یک‌شنبه 1 مهر 1403

انعقاد 22.3 هزار میلیارد ریال قرارداد در اینوتکس 2024

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
انعقاد 22.3 هزار میلیارد ریال قرارداد در اینوتکس 2024

در سیزدهمین دوره نمایشگاه اینوتکس، علاوه بر بازدید بیش از 100 هزار نفری از نمایشگاه، بالغ بر 22.3 هزار میلیارد ریال قرارداد و تفاهم‌نامه تبادل فناوری به ثبت رسید.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سیزدهمین نمایشگاه اینوتکس 2024 در تاریخ 18 الی 21 اردیبهشت‌ماه 1403 در پارک فناوری پردیس برگزار شد. اینوتکس در این دوره میزبان بیش از 100 هزار بازدیدکننده، 450 غرفه‌دار و 33 رویداد بود.

سرمایه‌گذاری 25 میلیارد تومانی روی استارت‌آپ‌ها در اینوتکس

میزبانی از دو رویداد مهم داخلی و بین‌المللی

از جمله اتفاقات مهم در نمایشگاه امسال می‌توان به میزبانی از رویداد جایزه بین‌المللی فارِس، Faris Awards، در صنعت تبلیغات اشاره کرد که با حضور میهمانان عالی‌رتبه‌ای کشور‌های کانادا، هلند، مالزی، ترکیه و روسیه همراه بود.

همچنین برگزاری اولین دوره رویداد ملی صنایع خلاق کشور با عنوان مانوین در کنار نمایشگاه اینوتکس، دیگر رخداد حائز اهمیت در این دوره بود که با انگیزه ایجاد تمرکز و توجه بیشتر به صنایع فرهنگی و هویت‌ساز برگزار شد.

رونمایی از 44 محصول جدید دانش‌بنیان

دبیرخانه اینوتکس با هدف تمرکز بر اقتصاد نوآوری، اقدام به برگزاری جلسات ارزیابی برای متقاضیان فضای نمایشگاهی کرد که پس از انجام 527 جلسه، 451 مجموعه نوآور و استارتاپ در لیست غرفه‌داران نمایشگاه قرار گرفتند. در ادامه، رونمایی از 44 محصول دانش‌بنیان برای نخستین در نمایشگاه صورت پذیرفت.

توجه به تجاری‌سازی کسب و کار‌ها در اینوتکس 2024

در کنار کارکرد‌های شبکه‌سازی و اجتماع‌سازی، جنبه تجاری کسب‌وکار‌ها نیز مورد توجه اینوتکس قرار می‌گیرد. در اینوتکس 2024، بالغ بر 22. 3 هزار میلیارد ریال قرارداد و تفاهمنامه تبادل فناوری، 250 میلیارد ریال تفاهم سرمایه‌گذاری و 10 میلیون یورو تفاهم بین‌المللی در این دوره از نمایشگاه به ثمر رسید.

برگزاری رویداد‌های استانی اینوتکس پیچ و ریسرچ پیچ

با بررسی دسته‌بندی غرفه‌داران و مقایسه با آمار سال گذشته شاهد افزایش مجموعه‌های دانش‌بنیان و فناور نسبت به استارتاپ‌ها و شرکت‌های نوپا هستیم. اینوتکس با برگزاری رویداد‌های استانی، اینوتکس‌پیچ و ریسرچ‌پیچ، در شش استان کرمانشاه، سیستان و بلوچستان، یزد، بوشهر، تهران و استان‌های شمال غرب کشور به میزبانی ارومیه، به آرمان گسترش جغرافیایی زیست‌بوم خود ادامه داد. 414 تیم در بخش اینوتکس‌پیچ و 267 پژوهشگر در بخش ریسرچ‌پیچ در رویداد‌های استان اینوتکس پذیرفته شده و مورد ارزیابی و حمایت قرار گرفتند.

برگزاری رویداد‌های جانبی در نمایشگاه اینوتکس

برگزاری 20 رویداد این نمایشگاه توسط بخش خصوصی و همچنین میزبانی از 13 رویداد دیگر اجزای این زیست‌بوم، نشان دهنده عزم این دبیرخانه در برگزاری مشترک این رویداد با بازیگران برجسته زیست‌بوم است. در میان رویداد‌های برگزارشده، 8 رویداد با هدف ترویج همکاری، 21 رویداد تسهیل شبکه‌سازی و 4 رویداد به منظور جذب سرمایه برگزار شد و 476 سخنران و پنلیست در این دوره تبادل دانش و اطلاعات کردند.

میزبانی از نمایندگان 15 کشور در اینوتکس 2024

در بخش بین‌الملل، اینوتکس شاهد حضور 8 شرکت، 9 هیئت تجاری و نمایندگان 15 کشور از جمله کانادا، هلند، روسیه، هند، امارات، ترکیه، و آفریقای جنوبی بود و 24 جلسه تجاری میان ایشان و شرکت‌ها و مجموعه‌های منتخب زیست‌بوم برگزار شد.

اردیبهشت 1404، دوره بعدی نمایشگاه اینوتکس

همچنین براساس اعلام دبیرخانه نمایشگاه، دوره بعدی نمایشگاه اینوتکس 9 تا 12 اردیبهشت 1404 در پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به نشانی www.inotex.com مراجعه نموده و یا با تلفن 021-76250250 در ارتباط باشند.