شنبه 29 اردیبهشت 1403

انجمن خودروسازان

انجمن خودروسازان

وب‌گاه مشرق نیوز

با فشارهای ممتدی که خودروسازان بخش خصوصی به شورای رقابت وارد کردند، این شورا تصمیم گرفت، قیمت خودروها را بازنگری کند و حداقل 50 تا 260 میلیون تومان به قیمت‌های مصوب گذشته بیفزاید...

وب‌گاه گسترش

هفته گذشته بالاخره پس از مدت‌ها شاهد عقب نشینی شورای رقابت بودیم و نرخ محصولات مونتاژی منتشر شد و متقاضیان این خودروها می‌توانند تکلیف خود را روشن شده بدانند.

خبرگزاری مهر

چین در سه ماهه نخست سال 2023 به بزرگترین صادرکننده خودرو در جهان تبدیل و جایگزین ژاپن شد؛ به شکلی که صادرات خودروهای چینی 58 درصد افزایش یافته است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

فروش خودروهای برقی اتحادیه اروپا به کمک یارانه‌ها 71 درصد افزایش یافت.

وب‌گاه خبر آنلاین

اعتماد نوشت: با توجه به نوساناتی که ممکن است در بازار ارز رخ دهد باز هم مجددا قیمت خودرو افزایشی خواهد شد و با طولانی شدن نوبت‌دهی‌ها بسیاری هم از ثبت‌نام در سامانه خودرو منصرف می‌شوند و برای خرید خودرو به بازار آزاد مراجعه می‌کنند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

با توجه به نوساناتی که ممکن است در بازار ارز رخ دهد باز هم مجددا قیمت خودرو افزایشی خواهد شد و با طولانی شدن نوبت‌دهی‌ها بسیاری هم از ثبت‌نام در سامانه خودرو منصرف می‌شوند و برای خرید خودرو به بازار آزاد مراجعه می‌کنند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: با توجه به نوساناتی که ممکن است در بازار ارز رخ دهد باز هم مجددا قیمت خودرو افزایشی خواهد شد و با طولانی شدن نوبت‌دهی‌ها بسیاری هم از ثبت‌نام در سامانه خودرو منصرف می‌شوند و برای خرید خودرو به بازار آزاد مراجعه می‌کنند.

وب‌گاه گسترش

قبلاً وقتی صحبت از صنعت چین می‌شد، محصولات اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه در ذهن مردم می‌آمد. اما صنعت این کشور در سالهای اخیر، دستخوش تغییرات بزرگی شده است؛ از صنعت هوافضا گرفته تا زیرساخت‌ها. تا جایی که امروز 48 درصد صادرات تلویزیون و 57 درصد صادرات گوشی‌های هوشمند جهان در اختیار این کشور است. اما از طرف دیگر، صنعت خودروسازی چین نیز با همین سرعت روبه‌پیشرفت رفته و حالا تبدیل به دومین صادرکننده...

خبرگزاری اکو نیوز

خبرگزاری تسنیم

طبق آمار انجمن خودروسازان چین (CAAM)، در پنج ماهه اول سال 2023، 1.76 میلیون دستگاه خودروی چینی در کشورهای خارجی به فروش رسید که نشان دهنده رشد 81.5 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: با وجود اینکه مصرف‌کنندگان و نهادهای مختلف نظارتی به طور مداوم از کیفیت و استاندارد خودروهای تولیدی شکایت دارند، اما خودروسازان برای اجرای هفت استاندارد تعلیقی باز هم درخواست زمان بیشتری کرده‌اند.

وب‌گاه خبر آنلاین

تسنیم نوشت: انجمن خودروسازان در نامه به وزارت صمت بر عدم اجرای 7 استاندارد تعلیقی تا پایان تیرماه تاکید کرد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

دومین همایش تجلیل از برترین های بورس کالا عصر روز 1 خرداد با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی، رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار و جمع کثیری از مقامات و تولیدکنندگان دولتی و خصوصی کشور برگزار شد.

خبرگزاری تسنیم

خبرگزاری نیکی در گزارش اخیر خود با استناد به داده‌های انجمن خودروسازان چین اعلام کرد که این کشور در سه ماهه اول سال 2023 به بزرگترین صادرکننده خودرو در جهان تبدیل شده و جای ژاپن را گرفته است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

نعمت‌بخش با انتقاد از اینکه سازمان استاندارد با بودجه بنگلادشی ژست سوئیسی می‌گیرد، گفت: در شرایطی که صنعت خودرو برای تأمین ارز تولیدات جاری خود با استانداردهای فعلی دچار مشکل است چرا هزینه اضافی که نیاز ارزی هم دارد به این صنعت تحمیل می‌کنید؟!

وب‌گاه اقتصاد نیوز

دبیر انجمن خودروسازان ایران مدعی شد: برخی خودروسازان تعدادی از استانداردهای تعلیقی را بر روی محصولات اجرایی کرده‌اند که همین امر باعث افزایش هزینه تولید خودرو شده است.