شنبه 29 اردیبهشت 1403

انجمن خودروسازان

انجمن خودروسازان

وب‌گاه مشرق نیوز

انتخابات یک پروژه و یک مسئله برنامه‌پذیر است که کاملا می توان آنرا مبتنی بر قانون و با مشارکت حداکثری شکل داد. لازمه این کار البته همراهی و همکاری همه خواص است.

وب‌گاه عرشه آنلاین

یکی از خودرو‌هایی که متقاضیان به‌شدت گله‌مند هستند، شاهین است. بر اساس تصاویر ماهواره‌ای و مستنداتی که وجود دارد تعداد پرشماری، خودرو شاهین در پارکینگ سایپا وجود دارد که آماده تحویل است. شرکت‌های خودروساز به صرافت افتادند با ارائه مستندات، دوباره قیمت محصولات خود را گران کنند و مجوز افزایش قیمت‌ها را از شورای رفاقت (شورای رقابت) بگیرند. به نظر می‌رسد باید به شرکت‌های خودروساز و مونتاژکار...

خبرگزاری اکو نیوز

وب‌گاه اقتصاد نیوز

داده‌های انجمن خودروسازان اروپا (ACEA) در روز چهارشنبه نشان داد که بیش از یک پنجم خودروی جدید فروخته شده در اتحادیه اروپا در ماه آگوست، کاملاً الکتریکی بود زیرا فروش مدل‌های بدون آلایندگی بیش از دو برابر شده است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

داده‌های انجمن خودروسازان اروپا (ACEA) در روز چهارشنبه نشان داد که بیش از یک پنجم خودروی جدید فروخته شده در اتحادیه اروپا در ماه آگوست، کاملاً الکتریکی بود، زیرا فروش مدل‌های بدون آلایندگی بیش از دو برابر شده است.

وب‌گاه خبر آنلاین

تجارت‌نیو نوشت: قیمت خودرو امروز پنج‌شنبه 23 شهریور 1402، افزایشی دیگری را تجربه کرد، البته مانند روزهای گذشته این افزایش قیمت، چشم‌گیر نیست.

وب‌گاه گسترش

معاون مهندس ارشد انجمن خودروسازان چین به خبرنگاران اظهار کرد که خودروسازان چینی به دنبال مونتاژ خودرو در روسیه و بومی‌سازی تولید هستند. شو گفت: تقاضای زیادی در بازار روسیه وجود دارد اما این تقاضا تنها به واردات متکی نیست. شو هایدونگ، معاون مهندس ارشد انجمن خودروسازان چین به خبرنگاران اظهار کرد که خودروسازان چینی به دنبال مونتاژ خودرو در روسیه و بومی‌سازی تولید هستند. شو گفت: تقاضای...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، شو هایدونگ، معاون مهندس ارشد انجمن خودروسازان چین به خبرنگاران اظهار کرد که خودروسازان چینی به دنبال مونتاژ خودرو در روسیه و بومی‌سازی تولید هستند. شو گفت: تقاضای زیادی در بازار روسیه وجود دارد، اما این تقاضا تنها به واردات متکی نیست. صادرات خودروی چین به روسیه همچنان در 2 تا 3 سال آینده تقاضای بالایی خواهد داشت و پس از آن بخش خودروی چین احتمالاً...

وب‌گاه خبر آنلاین

تجارت نیوز نوشت: تالار شیشه‌ای در حال حاضر در فاز درجا زدن به سر می‌برد. پمپاژ خبر مثبت دیگری در جهت روند بازار، باعث کاهش تردید پیش آمده در دیدگاه سهامداران خواهد شد.

وب‌گاه مشرق نیوز

شورای رقابت دریافت نامه از سوی سازمان حمایت تولیدکنندگان و مصرف کنندگان مبنی بر بازنگری در قیمت خودرو را تکذیب کرد.

وب‌گاه منیبان

دبیر انجمن خودروسازان ایران گفت‌: بیش از یک هفته است که قیمت‌های پیشنهادی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در اختیار شورای رقابت قرار داده شده، افزایش قیمت خودرو بر اساس صورت‌های مالی سال 1401 خودروسازان است. به گزارش منیبان به نقل از تجارت‌نیوز، طبق گفته احمد نعمت‌بخش طبق دستورالعمل شورای رقابت‌، این شورا می‌تواند هر سه‌ماه یک‌بار نسبت‌به قیمت‌گذاری جدید محصولات خودرویی اقدام...

وب‌گاه عرشه آنلاین

مطابق دستورالعمل شورای رقابت، این شورا می‌تواند هر سه ماه یک بار قیمت خودرو را تغییر دهد. اکنون که سه ماه از اعلام نرخ‌های پیشین گذشته است، نهادهای تصمیم‌گیر و همچنین خودروسازان در تب‌وتاب اعلام نرخ‌های جدید هستند. بنابر اعلام سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، قیمت خودرو در کارخانه بین 35 الی 38 درصد افزایش خواهد یافت.

وب‌گاه عرشه آنلاین

پس از گذشت سه ماه از آخرین قیمت‌گذاری خودرو‌های داخلی، حالا سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با بررسی اسناد و مدارک مالی سال1401 خودروسازان، نوبت افزایش قیمت محصولات خودرویی را تایید و درخواست قیمت‌گذاری جدید را به شورای رقابت ارسال کرده است. رشد قیمتی در اردیبهشت‌ماه بر اساس صورت‌های مالی سال1400 بوده که اعتراض خودروسازان را به همراه داشت.

وب‌گاه گسترش

در جدیدترین نامه وزارت صمت به انجمن خودروسازان اعلام شده که از این پس خودروسازان بهتر است نیازهای ارزی خود برای واردات قطعات را از طریق ارزهای حاصل از صادرات تامین کنند.

خبرگزاری تسنیم

با توجه به تکذیب تامین ارز خودروسازان از صادرات خود توسط معاون صنایع حمل و نقل وزیر صمت، بنابراین هیچ گونه آزاد سازی قیمت خودرو در دستور کار نبوده و کما فی السابق شورای رقابت مسئول قیمت گذاری خودرو خواهد بود.