یک‌شنبه 27 خرداد 1403

انتخاب بازی‌های بومی و مدیریت زمان از آسیب‌های سرگرمی‌های مجازی می‌کاهد / توپی؛ یک بازی ماجراجویانه برای دختران

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
انتخاب بازی‌های بومی و مدیریت زمان از آسیب‌های سرگرمی‌های مجازی می‌کاهد / توپی؛ یک بازی ماجراجویانه برای دختران

زهرا جلیلوند با بیان اینکه بازی "توپی" مورد تایید بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای کشور است، تصریح کرد: این بازی توسط سازندگان بومی کشور برای کودکان ساخته شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ زهرا جلیلوند کارشناس بازی های رایانه ای در گفت‌وگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: بازی های رایانه ای به جزء جدایی ناپذیر سرگرمی های کودکان و نوجوانان تبدیل شده اند.

وی ادامه داد: امروزه بازی های حقیقی، فرزندان ما را ارضا نمی کند و برای سرگرمی، بازی های مجازی و آنلاین را انتخاب می کنند و این نوع بازی ها به سرگرمی های پرطرفدار بچه ها تبدیل شده است.

جلیلوند افزود: نمی توانیم فرزندان را از انجام چنین بازی هایی منع کنیم اما می توانیم با انتخاب بازی های هوشمندانه و مدیریت زمان آسیب های این نوع بازی ها را کاهش دهیم.

این کارشناس با بیان اینکه بازیِ "توپی" مورد تایید بنیاد ملی بازی های رایانه ای کشور است، تصریح کرد: این بازی توسط سازندگان بومی کشور ساخته شده است.

وی ادامه داد: بازی توپی درباره یک توپ جاندار متعلق به دختر بچه‌ای کوچک است. از آن جایی که دختر علاقه زیادی به این توپ دارد، اسباب بازی‌ها و عروسک‌های دیگر این دختر، به توپ حسودی می‌کنند و آن را به درون چاه فاضلاب می‌اندازند.

جلیلوند افزود: بازیکن در نقش توپ، باید طی مراحل مختلف از چاه بالا بیاید؛ اما در بین راه موانع و مشکلات فراوانی وجود دارد. بازیکن باید با دقت و با استفاده از آیتم‌های ویژه بازی که به صورت خرید درون‌افزاری هم قابل استفاده است، مراحل را پشت سر بگذارد تا در نهایت به صاحب خود یعنی دختر بچه برسد.

این کارشناس با بیان اینکه در طراحی این نوع بازی رنگ صورتی قالب است، بیان کرد: بازی کاملا دخترانه و هوشمندانه طراحی شده است و حس کنجکاوی کودکان را ترغیب می کند.

وی گفت: این بازی فضای کارتونی جذابی دارد و کودکان شیفته آن می شوند و مراحلی را باید با دقت انتخاب کند و با عبور از موانع به توپ برسد و ذهن کودک باید راحترین مسیر را انتخاب کند زیرا در غیر صورت از بازی خارج می شود و دوره باید بازی را از اول آغاز کند.

جلیلوند ادامه داد: بازی "توپی" ساخته شرکت آیریا نادین ورنا (آنو رسانه هنر سابق) است و نوع بازی ماجراجوانه می باشد بنابراین والدین به راحتی می توانند این بازی را تهیه و در اختیار کودک قرار دهد.

این کارشناس تصریح کرد: هیچ گاه بازی های رایانه ای نمی تواند جایگزین بازی های حقیقی و گروهی شود و این نوع بازی ها نباید بازی غالب بچه ها شود.

وی افزود: مدیریت زمان در بازی های رایانه ای بسیار اهمیت دارد زیرا کودکان متوجه ساعت بازی نیستند و والدین باید روی این مهم نظارت دقیقی داشته باشند.

جلیلوند در خاتمه خاطرنشان کرد: در فصل اوقات فراغت قرار داریم، والدین حتما فرزندان خود را به یادگیری آموزش های مهارتی ترغیب کنند زیرا این مهارت ها در آینده ضامن موفقیت آنها می شود.

انتهای پیام /