پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

انتشار چندین کتاب پیرامون نسل کشی بومیان در کانادا

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
انتشار چندین کتاب پیرامون نسل کشی بومیان در کانادا

مومنی ها در پی انتشار اخبار در رابطه با پیدا شدن گورهای دسته جمعی کودکان و موضوع نسل کشی در کانادا گفت: به زودی ترجمه مجموعه های داستانی از جنایات حقوق بشری در کانادا که در رابطه با بومیان این کشور می باشد، توسط این معاونت رونمایی و منتشر خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدعلی مومنی ها معاون بین الملل سازمان بسیج مستضعفین در پی انتشار اخبار در رابطه با پیدا شدن گورهای دسته جمعی کودکان و موضوع نسل کشی در کانادا گفت: به زودی ترجمه مجموعه های داستانی از جنایات حقوق بشری در کانادا که در رابطه با بومیان این کشور می باشد، توسط این معاونت رونمایی و منتشر خواهد شد.

مومنی ها در ادامه افزود: ترجمه این کتاب ها که در سه گروه سنی کودکان، نوجوانان و بزرگسالان تحت عناوین: "زمانی که من هشت ساله بودم" به قلم کریستی جوردن فنتون و مارگارت پوکیاک پنتون، "من یک شماره نیستم" به قلم به قلم جنی کی دوپیوس و کیتی کیسر و "این حرف های من است" به قلم روبی اسلیپرجک می باشد، در مراحل پایانی ویراستاری قرار دارد که نسخه اصلی این کتاب ها توسط یکی از ایرانیان خارج از کشور در اختیار این معاونت قرار گرفته است. معاون بین الملل سازمان بسیج پیرامون نسل کشی در کانادا گفت: بین سال های 1800 تا نیمه های 1980 میلادی، بسیاری از این کودکان از چهار سالگی از خانواده هایشان جدا و به مدارس شبانه روزی در اطراف کانادا فرستاده می شدند که این مدارس توسط سازمان های مرتبط با کلیسا و دولت فدرال راه اندازی شده بودند. آخرین مدرسه شبانه روزی دولت فدرال در تاریخ 1984میلادی بسته شد. در بسیاری از این مدارس لباس های کهنه به تن آنان می کردند و غذای ناکافی به آن ها داده می شد، به شکلی که بسیاری از آنان از سوء تغذیه رنج می بردند. تخمین زده شده که در حدود بیش از 150000 کودک در بیش از 139 مدرسه شبانه روزی در سرتاسر این کشور حضور داشتنه اند. چیزی که در داخل این موسسات و مکان ها اتفاق افتاده، یک رسوایی و افتضاح در تاریخ کاناداست. بچه ها از لحاظ روانی، جسمی، احساسی، و حتی جنسی مورد اذیت و آزار قرار می گرفتند و بسیاری از آن ها به دلیل بیماری های مسری و یا سعی در فرار از این مکانها و بازگشت به خانه، جان خود را از دست دادند. مومنی ها در پایان ترجمه و نشر این گونه از آثار را که توسط نویسندگان غربی نگاشته شده، اقدامی مناسب برای معرفی چهره واقعی غرب در مسائل حقوق بشری و آشنایی بیشتر با سابقه تمدن غربی دانستند. انتهای پیام /
انتشار چندین کتاب پیرامون نسل کشی بومیان در کانادا 2