شنبه 14 مهر 1403

امحای 49 تن فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
امحای 49 تن فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در آذربایجان‌شرقی

تبریز - ایرنا - مدیر کل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی گفت: بیش از 49 تن انواع فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در این استان در جریان طرح تشدید نظارت بهداشتی ویژه دامپزشکی در ایام مبارک ماه رمضان کشف و معدوم شد.

امیرحسین بهداد روز دوشنبه در گفت و گویی اظهار کرد: ناظران این اداره به منظور تامین بهداشت فرآورده‌های خام دامی، طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی با هفت هزار و 871 مورد بازدید از کلیه مراکز تولید، فرآوری و عرضه فرآورده های خام دامی از قبیل قصابی‌ها، مرغ فروشی‌ها، خودروهای ویژه حمل فرآورده های خام دامی، کشتارگاه‌های دام و طیور، سردخانه‌ها، کارگاه‌های فرآوری و بسته بندی فرآورده‌های خام دامی در سطح استان را به طور مداوم تحت بازدید و نظارت ویژه قرار گرفتند.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی ادامه داد: کارشناسان دامپزشکی در ماه رمضان سال جاری 49 تن فرآورده خام دامی غیر بهداشتی و غیر قابل مصرف انسانی را کشف و ضبط نمودند که با دستور مقام قضایی معدوم شد.

وی افزود: پیرو بازرسی‌های انجام شده، 67 خودرو که به صورت غیر مجاز و عدم رعایت اصول بهداشتی دامپزشکی مبادرت به فروش مواد و فرآورده های خام دامی می کردند برخورد قانونی انجام و در طی این مدت 9 واحد متخلف بهداشتی با دستور قضایی پلمپ شد.

بهداد از مردم خواست فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را ضمن دقت به تاریخ تولید درج شده بر روی محصولات بسته بندی و همچنین توجه به مهر دامپزشکی، از مراکز مجاز و تحت نظارت این اداره کل تهیه کرده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را از طریق شماره تلفن گویای 1512 اطلاع دهند تا برخورد قانونی و لازم با متخلفان بهداشتی انجام شود.

*س_برچسب‌ها_س*