پنج‌شنبه 12 مهر 1403

امام جمعه گناوه: ابعاد زندگی امام راحل نیازمند پژوهش است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
امام جمعه گناوه: ابعاد زندگی امام راحل نیازمند پژوهش است

گناوه - ایرنا - امام جمعه گناوه گفت: تمامی ابعاد شخصیتی و زندگی امام راحل بنیانگذار جمهوری اسلامی نیازمند تحقیق و پژوهش است.

حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی چهارشنبه شب در آیین گرامیداشت سی و یکمین سالروز ارتحال امام راحل و شهدای 15 خرداد در مصلای جمعه این شهر افزود: بعد از عصر معصومان (ع)، علما و مراجع بزرگواری درحد اعلا آمدند اما شخصیت و مکتب امام راحل متمایز با آنان است که باید روی آن پژوهش و تحقیق و برای جامعه تببین و بازگو شود.

وی اظهار داشت: معمار کبیر انقلاب از ویژگی‌های منحصربه فردی از جمله در علم، تقوا، شجاعت، تیزبینی، زهد، فقاهت و عرفان برخوردار بود که بی‌بدیل و بی‌نظیر است.

رکنی حسینی با بیان اینکه امام راحل در بعد عقلانیت، معنویت و عدالت خارق العاده و بی‌نظیر بود، گفت: مردم سالاری دینی و تکیه به رای مردم نمونه‌ای از بعد عقلانیت امام و مکتب ایشان است.

امام جمعه گناوه افزود: عدم انعطاف پذیری در برابر دشمنان، تزریق اعتماد به نفس و خوداتکایی در بین ملت از دیگر ویژگی بارز و برجسته عقلانیت مکتب امام راحل است.

وی به تبیین بخشی از ابعاد معنویت مکتب امام راحل پرداخت و اظهارداشت: توکل به خدا، اخلاص و تقوا در عمل، توسل به ائمه اطهار (ع)، اخلاق مداری و دوری از ریاکاری و غیبت نمونه‌ای از ابعاد وجودی معنویتی رهبر کبیر انقلاب اسلامی است.

رکنی حسینی گفت: اصرار بر رسیدگی به محرومان، پابرهنگان و کوخ نشینان و پرهیز از اشراف گری نمونه‌ای از بعد عدالتی امام و مکتب ایشان است.

وی بیان کرد: امروز راه و هدف امام و مکتب ایشان همچنان با وجود پربرکت مقام معظم رهبری زنده و پایدار مانده و تداوم دارد.

امام جمعه گناوه افزود: افتخار می‌کنیم کشور و ملت از وجود رهبری بهره می‌برد که یکی از یاران امام راحل بوده و توانسته ایران را بارها از بحران و فتنه‌ها نجات دهد.

وی گفت: آیت الله خامنه‌ای نعمت بزرگ و کوثری است که بلافاصله پس از ارتحال امام با درایت و هوشیاری مجلس خبرگان به عنوان رهبر انتخاب شد.

امام جمعه گناوه بیان کرد: در مدت 31 سال که از انتخاب رهبر می‌گذرد توانسته کشور را بخوبی مدیریت کند.

رکنی حسینی افزود: مدیریت رهبری در پس از دوران دفاع مقدس که خرابی‌های زیادی برجای مانده بود، حوادث سال های 76 و 88، تهدید و تحریم‌ها بی نظیر بوده‌است و باید از چنین نعمتی بزرگ شکرگزار باشیم.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر 15 خرداد 1342 افزود: 15 خرداد 42 نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی بود.

امام جمعه گناوه گفت: 15 خرداد مشعل و چراغی بود که با خون هزاران شهید منجر به ثمررساندن انقلاب اسلامی شد و پس از گذشت 40 سال در جهان همچنان می‌درخشد.

وی بیان کرد: باتوجه به اینکه ویروس کرونا در این شهرستان سیر صعودی گرفته، همشهریان به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیشتر اهمیت دهند.

در این آیین که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد تنی چند از قاریان، قرآن قرائت کردند و یکی از مداحان به مرثیه سرایی پرداخت.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*
امام جمعه گناوه: ابعاد زندگی امام راحل نیازمند پژوهش است 2