دوشنبه 23 مهر 1403

امام جمعه یزد: روز قدس وعده الهی در شکست اسراییل است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
امام جمعه یزد: روز قدس وعده الهی در شکست اسراییل است

یزد - ایرنا - نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: تردیدی نیست که روز قدس وعده قطعی الهی مبنی بر افول قدرت آمریکا و سقوط رژیم اشغالگر قدس در منطقه است و بی‌شک با جهاد و مقاومت اهداف و آرمان های امت اسلامی تحقق پیدا می‌کند.

به گزارش پنجشنبه‌شب دفتر امام جمعه یزد، آیت‌الله محمد رضا ناصری یزدی در پیامی به مناسبت روز جهانی قدس افزود: از این رو دولت‌های اسلامی باید به پشتیبانی از ملت غیور فلسطین برخیزند و با بسیج امکانات فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و نظامی خود تومار حیات این رژیم نامشروع را در هم پیچیده و این غده سرطانی را از قلب دنیای اسلام محو کنند.

وی ادامه داد: روز قدس یادآور یکی از ابتکارات امام راحل عظیم الشأن و عرصه نمایش قدرت امت اسلامی در حمایت از مظلومان عالم به ویژه مردم فلسطین و اعلام برائت از جبهه استکبار جهانی به خصوص رژیم صهیونیستی است.

امام جمعه یزد تصریح کرد: هر سال در آستانه آخرین جمعه ماه رمضان دعوت عارف و سالک حق، حضرت امام (ره) در گوش جهانیان طنین‌انداز می‌شود و از مسلمانان جهان و دولت های اسلامی می خواهد برای کوتاه کردن دست این غاصب و پشتیبانان آن به هم بپیوندند.

ناصری یزدی گفت: مسلمانان به ویژه مردم فلسطین باید به این باور برسند که آخرین راه و امید برای آزادی این سرزمین همان است که رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر آن صحه گذاردند که: «در داخل فلسطین باید این شعله ی مقدس (انتفاضه) روز به روز برافروخته تر بشود و... پشتیبانی عمومی دنیای اسلام از بیرون و مبارزه واقعی و محسوس ملت فلسطین در داخل، این دو با هم مشکل را حل خواهد کرد و سر دشمن فلسطین را به سنگ خواهد کوبید.»

نماینده ولی‌فقیه در استان اظهار کرد: روز قدس روز اسلام است و وظیفه شرعی همه است که این روز را گرامی بدارند و در ماه رمضان امسال که ویروس کرونا اجازه برگزاری تجمعات به خصوص راهپیمایی را سلب کرده، پرقدرت‌تر از گذشته از طرق دیگر و رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی نگذارند این شادی کاذب به کام غاصبان قدس شریف خوش آید.

ناصری یزدی گفت: مردم با زنده نگه داشتن آرمان قدس حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین اعلام دارند و بدانند این وعده خداوند که باطل ماندنی نیست قطعی است.

روز قدس مناسبتی جهانی است که یک سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال 1357 در آخرین جمعه ماه رمضان و در حمایت از ملت فلسطین برگزار می‌شود.

همچنین رییس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت روز پنجنشبه با اعلام بهبودی 100 هزار و 564 نفر از مبتلایان کرونا در ایران گفت: تاکنون 129 هزار و 341 نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت 66 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد افراد متوفی به هفت هزار و 249 تن رسید.

کیانوش جهانپور افزود: در 24 ساعت گذشته تا ظهر اول خرداد بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاه های علوم پزشکی 2 هزار و 392 بیمار جدید مبتلا به کووید -19 در کشور شناسایی شدند که از بین مبتلایان جدید، 351 مورد بستری (15 درصد) و 2 هزار و 41 مورد (85 درصد) سرپایی و رهگیری تماس نزدیک

هستند.

وی ادامه داد: بر اساس این گزارش ها 2 هزار و 655 بیمار تحت مراقبت در بخش های آی. سی. یو قرار دارند که تاکنون 746 هزار و 45 آزمایش تشخیص کووید - 19 در آزمایشگاه ها انجام شده است.

جهانپور با بیان اینکه بیماریابی فعال در کشور گسترش یافته و حدود 85 درصد موارد جدید از بین بیماران خفیف است گفت: از مردم می خواهیم همچنان فاصله گذاری هوشمند اجتماعی و پرهیز از هرگونه تردد و مسافرت غیرضروری را رعایت کنند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*