سه‌شنبه 11 اردیبهشت 1403

سیاسی وب‌گاه الف

سیاسی وب‌گاه الف

معاون اول رئیس جمهور با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی، رسانه را عرصه جنگ جدید در دنیای کنونی دانست و از خبرنگاران به عنوان سربازان این جبهه جدید یاد و از زحمات آنها تقدیر کرد.

محمد عطریانفر عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در مصاحبه با ارگان مطبوعاتی این حزب، گفت: سران اصلاحات هیچ‌گاه فکر نکردنددر شرایطی که جامعه درحال ادبار است و به سیاسیون پشت کرده با چه برنامه‌ای باید علاقه‌مندان و طرفداران خود را نگه داشت.

رییس جمهور با بیان اینکه دولت نقدپذیر است و نقد و نظر را برای خود مفید می داند، گفت: ممکن است به برخی اقدامات دولت انتقاداتی وارد باشد ولی این دولت، منتقدان را افراد بی‌شناسنامه و بی‌هویت نمی‌داند و برای شنیدن صحبت‌های منتقدان گوش شنوا دارد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در توکیو حضور دارد، با نخست‌وزیر ژاپن دیدار و گفت‌وگو کرد.

آسوشیتدپرس (The Associated Press) مدعی شده که ارتش آمریکا در حال بررسی استقرار نیروهای مسلح در کشتی‌های تجاری است که از مسیر تنگه هرمز عبور می‌کنند؛ در همین راستا، 2500 نیروی آمریکایی در حال عزیمت به غرب آسیا هستند.

سیدابراهیم رئیسی صبح امروز - دوشنبه 16 مرداد - در آستانه روز خبرنگار از سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی بازدید کرد.

سخنگوی دولت، دولت سیزدهم را سفیران فناوران کشور دانست و گفت: دولت در سفرهای خارجی خود به جای عکس دسته‌جمعی ربات جراح و پهپادهای کشاورزی را با خود می‌برد.

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان درباره حضور نظامی آمریکا در منطقه گفت: حضور آمریکا هیچگاه امنیت آفرین نبوده است و منافع آنها اقتضا کرده که به ناامنی دامن زنند، ما معتقدیم که کشورهای منطقه قادر به تامین امنیت خودشان هستند.

کارخانه صنایع مخابراتی راه دور ایران (ITI) از حدود 17 سال پیش به‌دلیل واگذاری به افراد فاقد اهلیت و تخصص و در نتیجه سوءمدیریت، با مشکل عدم نقدینگی برای تأمین مواد اولیه و در نتیجه تعطیلی و رکود کامل مواجه شده بود.

لامرد - رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: یکی از راهکارهای کنترل تورم و رونق تولید فعالیت واحدهای اقتصادی در جامعه است.

رئیس قوه قضائیه گفت: در جریان سفر امروز به استان فارس، تمهید مقدمات برای رفع آن دسته از مسائل حقوقی و قضایی به ویژه در حوزه اطاله دادرسی‌ها و رسیدگی به پرونده‌هایی که دارای شاکیان زیاد هستند، مدنظر خواهد بود.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: ناتو و تحریکات ناتو یکی از ریشه‌های اصلی جنگ اوکراین است.

فرصت هفت روزه ثبت‌نام اولیه از داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی آغاز شد. کسانی که در این مرحله ثبت نام نکنند، دیگر فرصتی برای حضور در انتخابات نخواهند داشت.

در حالی در 2 سال اول دولت سیزدهم شاهد تغییر شش وزیر هستیم اما این تغییر در دولت اصلاحات خاتمی، اصولگرای احمدی نژاد و اعتدال روحانی کمتر بود.

رئیس سازمان انژی اتمی ایران در جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت که «کشور در حال حاضر حدود 50 هزار سو ظرفیت غنی‌سازی دارد که بیش از 30 هزار سوی آن فعال است».