جمعه 13 مهر 1403

انتقاد شدید اردوغان از کشورهای غربی به‌دلیل تأمین سلاح برای رژیم صهیونیستی

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
انتقاد شدید اردوغان از کشورهای غربی به‌دلیل تأمین سلاح برای رژیم صهیونیستی

اقتصادنیوز: رئیس‌جمهور ترکیه، با انتقاد شدید از کشورهای غربی به‌دلیل تأمین سلاح برای رژیم صهیونیستی، آنها را شریک در تجاوزات علیه مردم فلسطین و لبنان دانست.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر از الجزیره، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، عنوان کرد که کشورهای غربی با ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی، در تجاوزات علیه مردم فلسطین و لبنان شریک هستند.

اردوغان امروز در سخنرانی خود اظهار داشت: «کشورهای غربی سلاح‌هایی را در اختیار اسرائیل قرار می‌دهند که این رژیم از آنها برای ارتکاب کشتارهای جمعی در غزه و لبنان استفاده می‌کند. هر کسی که به اسرائیل سلاح می‌دهد، در این تجاوزات شریک است.»

وی افزود: «ترکیه هیچ تلاشی را برای کاهش شدت این درگیری‌ها دریغ نکرده است، اما اسرائیل تمامی تلاش‌های میانجیگری را نادیده گرفته و به تجاوزات خود ادامه داده است.»

اردوغان همچنین تصریح کرد: «اسرائیل حملات خود را علیه برادران ما در فلسطین و لبنان شدت بخشیده و با گسترش دامنه درگیری، وضعیت را تشدید کرده است».

در ماه‌های اخیر، حملات رژیم صهیونیستی به مناطق غزه و لبنان تشدید شده است و این اقدامات با واکنش‌های شدید بین‌المللی مواجه شده است.

ترکیه به عنوان یکی از کشورهای منطقه، بارها از تجاوزات این رژیم انتقاد کرده و خواستار پایان دادن به این حملات و حمایت از مردم فلسطین و لبنان شده است.

اردوغان پیش از این نیز از ارسال تسلیحات غربی به رژیم صهیونیستی به‌شدت انتقاد کرده و آن را موجب تشدید خشونت‌ها در منطقه دانسته بود

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید