یک‌شنبه 15 مهر 1403

امام‌جمعه زنجان: دستاوردهای دوران هشت سال دفاع مقدس برای جوانان تبیین شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
امام‌جمعه زنجان: دستاوردهای دوران هشت سال دفاع مقدس برای جوانان تبیین شود

زنجان - ایرنا - نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: دستاوردها، ابعاد و ارزش‌های هشت سال دفاع مقدس باید به درستی برای نسل جوان تبیین شود.

حجت الاسلام علی خاتمی، روز سه شنبه در شورای ترویج و توسعه ایثار و شهادت استان زنجان افزود: امروز گسست نسل زیادتر شده است و باید دلاورمردی، رشادت، شجاعت، از جان گذشتگی و شهادت طلبی‌های رزمندگان اسلام که در دوران دفاع مقدس، حماسه های بی بدیل خلق کردند برای نسل جوان بازگو شود.

وی با بیان اینکه رزمندگان پیشکسوت دوران دفاع مقدس با ایستادگی و مقاومت خود در برابر دشمنان برای کشور و ملت ایران عزت و افتخار کسب کردند به برگزاری کنگره شهدا در زنجان اشاره کرد و اظهار داشت: این کنگره باید آنطوری که شایسته شهدای گرانقدر است برگزار شود.

حجت الاسلام خاتمی، تصریح کرد: برگزاری موفق کنگره سه هزار و 535 شهید استان زنجان نیازمند هماهنگی، همفکری، همراهی و هم افزایی است و تمامی دست اندرکاران باید در کنار هم و دست در دست یکدیگر در ارتباط با این برنامه مهم، تلاش جدی و وافر داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: زمان زیادی برای برگزاری کنگره شهدا زنجان باقی نمانده است و در این فرصت باقی مانده باید دستگاه های همسو با تعامل و همفکری یکدیگر به یک نتیجه واحد برسند تا با موفقیت هرچه تمام این کنگره به مرحله اجرا درآید.

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان نیز گفت: هفته دفاع مقدس امسال بالغ بر یک هزار برنامه مختلف در سطح این استان اجرا می شود که این برنامه ها در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آشنایی نسل جوان با رشادت ها و ایثارگری های رزمندگان اسلام و شهدای عزیز، بسیار اثربخش است.

سرهنگ ابوالفضل طهماسبی، با بیان اینکه سپاه استان زنجان برای توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، کارهای زیادی را تاکنون انجام داده است و در این راستا برنامه‌های خوب و ماندگاری را در دست اقدام دارد افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا، برخی از برنامه های دوران دفاع مقدس در فضای مجازی برگزار می شود.

*س_برچسب‌ها_س*