سه‌شنبه 11 اردیبهشت 1403

سیاسی وب‌گاه الف

سیاسی وب‌گاه الف

عربستان و کویت ضمن دعوت کردن از ایران برای مذاکره درخصوص ترسیم مرزهای دریایی بار دیگر مدعی شدند که میدان گازی آرش حق مشترک این دو کشور است.

سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا درباره چگونگی پرداخت بدهی عراق به ایران گفت: ما از نزدیک با بغداد در ارتباط هستیم تا اطمینان یابیم که این پول مطابق با تحریم‌های ایالات متحده به ایران منتقل می‌شود.

خبرگزاری رسمی امارات از دعوت رسمی دولت ایران از رئیس امارات برای سفر به تهران خبر داد.

در شرایطی که برخی کشورهای منطقه و قدرت‌های جهانی مرتکب خطاهای دیپلماتیک شده و ادعاهای واهی در خصوص لزوم مذاکره بر سر مالکیت جزایر بوموسی، تنب‌بزرگ و کوچک را مطرح کردند، رزمایش سپاه‌پاسداران در جزایر سه‌گانه ایران و نمایش قدرت و اقتدار نظامی کشور، حامل پیام‌های ویژه‌ای برای خام‌اندیشان است.

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند کار دشواری است. بسته خبری تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با بیان اینکه دشمن با هیاهو و روایتگری ظالمانه سعی داشت ذهنیت مردم را تخریب و اتهامات زیادی را در حوزه هسته‌ای متوجه نظام کند، گفت: با توجه به رویکرد دولت و تلاش گسترده ای که انجام گرفت، سعی شد تا با برخورد فعال و روشنگری، این روایتگری ناصحیح خنثی شود.

دادستان تهران گفت: زنی که به ائمه اطهار و مقدسات دینی توهین کرده بود با دستور قضائی و تلاش نیروهای مجاهد فراجا بازداشت شد.

خزانه‌داری کل کشور از ابلاغ آئین نامه اجرایی ایجاد نظام یکپارچه مدیریت مالی در بخش عمومی با امکان دسترسی برای کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی خبر داد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: آمریکا هر روز درحال ضعیف شدن است و خروج از افغانستان و عراق و منطقه گوشه‌ای از نشانه‌های شکست و ضعف این کشور است.

رئیس جمهور افزایش تولید نفت را که به واسطه تلاش متخصصان و کارکنان تلاشگر شرکت نفت حاصل شده است، شایسته قدردانی دانست و اظهار داشت: با توجه به برخی گزارش‌ها درباره طولانی شدن فرآیند اجرای برخی قراردادها در مجموعه شرکت نفت، ضروری است تمهیدات لازم برای کوتاه‌تر شدن این فرآیند اندیشیده شود.

سخنگوی دولت گفت: وزارت آموزش و پرورش از کسانی که در سه یا چهار دهک پایین جامعه و جزو استعدادهای درخشان هستند، حمایت موثرتر خواهد داشت تا تمامی هزینه‌های تحصیل آنان از محل ردیف‌های بودجه‌ای تأمین شود.

وزیر کشور با بیان اینکه مسأله آب سیستان و بلوچستان جدی است و دولت آن را قویا دنبال می‌کند گفت: کارهای متعددی برای حل مشکل آب در حال انجام است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مصوبه مجلس مجددا به کمیسیون اجتماعی بازگشت داده شد؛ با همکاری وزارت کار، طرح جدیدی برای کارگران ساختمانی تصویب شده که به زودی به صحن علنی مجلس برای تصویب ارجاع می‌شود.

رئیس صداوسیما در حاشیه نشست هیأت دولت گفت: ممنوع التصویری جواد خیابانی صحت ندارد.