پنج‌شنبه 3 خرداد 1403

انجمن خودروسازان

انجمن خودروسازان

وب‌گاه مشرق نیوز

کارشناس صنعت خودرو با اشاره به مشکلات فعلی صنعت خودرو گفت: لغو قیمت‌گذاری دستوری، خصوصی‌سازی واقعی و سپس مطالبه‌گری دولت، سه گام اساسی به منظور بهبود وضعیت این صنعت به شمار می‌رود.

خبرگزاری تسنیم

انجمن خودروسازان ایران اعلام کرد: خودروهای کارکرده پس از ده سال کار با توجه به تردد شبانه روزی به سن فرسودگی رسیده و ضمن وابستگی ارزی مستمر سالانه جهت تامین قطعات یدکی آن به دلیل گذشت ده سال از سال تولید، قطعات یدکی آنها به راحتی قابل تامین نیست.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

وزیر صمت که تا پیش از این از توقف توزیع رانت به خودروسازان و در ماه‌های اخیر مدام از تولید و واردات خودروهای برقی سخن می‌گفت، به یک باره تغییر موضع داد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

شامخ وسایل نقلیه و قطعات وابسته در شهریورماه نشان از آن دارد که روند رکودی صنعت خودرو همچنان ادامه دارد. براساس داده‌های به دست آمده از بنگاه‌های بخش خودرو، شاخص مدیران تولیدکننده وسایل نقلیه و قطعات وابسته در شهریورماه با ثبت عدد 47.6 نسبت به ماه قبل بهبود یافته، اما به مرز 50 نرسیده است. به تعبیری افت‌و‌خیز شاخص‌های مورد بررسی در این گزارش نشان می‌دهد سرعت «بدتر شدن» وضعیت در خودرو...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: مدیرکل روابط عمومی مرکز ملی رقابت گفت: شورای رقابت با افزایش مجدد قیمت خودروهای تولیدی و مونتاژی مخالفت و 8 محصول ایران خودرو را که فاقد قیمت بود؛ را قیمت‌گذاری کرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: ایران ارگان دولت در گزارشی به انتقاد از عملکرد ایران خودرو و سایپا پرداخت.

وب‌گاه مشرق نیوز

طبق گزارش رسمی روز 5 مهر ایران‌خودرو به سازمان بورس، شهریور 1402 این شرکت از عرضه 88 درصدِ هایماهای تولیدی خود سر باز زده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: گزارش‌ها حاکی از آن است که شرکت ایران‌خودرو شهریور 1402 از عرضه 88 درصدِ هایماهای تولیدی خود سر باز زده است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، گزارش رسمی ایران خودرو به سازمان بورس نشان می‌دهد این شرکت شهریور امسال ماه 2410 دستگاه هایما تولید کرده اما فقط 263 دستگاه را به مشتریان فروخته است و 2147 دستگاه هایمای تولیدی خود در شهریور را عرضه نکرده است. طبق مصوبه شورای رقابت، خودروسازان موظف به عرضه مستمر همه تولیدات خود در سامانه یکپارچه فروش خودرو هستند و از طرفی ایران خودرو نیز تا پایان...

خبرگزاری اکو نیوز

خبرگزاری فارس

وب‌گاه گسترش

محمدرضا نجفی منش رئیس انجمن قطعه‌سازان خودرو در خصوص اعلام عدم عرضه خودرو در بورس کالا و تبعات آن گفت: دولت باید دست از دخالت در بازار خودرو بردارد تا خود تولیدکنندگان قیمت‌هایشان را اعلام کنند. در این صورت مردم هم حق انتخاب دارند. خودروها نیز مانند سایر کالاها می‌توانند در بورس کالا عرضه شوند. در این صورت، شرکت‌های تولید کننده خودرو می‌توانند از طریق بورس کالا، خودروهای خود را به فروش...

خبرگزاری اکو نیوز