سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403

انتخابات پرشور منشأ امنیت و اصلاح امور کشور

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
انتخابات پرشور منشأ امنیت و اصلاح امور کشور

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «یک رویداد سرنوشت‌ساز در کشور اتفاق خواهد افتاد و آن عبارت است از انتخابات. قطعاً سرنوشت کشور در یک برهه‌ی زمانی در همه‌ی زمینه‌ها وابسته‌ی به عملی است که شما مردم ایران ان‌شاءالله انجام خواهید داد یعنی شما با حضور خودتان، با رأی خودتان، در واقع سرنوشت کشور را در همه‌ی مسائل عمده رقم میزنید.» این بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در...

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «یک رویداد سرنوشت‌ساز در کشور اتفاق خواهد افتاد و آن عبارت است از انتخابات. قطعاً سرنوشت کشور در یک برهه‌ی زمانی در همه‌ی زمینه‌ها وابسته‌ی به عملی است که شما مردم ایران ان‌شاءالله انجام خواهید داد یعنی شما با حضور خودتان، با رأی خودتان، در واقع سرنوشت کشور را در همه‌ی مسائل عمده رقم میزنید.» این بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در یکی از دیدار‌های مردمی با معظم له است.

جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک نظام سیاسی بی نظیر در سطح جهان تا کنون غریب به 43 انتخابات را برگزار کرده است، اساتید و کارشناسان معتقدند که جمهوری اسلامی حکومتی بر پایه و بنیان ولایت فقیه و آرا مردمی است که در مطلقاً نه می‌توان آن را ذیل اندیشه‌های مدرن تعریف کرد و نه می‌توان گفت که از تجربه جهانی در حوزه دموکراسی بی بهره است.

حسب بررسی اصول قانون اساسی حقوق‌دانان معتقدند ترکیب سیاسی در جمهوری اسلامی نیمه پارلمانی - نیمه ریاستی است که پارلمان در آن غلبه بیشتری دارد، بر این اساس شاهدیم که امامین انقلاب اسلامی در تبیین جایگاه رفیع مجلس شورای اسلامی اسلامی به عنوان یکی از ارکان قوه مقننه مباحث متعددی را بیان کرده‌اند. به طور مثال حضرت امام خمینی (ره) می‌فرمایند: «مجلس در رأس امور است.»

شاید در نگاه اول عموم جامعه تصور داشته باشند که مجلس شورای اسلامی نقش مهم و اساسی در تغییرات و بهبود وضعیت کشور را ندارد، در صورتی که بسیاری از کسانی که در عالم سیاست ایران کنشگری داشته‌اند، بر این باورند که مشکل اساسی برای بهبود وضعیت معیشتی مردم و مقابله با فساد اصلاح ساختار‌های ناکارآمد و فسادزا است که این مهم رسالت اصلی مجلس شورای اسلامی دانسته می‌شود.

از سوی دیگر همانطور که می‌دانید منطقه خاورمیانه درگیر تنش‌های روزافزونی است که اسرائیل و آمریکا منشأ اصلی آن هستند. در چنین برهه حساسی ضرورت دارد که با هدف نمایان ساختن حمایت مردمی از نظام جمهوری اسلامی ایران مشارکت در انتخابات مجلس افزیش پیدا کند، چراکه طبق نظر کارشناسان مهم‌ترین عامل امنیت‌زا برای یک کشور محسوب می‌شود.

بر این اساس رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره تأکیدات بسیار زیادی برای حضور پر شور مردم در انتخابات داشته‌اند که در ادامه به برخی از آن‌ها می‌پردازیم.

برگزاری انتخاباتی پرشکوه و با حضور پرشور مردم، موجب وحدت ملی می‌شود، وحدت ملی و حضور پر قدرت مردم در صحنه، قدرت ملی می‌آورد و قدرت ملی موجب امنیت می‌شود که امنیت نیز زمینه‌ساز پیشرفت علمی، شکوفایی اقتصادی و حل مشکلات گوناگون اقتصادی، سیاسی و فرهنگی خواهد بود. (2/10/1402)

دستاورد مهم انتخابات قوی و پر شور انتخاب افراد قوی، تشکیل مجلس قوی و در نتیجه رفع مشکلات و پیشرفت کشور است. مجلس قوی، قادر به انجام کار‌های بزرگ و برداشتن گام‌های بلند خواهد بود همچنانکه انتخابات قوی و پر شور ریاست جمهوری، دست رئیس‌جمهور را برای انجام کار‌های بزرگ باز می‌کند. (9/12/1402)

ابت یعنی جناح‌های سیاسی برای شرکت در انتخابات با هم مسابقه بگذارند؛ گرایش‌های گوناگون سیاسی و اقتصادی، در انتخابات با هم مسابقه بگذارند؛ میدان باز باشد برای مسابقه‌ی جناح‌های سیاسی و نگاه‌های سیاسی و نظرات سیاسی، همچنین اقتصادی، همچنین فرهنگی؛ این معنای رقابت است. رقابت یعنی جوان‌هایی که میخواهند وارد میدان انتخابات بشوند، با افراد سابقه‌دار و باتجربه مسابقه بگذارند؛ این‌ها تلاش کنند، آن‌ها هم تلاش کنند؛ و یک مجلس خوب و قوی آن مجلسی است که هم از این جوان‌ها داخلش باشند، هم از آن مجربها و باسابقه‌ها داخلش باشند. رقابت یعنی این؛ یکی از مهم‌ترین مسائل در باب انتخابات، این مسابقه گذاشتن است. رقابت یعنی همه بتوانند تبلیغات کنند، منتها تبلیغات درست. (1402/10/2)