دوشنبه 9 مهر 1403

امام جمعه تبریز: آیت‌الله شبستری خدمات اجتماعی فراوانی انجام داد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
امام جمعه تبریز: آیت‌الله شبستری خدمات اجتماعی فراوانی انجام داد

تهران - ایرنا - نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: آیت‌الله محسن مجتهد شبستری خدمات اجتماعی فراوانی به ویژه در تهران انجام داد که تولیت حوزه علمیه ایروانی و مسجد نور در پایتخت و حوزه علمیه تبریز یکی از یادگارهای ارزشمند آن عالم ربانی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشمروز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: باتوجه به خدمات ارزشمند مرحوم آیت الله مجتهد شبستری، این خاندان در بین مردم آذربایجان شرقی و به ویژه شهر تبریز از جایگاه و احترام بالایی برخوردار هستند.

وی اضافه کرد: با ذهنیت مثبتی که مردم این خطه از مرحوم پدرشان "آیت الله حاج شیخ کاظم شبستری" دارند، این خاندان در به عنوان خاندانی بسیار با خیر و برکت و قابل احترام در خطه آذربایجان شرقی شناخته شده اند.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم افزود: آیت الله مجتهد شبستری از طرف مردم تهران چهار دوره در مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده انتخاب شد و همچنین نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان از جمله مسئولیت های آن مرحوم بود.

وی گفت: آن عالم ربانی بعد از اینکه از تبریز به تهران مراجعت کرد، از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزیده شد و فعالیت های اجتماعی ایشان از نظر احداث مسجد، بهداری و حوزه علمیه برای مناطق مختلف، بسیار برجسته و شناخته شده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز درباره جایگاه علمی آیت الله مجتهد شبستری نیز گفت: آن عالم ربانی پیش از پیروزی انقلاب در حوزه علمیه قم مشغول تدریس بود و پس از انقلاب در کنار خدمات اجتماعی که داشت، در کنار نمایندگی مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در حوزه علمیه تهران و تبریز مشغول انجام خدمت بود و درس خارج فقه را تدریس می کرد.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم اظهار امیدواری کرد: شاگردانی که آیت الله مجتهد شبستری تربیت کرد بتوانند افراد موثری در جامعه باشند.

مرحوم آیت‌الله شیخ محسن مجتهد شبستری امام جمعه تبریز، عضو مجلس خبرگان رهبری، مجمع تشخیص مصلحت نظام و جامعه روحانیت مبارز، متولد 1316 شهرستان شبستر در آذربایجان شرقی بود.

وی بیست‌وششم آبان جاری به علت سکته قلبی در 84 سالگی به دیدار حق شتافت و پیکرش در حرم حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد.

*س_برچسب‌ها_س*