پنج‌شنبه 12 مهر 1403

امام خمینی یک نظام مردم‌سالار دینی را به یادگار نهاد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
امام خمینی یک نظام مردم‌سالار دینی را به یادگار نهاد

زنجان - ایرنا - رییس کل دادگستری استان زنجان گفت: امام خمینی (ره)، نماد یک رهبر مردمی و شخصیتی بود که از میان مردم برخاست و با مردم زیست و در نهایت، یک نظام مردم‌سالار دینی را به یادگار نهاد.

حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت سالروز رحلت امام خمینی (ره) اظهار داشت: نظام اسلامی امروز، میراث نهضت امام خمینی (ره) است که با قیام 15 خرداد 1342 آغاز و با پیروزی انقلاب، معماری اولین نظام اسلامی را در عصری که جهان در میان 2 قدرت سرمایه‌داری و سوسیالیسم تقسیم‌شده بود به منصه ظهور رساند.

وی خاطرنشان کرد: جریان بیداری سیاسی و اسلامی امروز، خود را وامدار امام خمینی (ره) می‌داند زیرا ایشان به حیات یکی از بزرگ‌ترین کانون‌های قدرت آمریکا در قلب خاورمیانه و خلیج فارس، پایان داد و روح مقاومت و شجاعت را در میان جوانان کشورهای اسلامی دمید.

صادقی نیارکی گفت: امام خمینی (ره) شخصیتی است که با یک عمر مجاهدت خستگی‌ناپذیر، نظام مقدس جمهوری اسلامی را بر مبنای اسلام ناب محمدی (ص) بنیان نهاده و به عنوان الگو به جهانیان معرفی کرد.

رییس شورای قضایی استان زنجان افزود: بی‌شک، تجلیل و تکریم امام راحل و تعظیم شخصیت والای ایشان، ادای دین به همه کسانی است که طی سالیان طولانی در راه تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی، جانفشانی کرده‌اند.

وی اظهار داشت: در آستانه فرا رسیدن نیمه خرداد، شاهد آن هستیم که آوازه انقلاب شکوهمند اسلامی بیش از پیش در جهان طنین‌انداز شده و آرمان‌های والای بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با عبور از مرزهای جغرافیایی و نفوذ به عمق دل‌های آزادی‌خواهان جهان در حال به ثمر نشستن است.

صادقی نیارکی خاطرنشان کرد: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و تصمیم ستاد ملی مبارزه با این بیماری و مسؤولان امر، مراسم گرامیداشت سالگرد در حرم امام راحل برگزار نمی‌شود اما مردم انقلابی و ولایی نظام مقدس جمهوری اسلامی و تمام شیفتگان امام (ره) از عمق جان، دوستدار امام عزیز و ادامه‌دهنده راه وآرمان‌های ایشان خواهند بود.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*