دوشنبه 16 مهر 1403

امام جمعه اردبیل: تکمیل راه خلخال - منجیل تسریع شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
امام جمعه اردبیل: تکمیل راه خلخال - منجیل تسریع شود

اردبیل _ ایرنا _ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل خواستار افزایش سرعت و شتاب عملیات اجرایی راه اصلی خلخال - منجیل در جنوب استان شد.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سیدحسن عاملی روز پنجشنبه در بازدید از عملیات اجرایی راه اصلی خلخال - منجیل افزود: انتظار از دست‌اندرکاران اجرای این پروژه بزرگ راه‌سازی در جنوب استان اردبیل افزایش امکانات و اعتبارات برای شتاب بیشتر پروژه است.

او با قدردانی از تلاش پیمانکار مجری و کارهای انجام شده، گفت: این مسیر راه مرکز استان به مرکز کشور را نزدیک‌تر می‌کند و هم بدون گردنه و تونل می‌باشد.

وی با بیان اینکه راه خلخال - منجیل با عبور از مسیر زیبای شاهرود و طارم اردبیل را به منجیل و از آنجا به مرکز کشور وصل می‌کند، اظهارداشت: تسریع در اولویت کار پیمانکار و کارفرما قرار بگیرد تا مردم منطقه براحتی از مسیر تردد کنند.

او افزود: 60 میلیارد از محل اعتبارات جهش تولید به صورت نقد تا هفته آینده به پیمانکار مجری پروژه پرداخت خواهد شد و همچنین 100 میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات مصوبات سفر ریاست‌جمهوری به صورت اوراق به پروژه تزریق خواهد شد و بزودی با همت مسوولان شاهد افزایش سرعت کار در این پروژه خواهیم شد.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: عملیات اجرایی پروژه راه اصلی خلخال - منجیل در جنوب استان اردبیل فعال بوده و بدون توقف و برابر برنامه زمان‌بندی پیش می‌رود.

علی یوسف‌زاده با بیان اینکه عملیات اجرایی پروژه راه اصلی خلخال - منجیل در جنوب استان اردبیل با 42 درصد پیشرفت فیزیکی هم‌اکنون در حال اجرا و تکمیل است، افزود: در تمامی پروژه‌ها رعایت کیفیت اولویت کاری ما بوده تا بتوانیم رفاه عموم شهروندان را ارتقا دهیم.

وی اظهارداشت: 20 درصد از 300 میلیارد ریال اعتبارات تخصیص یافته به این پروژه از محل اعتبارات جهش تولید به مبلغ 60 میلیارد ریال تا هفته آینده به صورت نقدی به پیمانکار مجری پروژه پرداخت خواهد شد و علاوه بر آن تا هفته آینده مناقصه پیمانکار آسفالت مسیر مشخص خواهد شد.

وی گفت: اگر جهاد نصر در مناقصه برنده شود کارخانه آسفالت در مسیر راه‌اندازی خواهد شد که هم کارخانه آسفالت و هم مواد اولیه خوراک کارخانه آسفالت مکان‌یابی شده و آزمایشات تخصصی مصالح مورد استفاده نیز مورد تایید قرار گرفته است.

یوسف‌زاده افزود: امسال از محل اعتبارات سفر رییس‌جمهوری به استان 300 میلیارد ریال و همچنین سایر ردیف‌های اعتباری ملی از جمله پیوست بودجه امسال 170 میلیارد ریال و در مجموع 470 میلیارد ریال برای ادامه عملیات اجرایی به پروژه خلخال - منجیل منظور شده که این اعتبار به تناسب نیاز قطعه‌ای در حال اجرا در 2 حوزه استحفاظی استان اردبیل و زنجان توزیع خواهد شد.

او افزود: برغم محدودیت بوجود آمده در اجرای طرح‌های راه‌سازی استان ناشی از شیوع بیماری کرونا، پروژه احداث راه خلخال - منجیل تنها پس از مدتی توقف کوتاه اواسط اردیبهشت ماه امسال مجددا فعال شده است.

یوسف‌زاده اظهارامیدواری کرد که تا پایان نیمه اول سال جاری 16 کیلومتر هدف‌گذاری پروژه تا مرحله زیرسازی جاده جهت آسفالت آماده و همزمان بازگشایی راه میانسران و خساره در حوزه استان زنجان محقق شود.

او با بیان اینکه اعتبارات منظور شده برای اجرای طرح‌های راه‌سازی سال مالی گذشته استان تا پایان شهریورماه امسال قابل جذب و هزینه است، گفت: جاده خلخال - کلور - درام به منجیل جاده‌ای مشترک بین 2 استان اردبیل و زنجان است که سال قبل اعتباری بالغ بر 126 میلیارد ریال برای احداث این جاده در نظر گرفته شده و علاوه بر آن در سفر اخیر رییس‌جمهوری نیز در مجموع 470 میلیارد ریال اعتبار برای ادامه روند اجرایی این راه در نظر گرفته شده است.

معاون مهندسی و ساخت مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل تشریح‌کرد: طول این راه 55 کیلومتر است که 37.5 کیلومتر آن در حوزه استحفاظی اردبیل و 17.5 کیلومتر نیز در حوزه استحفاظی استان زنجان قرار دارد.

یوسف‌زاده افزود: در جریان سفر معاون وزیر راه و شهرسازی به منطقه 4.5 کیلومتر از حوزه زنجان کاهش و به مجموع راه‌های در حال اجرای استان اردبیل در این مسیر اضافه شده و هم‌اکنون طول مسیر پروژه در استان به 42 کیلومتر افزایش یافته و در مقابل مسیر واقع در حوزه استان زنجان به 13 کیلومتر کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر عملیات اجرایی پروژه در هر 2 سمت استان‌های زنجان و اردبیل از سوی پیمانکاران مجری به طول 20 کیلومتر در حال اجرا است، اظهارداشت: احداث این پروژه اهمیت بالایی برای استان اردبیل دارد و به این دلیل علی‌رغم وضعیت اقتصادی کشور تمام تلاش ما برای اجرای به موقع و سریع این پروژه است.

معاون مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: هدف از اجرای این پروژه مهم عاری بودن این مسیر از هرگونه گردنه برفگیر، کاهش فاصله شهرستان خلخال به مرکز کشور و استان‌های شمالی، افزایش ظرفیت‌های شهرستان به لحاظ مسائل اقتصادی، جذب سرمایه‌گذار و اهداف گردشگری است.

*س_برچسب‌ها_س*