جمعه 13 مهر 1403

امضای موافقتنامه زمان‌بندی پرداخت بدهی‌های ایران به روسیه

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
امضای موافقتنامه زمان‌بندی پرداخت بدهی‌های ایران به روسیه

اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از وضعیت اقتصادی ایران دست پیدا کنیم.

نگاه روندی این مزیت را دارد که تاثیر اقتصاد بر سایر موضوعات جامعه ایرانی و تاثیر گرفتن اقتصاد از آنها را بتوانیم در یک مجموعه تجزیه و تحلیل کنیم و همچنین پاسخ به چراهای وضعیت کنونی اقتصادی داشته باشیم. اکنونِ اقتصاد ما محصول تلاش ها و تصمیم گیری ها در دهه های گذشته است. امسال در این پروژه سال های 1394،1384،1374،1364،1354 از هر دهه انتخاب شده است.

در سال 1403، اقتصادنیوز در «نیم‌قرن با اقتصاد ایران» با استفاده از اخبار و گزارش‌های روزنامه‌های «اطلاعات» و «دنیای اقتصاد» هر روز روایتی اختصاصی از اقتصاد ایران و جهان تقدیم مخاطبان می‌شود.

13 مهر 1354؛ نرخ درمان و مسکن هفته آینده اعلام می‌شود

اتاق‌های اصناف سراسر کشور منحل خواهند شد و سازمان‌های جدیدی جایگزین اتاق‌های مذکور خواهد شد و چنانچه قبل از تعطیلی، اتاق‌های اصناف نارسایی و تخلفی مشاهده شود این اتاق‌ها زودتر بسته خواهد شد.

وزیر بازرگانی و قائم‌مقام دبیرکل حزب رستاخیز ملت ایران این مطلب را در اجتماع دیروز دانشجویان عضو کمیته مبارزه با گرانفروشی بیان داشت.

فریدون مهدوی در پاسخ سوالی درباره اجاره بها گفت: آیین‌نامه‌های مربوط به تعیین و نحوه کنترل اجاره‌بها در کمیته‌های ویژه حزب تحت رسیدگی است و تا هفته آینده رئوس کلی آن اعلام خواهد شد.

13 مهر 1364؛ تشریح ویژگی‌های برنامه اول توسعه

در پایان جلسه ستاد برنامه‌ریزی کشور که با حضور نخست‌وزیر در وزارت برنامه و بودجه تشکیل، آقای زنجانی سرپرست وزارت برنامه و بودجه توضیحاتی پیرامون برنامه میان مدت جمهوری اسلامی، اصلاح برنامه اول پنج ساله و بودجه سال 65 دولت ارائه گردید.

وی گفت: ازسوی وزارت برنامه و بودجه 3 برنامه تاکنون ارائه شده است که عبارتند از طرح پایه آمایش که قبلا با حضور رئیس‌جمهور محترم، مطرح شده و مقرر شده بود که برادران مسوول پس از کسب اطلاعات لازم و کار بر روی آن و انجام اصلاحات لازم آن را ارائه نمایند.

نکته جدید در این برنامه استراتژی توسعه جمهوری اسلامی است که با استراتژی توسعه که ازسوی مجلس ارائه شده بود، هماهنگی دارد.

زنجانی سپس گفت: دومین برنامه در رابطه با شرایط اضطراری است که با توجه به سوابق موجود، وزارت برنامه و بودجه آمادگی لازم را داشته و دارد که با شرایط اضطراری مقابله کند، در شرایط فعلی ما به دنبال برنامه‌هایی هستیم که با شراط دشوار مقابله کنیم و ما الان قدرت مقابله با هر شرایطی را داریم.

سرپرست وزارت برنامه و بودجه افزود: سومین برنامه‌ای که مطرح شد، اصلاح برنامه ده ساله بود که بعد از رهنمودهای مجلس در این باره، اصلاحات بر روی آن صورت گرفت و این اصلاح و تغییرات به اطلاع نخست‌وزیر رسانده شد.

وی گفت: بر روی این برنامه، حدودا 60 هزار ساعت کار شده است و حدود 2400 صفحه گزارش برای این کار تهیه شده است.

وی گفت: مهندس موسوی بر روی هماهنگی تنگاتنگ میان دستگاه برنامه‌ریزی کشور و مجلس تاکید نمودند و مقرر شد گزارش وزارت برنامه و بودجه پس از تکمیل به هیات دولت فرستاده شود تا پس از آن به مجلس ارائه شود و ما در همین زمینه سعی نموده‌ایم که بودجه سال 65 و 66 با این دیدگاه هماهنگ شود.

در رابطه با بخشنامه بودجه سال 65، چند محور عمده وجود دارد که یکی از اینها، تجهیز منابع بانکی برای سرمایه‌گذاری می‌باشد و از امسال با توجه به محدودیت ارزی مقرر شده است که 200 میلیارد ریال از منابع بانکی برای سرمایه‌گذاری تخصیص داده شود و در همین زمینه گروه مشخصی از بانک‌ها و وزارت برنامه و بودجه تشکیل شده است که تا امروز 80 میلیارد ریال از این سقف، توسط بانک‌ها برای سرمایه‌گذاری پیش بینی شده است.

13 مهر 1374؛ موافقتنامه زمان‌بندی پرداخت بدهی‌های ایران به روسیه به زودی در تهران امضا می شود

دومین کنفرانس بررسی دورنمای همکاری‌های ایران و روسیه در انستیتو خاورشناسی آکادمی علوم فدراسیون روسیه در مسکو آغاز به کار کرد.

عضو شورای ریاست جمهوری روسیه نیز با مثبت ارزیابی کردن تحول در روابط دو کشور تصریح کرد: دولت روسیه جمهوری اسلامی ایران را یک متحد بزرگ خود می‌داند.

سفیر ایران در روسیه همچنین اعلام کرد: موافقتنامه زمان‌بندی پرداخت بدهی‌های ایران به روسیه که یکی از مشکلات مهم توسعه روابط دو طرف بود، به زودی در تهران و همزمان با نشست کمیسیون مشترک دو کشور امضا می شود.

13 مهر 1384؛ نفت ایران تا 9 دهه دیگر تمام می‌شود

هادی نژادحسینیان، معاون وزیر نفت اعلام کرد که با برآوردهای کنونی، نفت ایران تا 9 دهه دیگر به پایان خواهد رسید.

وی میزان ذخایر گاز ایران را حدود 29 هزار میلیارد مترمکعب برشمرد که 15.3 درصد کل ذخایر گاز جهان را در بر می گیرد.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید