه گفت: تجارت ایران و پاکستان از روند افزایشی برخوردار بوده و به بیش از 2 میلیارد و 300 میلیون دلار رسیده است.

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز ضمن اشاره به ماجرای داخراش نارنجستان قوام شیراز با تاکید بر اینکه امروز در عرصه یک جنگ ترکیبی هستیم و هرکس این موضوع را باور ندارد اطراف خود را نمی پاید، گفت: تذکر لسانی وظیفه همگانی است و اگر تنها شدید عرصه جنگ را خواهید باخت.

رسانه‌های اصلاحات وضعیت این جبهه را پس از برگزاری آخرین جلسه این جبهه اینگونه تشریح کردند: جبهه اصلاحات دو پاره شد.