سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403

امیرعبداللهیان: روابط با آفریقا مبتنی بر منافع مشترک است

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
امیرعبداللهیان: روابط با آفریقا مبتنی بر منافع مشترک است

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به روابط ایران با کشورهای قاره آفریقا، در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: روابط جمهوری اسلامی ایران با قاره آفریقا بر اعتقاد عمیق و پایبندی عملی به احترام متقابل و منافع مشترک مبتنی است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد که روابط جمهوری اسلامی ایران با قاره آفریقا بر اعتقاد عمیق و پایبندی عملی به احترام متقابل و منافع مشترک مبتنی است.

امیرعبداللهیان افزود: آسیا و آفریقا با برخورداری از ظرفیت‌های بزرگ در عرصه‌های مختلف می‌توانند روندهای کلان سیاسی و اقتصادی جهان را رقم زنند و به موتور توسعه و پیشرفت پایدار مبتنی بر عدالت و برابری مبدل شوند؛ ایران در قلب منطقه غرب آسیا، از نقش و جایگاه ویژه‌ای در این تحول راهبردی برخوردار است.

وزیر امورخارجه کشورمان با اشاره به برگزاری نمایشگاه اکسپو گفت: دو رویداد مهم دومین اجلاس ایران آفریقا و نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران، اکسپو 2024 تهران فرصتی ارزشمند برای تحقق این اهداف مهم است.

به گزارش تسنیم دومین اجلاس بین المللی ایران و آفریقا، 7 اردیبهشت ماه 1403 با حضور سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و نمایندگانی در سطح مقامات عالی کشورهای آفریقایی از جمله وزرای اقتصادی بیش از 30 کشور آفریقایی در مرکز همایش های سران برگزار شد.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید