شنبه 29 اردیبهشت 1403

انجمن خودروسازان

انجمن خودروسازان

وب‌گاه خبر آنلاین

تسنیم نوشت: دبیر انجمن خودروسازان ایران با انتقاد از اینکه سازمان استاندارد با بودجه بنگلادشی ژست سوئیسی می‌گیرد، مدعی شد: برخی خودروسازان تعدادی از استانداردهای تعلیقی را بر روی محصولات اجرایی کرده‌اند که همین امر باعث افزایش هزینه تولید خودرو شده است.

وب‌گاه عرشه آنلاین

دبیر انجمن خودروسازان ایران با انتقاد از اینکه سازمان استاندارد با بودجه بنگلادشی ژست سوئیسی می‌گیرد، مدعی شد: برخی خودروسازان تعدادی از استانداردهای تعلیقی را به‌روی محصولات اجرایی کرده‌اند که همین امر باعث افزایش هزینه تولید خودرو شده است.

خبرگزاری تسنیم

دبیر انجمن خودروسازان ایران با انتقاد از اینکه سازمان استاندارد با بودجه بنگلادشی ژست سوئیسی می‌گیرد، مدعی شد: برخی خودروسازان تعدادی از استانداردهای تعلیقی را بر روی محصولات اجرایی کرده‌اند که همین امر باعث افزایش هزینه تولید خودرو شده است.

خبرگزاری تسنیم

خودروسازان هندی توافق کرده‌اند در صورت لزوم عوارض واردات خودرو طی 5 سال آینده برای 46200 خودرو تا 10 درصد کاهش پیدا کند و یا حتی صفر شود.

وب‌گاه عرشه آنلاین

طی روزهای اخیر آگهی فروش حواله خودروها در سایت‌ها و فضای مجازی دست به دست می‌شود؛ اقدامی که غیرقانونی است و بارها تاکید شده انتقال امتیاز و فروش حواله خودرو حتی به صورت وکالتی ممنوع است؛ ضمن اینکه شرکت‌های خودروسازی نیز موظف‌اند سند خودرو را به جهت جلوگیری از همین دلالی خرید از کارخانه و فروش در بازار آزاد با قیمت بالاتر، یکسال در رهن خود نگه دارند.

وب‌گاه خبر آنلاین

اطلاعات آنلاین نوشت: این روزها بازار خرید و فروش حواله خودرو «طرح جوانی جمعیت» از مادران در برخی شهرهای خراسان رضوی از جمله مشهد، بیرجند، چناران و گلبهار رونق گرفته است.

خبرگزاری تسنیم

جلسه بررسی چالش ها و راهکارهای توسعه صنعت خودرو با حضور بخش های مختلف حاکمیتی و خصوصی در مرکز پژوهش های مجلس برگزار شد.

وب‌گاه مشرق نیوز

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: موضوع خودرو در کشور به گونه‌ای شده است که هم خودروساز ناراضی است و هم حکمرانی در این زمینه دچار مشکل شده و هم مردم از قیمت و کیفیت خودرو گله‌مند هستند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

جلسه بررسی چالش‌ها و راهکار‌های توسعه صنعت خودرو با حضور بخش‌های مختلف حاکمیتی و خصوصی در مرکز پژوهش‌های مجلس برگزار شد.

خبرگزاری مهر

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: ما به دنبال آن هستیم تا با استفاده از نظر صاحبنظران این حوزه، راهکارهایی برای رفع چالش‌های صنعت خودرو ارائه دهیم.

وب‌گاه گسترش

دبیر انجمن خودروسازان گفت:. طبق محاسبات اولیه خودروسازان باید مجوز افزایش 70 درصدی نرخ می‌گرفتند. برای جلوگیری از هر گونه مشکل نیز قرار بر اعمال افزایش قیمت در دو مرحله 45 و 25 درصدی بود. اما با ورود و مخالفت معاون اول رئیس‌جمهور در نهایت مجوز افزایش نرخ 29 درصدی صادر شد.

وب‌گاه خبر آنلاین

اقتصاد 24 نوشت: در میان تنش واگذاری خودروها بدون ضابطه به خودی‌ها و دولتی‌ها و مجلسی ها، اما حالا دو مساله از همیشه روشن‌تر و شفاف‌تر شده است؛ اول اینکه اعتماد عمومی شهروندان و مردم به قربانگاهی می‌رود که در آن همه چیز برای منافع اقلیتی ذبح می‌شود. از سوی دیگر فرایند اتفاقات رخ داده در صنعت خودرو ایران، بیش از همیشه نشان می‌دهد چطور مدیریت دولتی خودروسازی در ایران منجر به جهش رانت در...

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: انجمن خودروسازان ایران در نامه‌ای خطاب به وزیر امور اقتصادی و دارایی ضمن اشاره به زیان 150 هزار میلیارد تومانی دو خودروساز بزرگ که عامل اصلی آن قیمت‌گذاری دستوری طی 10 سال اخیر است، خواستار تسهیل ضوابط عرضه و رونق فروش در بورس کالا شد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز:«نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را به‌صورت گذرا و در میان اخبار و گزارش‌های منتشرشده در مطبوعات مرور کنیم.