شنبه 7 مهر 1403

امام جمعه همدان: ستادی برای رفع مشکلات اجاره‌بها تشکیل شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
امام جمعه همدان: ستادی برای رفع مشکلات اجاره‌بها تشکیل شود

همدان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: ستادی برای رفع مشکلات مستاجران و تدبیر برای کاهش اجاره بها تشکیل شود.

حجت الاسلام حبیب الله شعبانی موثقی شامگاه سه‌شنبه در جمع فرمانداران همدان با طرح این سوال که آیا افرادی که در این جمع نشسته‌اند در پرداخت اجاره بها و تامین مسکن مشکل ندارند افزود: نباید به دلال ها و واسطه گران اجازه داد که در افزایش قیمت مسکن و اجاره بها اختلال ایجاد کنند.

وی اضافه کرد: مردم به قیمت مسکن و اجاره بها منتقد هستند و باید مشکلات این قشر از مردم با ارائه راهکارهای لازم رفع شود.

امام جمعه همدان با اشاره به بخش‌هایی از خطبه های نهج البلاغه مسوولیت را وظیفه سنگینی دانست و گفت: یکی از موضوعات نهج البلاغه پیشگیری از لغزندگی در مسوولیت است.

وی اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که در نهج البلاغه آمده فضاهای لغزنده ای است که حضرت علی (ع) به آن اشاره کرده و باید مراقبت بود.

امام جمعه همدان ادامه داد: بعضی از لغزش ها شخصی نیست اگر مسوولی دچار لغزش شود برآیندهای بزرگ اجتماعی دارد.

حجت الاسلام شعبانی موثقی خاطرنشان کرد: همه صفات الهی در وجود حضرت علی (ع) تجلی پیدا کرده و او محل تجلی صفات الهی است.

استاندار همدان نیز گفت: بالا بودن قیمت مسکن و اجاره بها به دلیل بالا بودن قیمت مصالح و ساخت بنا است.

سیدسعید شاهرخی افزود: معاون عمرانی استانداری برای بررسی این وضعیت اقدام کند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان نیز بر ارائه سند اجرایی عملیاتی زنان و خانواده استان تاکید کرد و گفت: این مهم در دستور کار فرمانداری ها و بخشداری ها قرار گیرد و اجرای دقیق آن پیگیری شود.

ربیعه علیمحمدی افزود: طرح های نیمه کاره حوزه بانوان شامل ورزشگاهها، پارکهای بانوان و محل فروش محصولات زنان نیز پیگیری و از نظرات کارشناس بانوان، فرمانداریها در طرح‌ها و برنامه ها و جلسات شورای برنامه ریزی شهرستان استفاده شود.

وی بر استفاده از بانوان توانمند شهرستانها در پست های مدیریتی تاکید کرد و گفت: دقت و پیگیری اجرای طرحهای این دفتر با سایر دستگاهها در مناطق شهری و روستایی برای اجرای عدالت اجتماعی در توزیع طرحهای توانمندی زنان واشتغال بانوان مورد استفاده قرار گیرد.

علیمحمدی بر توجه به آموزش و پرورش کودکان باز مانده از تحصیل و ایجاد شهرهای جدید با طرحهای شهری دوستدار کودک نیز تاکید کرد.

*س_برچسب‌ها_س*