یک‌شنبه 15 مهر 1403

انتخابات آمریکا 2020؛ ترامپ و جمهوری‌خواهان چه می‌گویند؟

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
انتخابات آمریکا 2020؛ ترامپ و جمهوری‌خواهان چه می‌گویند؟

تهران - ایرنا - حدود سه هفته تا آغاز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، دونالد ترامپ و جمهوری خواهان همچنان در مورد این انتخابات اظهارنظرهایی داشته‌اند. نتایج نظرسنجی ها و وضعیت جسمانی ترامپ و مسئله کرونا همچنان جزو اخبار مهم انتخاباتی هستند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، روند نظرسنجی‌های انتخاباتی در آمریکا همچنان مثل روزها و هفته ها و ماه‌های گذشته حاکی از اقبال بیشتر جو بایدن نامزد دموکرات‌ها نسبت به دونالد ترامپ است؛ نظرسنجی هایی که اگر مبنای پیش‌بینی نتیجه نهایی انتخابات قرار گیرد، شاید بتوان از هم اکنون ترامپ را رئیس‌جمهوری تک دوره ای و بایدن را پیروز انتخابات 2020 دانست.

ترامپ در اظهارنظر جدیدش باز هم بایدن را "خواب آلود" خطاب کرد و گفت سیاست وی باعث شده است میلیاردها دلار به چین سرازیر شود. وی که همچنان تحت مداوا است، قرار است روز دوشنبه در گردهمایی انتخاباتی دیگری حاضر شود.

رئیس‌جمهوری آمریکا که به دلیل وضع جسمانی اش و دست کم بخاطر ناقل بودن، طبق مقررات جهانی باید در قرنطینه بماند، این روزها سخت در تکاپو برای تشکیل گردهمایی های انتخاباتی و حضور در جمع مردم است.

پزشک کاخ سفید اعلام کرده که آخرین آزمایش ترامپ حاکی است که او دیگر خطری برای انتقال کرونا به دیگران ندارد.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین در اظهارنظر دیگر خود علیه رقیب دموکرات خود صحبت کرد و گفت هرگز اجازه نمی‌دهیم آمریکا به یک کشور سوسیالیستی تبدیل شود.

همچنین روز گذشته گزارش شد که کاخ سفید پس از گزارش اخیر پزشک ترامپ شدیدا به دنبال آن است تا دومین دور از مناظرات انتخاباتی لغو شده میان رییس جمهوری آمریکا و جو بایدن برگزار شود.

"برایان مورگنسترن" معاون مدیر ارتباطات کاخ سفید بامداد دوشنبه به شبکه سی ان ان گفت که باید مناظره لغو شده 15 اکتبر (24 مهر) میان نامزدهای دموکرات و جمهوریخواه برگزار شود.

در همین حال «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات 2020 گفت: ارتش هیچ نقش و دخالتی در انتخابات ندارد.

ژنرال میلی در مصاحبه با رادیو دولتی آمریکا (ان. پی. آر) گفت: ما اعتماد کامل به نهادهای آمریکا برای مدیریت اختلافات انتخاباتی داریم و ارتش هیچ نقشی در سیاست بازی نمی کند.

"تد کروز" سناتور جمهوری خواه نیز در اظهارنظری هشدار داد: اگر مردم در روز انتخابات عصبانی باشند، ما کاخ سفید و هر دو مجلس را از دست خواهیم داد. این می تواند یک حمام خون باشد.

این سناتور جمهوری خواه آمریکا در مصاحبه ای با شبکه سی ان بی سی گفته که در صورت شکست جمهوری خواهان در انتخابات پیش رو، احتمال راه افتادن حمام خون در آمریکا وجود دارد.

در همین حال جان بولتون مشاور پیشین امنیت ملی کاخ سفید و یک جمهوری خواه ضمن هشدار در مورد تصمیمات دونالد ترامپ با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات 2020 گفت: وی با ارعاب و انکار با واقعیت‌های جهان برخورد می‌کند. بولتون که پیش از این دست راست ترامپ محسوب می‌شد، روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه سی ان ان گفت: برای اولین بار در طول زندگی سیاسی خود در انتخابات ریاست جمهوری شرکت نخواهم کرد.

وی تاکید کرد که در انتخابات سوم نوامبر (13آبان) نه به ترامپ نامزد جمهوریخواهان و نه به بایدن نامزد دموکرات‌ها رای نخواهم داد.

بولتون افزود: فکر نمی‌کنم ترامپ صلاحیت انجام کار را داشته باشد، فکر نمی‌کنم او یک جمهوری‌خواه محافظه کار باشد... من در ماه نوامبر به او رأی نمی‌دهم. مطمئنا به جو بایدن نیز رأی نخواهم داد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*