سه‌شنبه 3 مهر 1403

امام علی

امام علی

خبرگزاری تسنیم

امام علی (ع) از توطئه قتل خود و شهادت در سحرگاه آگاه بودند. به همین علت اگر امام حسن و امام حسین علیهماالسلام در آنجا حضور داشتند، خطر متوجه جان ایشان بود و تداوم امامت در معرض تهدید قرار می‌گرفت.

خبرگزاری تسنیم

سحر روز نوزدهم سال چهلم هجری بود که حضرت امیرالمؤمنین امام علی (ع) در محراب مسجد کوفه به دست ناپاک ابن‌ملجم مرادی مورد ضربت قرار گرفته و دو روز بعد به شهادت رسیدند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، کتاب «آفتاب در محراب» سومین جلد از مجموعه چهارده جلدی «چهارده خورشید و یک آفتاب» با محوریت زندگی داستانی امام علی (ع) نوشته بهزاد دانشگر به‌تازگی توسط انتشارات شهید کاظمی چاپ و روانه بازار نشر شده است. سبک زندگی امام علی (ع) همان سبک زندگی قرآنی و اسلامی است که باید شناخت و بر اساس آن زندگی کرد؛ زیرا آن حضرت (ع) در سایه تربیت پیامبر (ص) و قرآن...

خبرگزاری فارس

وب‌گاه فرارو

دلشاد تهرانی به مفهوم و نگاه اصلاحی امام علی (ع) نسبت به «تبعیض» اشاره کرد و گفت: تبعیض ظلمی است که حکومت را از درون مانند خوره می‌خورد، سرمایه اجتماعی را نابود می‌کند، مردم را مایوس می‌کند، توانمندان را کنار می‌زند، ناتوانان را جلو می‌آورد و دارایی‌های عمومی را به غارت می‌برد بنابراین تبعیض بزرگترین ظلم است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ درباره آخرین وضعیت ترافیکی تهران توضیحاتی ارائه داد.

خبرگزاری مهر

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ درباره آخرین وضعیت ترافیکی تهران توضیحاتی ارائه داد.

وب‌گاه خبر آنلاین

اقتصادنیوز نوشت: آیین های نخستین شب قدر همزمان با ضربت خوردن مولای متقیان امام علی (ع)، با حضور سید حسن خمینی و رئیس قوه قضائیه در حرم مطهر امام خمینی برگزار شد.

وب‌گاه فرارو

مردم به سوی محراب دویدند و آن حضرت را دیدند که در محراب افتاده و فرق مبارکش شکافته شده و خاک از کف محراب برمیگیرد و بر جای زخم و جراحت میریزد و این آیه شریفه را تلاوت می‌فرماید: (من‌ها خلقناکم و فی‌ها نعیدکم ومن‌ها نخرجکم تاره اخری) یعنی شما را از خاک آفریدیم و به خاک باز می‌گردانیم و از خاک بار دیگر شما را بیرون می‌آوریم. سپس فرمود امر خدا فرا رسید و گفته پیغمبر صلی الله علیه وآله...

خبرگزاری مهر

کتاب «آفتاب در محراب» نوشته بهزاد دانشگر شامل زندگی داستانی امام علی (ع) توسط انتشارات شهید کاظمی چاپ و روانه بازار نشر شد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

آیین های نخستین شب قدر همزمان با ضربت خوردن مولای متقیان امام علی (ع)، با حضور سید حسن خمینی و رئیس قوه قضائیه در حرم مطهر امام خمینی برگزار شد.

وب‌گاه خبر آنلاین

مهر نوشت: «شمع بیت‌المال» عنوان اثر جدید نقاشی حسن روح‌الامین است که به مناسبت شهادت حضرت امیرالمومنین علیه‌السلام منتشر شد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

«شمع بیت‌المال» عنوان اثر جدید نقاشی حسن روح الامین است که به مناسبت شهادت حضرت امیرالمومنین علیه السلام منتشر کرده است.

وب‌گاه عصر ایران

شکی نیست که پذیرش ارزش‌های دینی با زور و اجبار قانون شدنی نیست. نه تنها این هدف محقق نمی‌شود، بلکه اثر منفی دارد. اگر سرقت و قتل در قانون منع شده و برایش مجازات تعیین گردیده به این علت نیست که دین آن را حرام کرده است، بلکه این فعل جرم است، چون نظم اجتماعی را به هم می‌زند و عرف عقلا در مورد جرم بودن آن‌ها اتفاق نظر دارند، لذا همه مقررات و قوانین نیز باید از همین زاویه تصویب شود. چرا...