چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403

انتشار لیست نامزدهای مورد حمایت دفاتر تهران جامعه اسلامی دانشجویان

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
انتشار لیست نامزدهای مورد حمایت دفاتر تهران جامعه اسلامی دانشجویان

دفاتر تهران جامعه اسلامی دانشجویان طی بیانیه‌ای تحلیلی تبیینی، لیست نامزدهای اصلح مورد حمایت خود در مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را اعلام کردند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دفاتر تهران جامعه اسلامی دانشجویان طی بیانیه‌ای تحلیلی تبیینی، لیست نامزدهای اصلح مورد حمایت خود در مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را اعلام کردند.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم "هو الَذی اَیَدَکَ بِنَصرِهِ وَبِالمُؤمنین" طبق این آیه شریفه، خداوند متعال پیامبر اکرم (ص) را با نصرت خویش و نیز با جماعت مؤمنان یاری کرده است. این آیه از قرآن کریم و بسیاری از آیات و روایات دیگر که به تایید علمای اسلام‌شناس رسیده است، بیانگر جایگاه انتخاب و عمل مردم در جامعه اسلامی است. در بینش اسلامی، گرچه مشروعیت حکومت از سوی خداوند متعال است، لکن مردم در تحقق و نیز تقویت و کارآمدی حکومت نقشی غیرقابل انکار دارند و هیچ حکومتی - حتی با زعامت معصوم - نیز بدون همراهی مبتنی بر درایت و شعور مردم، به قله‌های رفیع سعادت نخواهد رسید.

بر اساس نظریه حکومت اسلامی، مردم و حکومت دو طبقه نیستند که یکی بالا و دیگری پایین، یکی فرمانده و دیگری فرمانبردار باشد، بلکه همه باید در برابر قانون الهی مطیع باشند. مسئولین حکومت در تقنین و اجرا و نظارت باید احکام الهی را اجرا کنند و مردم نیز بر اساس همین احکام، موظف به اطاعت و همکاری و نصیحت حاکمان‌اند.

انقلاب اسلامی ایران، تجلی آشکار اراده مردم بود که حکومت فاسد و طاغوتی پهلوی را سرنگون و نظم سیاسی نوینی بر مبنای نظریه مترقی ولایت فقیه بنیان نهاد. نظامی که آرزوی موسی (ع) و عیسی (ع) و بسیاری از پیامبران و صالحان بوده است. هرچند وجود مشکلات و ضعف‌های کوچک و بزرگ در ان قابل انکار نیست. این نظام الگویی از مردم‌سالاری دینی را ارائه کرده که در آن عموم مردم از هر طبقه‌ای می‌توانند مسئولین حکومت را انتخاب کنند و همه در آینده کشور سهیم باشند.

انتخابات در کشور ما یکی از بارزترین مصادیق مردم‌سالاری است که نه‌تن‌ها زمینه گردش نخبگان و روی‌کارآمدن افراد شایسته را فراهم می‌کند، بلکه با حضور پرشور مردم، عامل عزت و اعتبار نظام اسلامی و خنثی‌شدن توطئه‌های دشمنان است و اگر غیر از این بود، این حجم وسیع از تلاش رسانه‌های معاند برای دورکردن مردم از صندوق رای وجود نداشت.

اکنون در آستانه دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی، نیرو‌های آشکار و پنهان دشمن در داخل و خارج کشور فعال شده‌اند. دشمنان تابلودار نظام اسلامی بر طبل تحریم انتخابات می‌کوبند تا بلکه با کاهش مشارکت، شکاف میزان میان حاکمیت و مردم را اثبات کنند. حال آنکه مشارکت مردم در انتخابات‌های مختلف کشورمان در 45 سال اخیر گرچه متفاوت بوده، اما میانگین آن از بسیاری از کشور‌های مدعی دموکراسی بالاتر است و اگر در دو انتخابات اخیر میزان مشارکت پایین‌تر از گذشته بوده، نتیجه عملکرد فاجعه‌بار جریان غربگرا در هشت‌سال تصدی کرسی ریاست کشور است. همچنین جریان غربگرای داخلی که افراد آن در پوشش برخی از احزاب و تشکل‌های رسمی سیاسی فعالیت می‌کنند، برخی راهبرد تحریم صندوق و ناامید سازی ملت را در پیش گرفته و برخی نیز می‌کوشند زمینه پیروزی نامزد‌های غربگرا را فراهم کنند تا با ورودشان به خانه ملت، فجایع گذشته تکرار شود.

جامعه اسلامی دانشجویان به عنوان مجموعه انقلابی مستقلِ دانشجویی همواره رسالت خود را دعوت مردم به مشارکت در انتخابات و نیز زمینه‌سازی انتخاب اصلح توسط مردم می‌داند. چرا که علاوه‌بر تبیین "شاخص‌ها" لازم است "مصداق" را که همان نامزد اصلح است، به مردم شناساند و برای آن تبلیغ کرد تا افراد ضعیف و متوسط، با نیرنگ و زد و بند سیاسی، خود را به عنوان اصلح به مردم نشان ندهند. بر همین اساس، دفاتر تهران جامعه اسلامی دانشجویان پس از تحقیق و تفحص و مشورت با افراد ذیصلاح و به‌دور از هرگونه وابستگی و علاقه جناحی، لیست سی‌نفره‌ای را گزینش کرده که افرادش را صالح‌ترین و شایسته‌ترین‌ها با توجه به حال فعلی آن‌ها می‌داند. جامعه اسلامی دانشجویان افراد این لیست را به عموم مردم شریف حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و پردیس پیشنهاد می‌کند و مجددا تمامی مردم میهن‌پرست و سربلند ایران را به مشارکت در انتخابات دعوت می‌کند. امید است نامزد‌های قرارگرفته در لیست جامعه اسلامی دانشجویان در صورت ورود به مجلس، امانتدار اعتماد مردم باشند و در چهارچوب وظایف و اختیارات خود، برای حل مشکلات کنونی کشور و رساندن ایران اسلامی به قله‌های تعالی بکوشند. جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه الزهرا جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید مفتح جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تهران شمال جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تهران جنوب

لیست منتشر شده به شرح زیر است:

1- مرتضی آقاتهرانی 2- سید محمود نبویان 3- حمید رسایی 4- روح الله ایزدخواه 5- محمداسماعیل کوثری 6- مهدی عسگری 7- حسین صمصامی 8- علی خضریان 9- سید علی یزدی خواه 10- زهره سادات لاجوردی 11- فاطمه آلیا 12- سمیه رفیعی 13- زهره طبیب زاده 14- مالک شریعتی نیاسر 15- امیرحسین ثابتی 16- محمدهادی زاهدی وفا 17- احمدعلی یوسفی 18- علیرضا سلیمی 19- محمود دهقانی 20- رضا تقی پور 21- مهدی کوچک زاده 22- مجتبی زارعی 23- ابراهیم کارخانه 24- سید نظام الدین موسوی 25- علی اصغر پورمحمدی 26- پیمان فلسفی 27- اقبال شاکری 28- مهدی شریفیان 29- محمدطاهری رحیمی 30- حسین نجابت

* در انتخابات خبرگان رهبری نیز از لیست جامعه مدرسین حمایت می‌شود.