جمعه 14 اردیبهشت 1403

اوج‌گیری شهرداری گنبد و افول پاس گرگان در روزهای حساس لیگ برتر والیبال

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
اوج‌گیری شهرداری گنبد و افول پاس گرگان در روزهای حساس لیگ برتر والیبال

گرگان - ایرنا - هفته بیست و یکم لیگ برتر والیبال کشور با پیروزی شهرداری گنبد و کسب دهمین امتیاز این تیم در چهار هفته اخیر و دومین شکست پیاپی پاس گرگان به پایان رسید تا با کسب این نتایج، شوق و اضطراب نتیجه‌گیری در چند هفته باقی‌مانده بین هواداران این 2 تیم گلستانی دست به دست شود.

به گزارش ایرنا، تیم والیبال شهرداری گنبد پس از حواشی و اصرار بی‌نتیجه تیم میهمان مبنی بر تعویق این دیدار موفق شدند در یک بازی تماشایی همنام ورامینی خود را سه بر صفر مغلوب کنند.

باشگاه ورامینی به دلیل ابتلای چند بازیکن اصلی به ویروس کرونا، تعویق این بازی را از فدراسیون خواستار شد اما مورد موافقت قرار نگرفت.

این بازی پر تنش در لیگ برتر والیبال کشور که بارها به علت اعتراض به تصمیمات داوری با وقفه مواجه شده بود با نتیجه سه بر صفر به نفع تیم شهرداری گنبدکاووس به پایان رسید.

هر چند اهالی ورزش دوست گنبد امیدار بودند که بار دیگر با حضور در سالن المپیک این شهر از بلند قامتان خود حمایت کنند اما تغییر رنگ‌بندی نقشه کرونایی گلستان و تشدید ملاحظات بهداشتی، مانع از حضور علاقه‌مندان والیبال در سالن ورزشی شد.

والیبالیست های گنبدی در دست اول با نتیجه 25 بر19 حریف را از پیش رو برداشتند.

بازیکنان شهرداری در دست دوم و سوم دیدار هم بار دیگر توانستند برتری خود را بر شهرداری ورامین دیکته کرده و با امتیاز مشابه 25 بر17 این تیم را پشت سر بگذارند.

یاران جزیده سرمربی این تیم با کسب سه امتیاز این بازی مجموع امتیازات خود را به عدد 30 رساندند و به رتبه نهم جدول رده‌بندی صعود کردند.

بازیکنان شهرداری گنبد در هفته بعد به مصاف تیم لبنیات هراز آمل می روند و امیدوارند با کسب برتری مقابل تیم سوم جدول، روند صعودی خود را در جدول ادامه دهند.

سرمربی تیم والیبال شهرداری ورامین علت اصلی باخت تیمش را ابتلای تعدادی زیادی از بازیکنان تیم به ویروس کرونا اعلام کرد و گفت: فقط با 30 درصد بازیکنان اصلی خود به مصاف شهرداری گنبدکاووس رفتیم.

ساسان خداپرست با اشاره به اینکه داور در دست سوم با اینکه چند امتیاز جلو بودیم با سه اشتباه پشت سر هم موجب شد تا شرایط به طور کلی برهم بریزد بیان کرد: نمی شود این حجم از اشتباهات داوری را در چنین شرایطی پذیرفت.

پاس گرگان دیگر تیم گلستانی رقابتهای لیگ برتر والیبال هم که در یک بازی خانگی به مصاف سپاهان اصفهان رفته بود روز سختی را در برابر صدرنشین لیگ تجربه کرد.

یاران عیسی سنگدوینی با وجود خستگی ناشی از انجام بازی‌های فشرده لیگ، نمایش مطلوبی از خود به نمایش گذاشتند و تا امتیازات پایانی هر دست دوشادوش حریف صدرنشین در میدان درخشیدند اما کم‌تجربگی بازیکنان گرگانی در امتیازات پایانی هر دست، ورق بازی را به سود سپاهانی ها تغییر داد و با وجود کسب امتیازات همتراز، سپاهانی ها موفق به پیروزی در سه دست پیاپی شدند.

اصفهانی ها با امتیازات 25 بر23، 25بر22، 26 بر24 توانستند سه امتیاز این دیدار را که در گرگان برگزار شد، تصاحب کنند.

در این دیدار والیبالیست های پاس در توپ گیری عقب زمین و دفاع روی تور موفق عمل کردند و سرویس‌های پرشی آنها زحمت زیادی برای سپاهانی‌ها ایجاد کرد اما پختگی و تجربه بالای بازیکنان اصفهانی در امتیازات پایانی هر دست اجازه نداد که گرگانی‌ها از شکست فرار کنند.

پاس گرگان برای حفظ ثبات جایگاه خود در لیگ برتر زمان زیادی ندارد و باید از همه فرصت ها به‌ویژه میزبانی‌ها برای کسب امتیاز استفاده کند.

یاران سنگدوینی در اولین سال حضور در لیگ برتر نمایش خوبی برابر تیم‌های مدعی داشتند اما بازیکنان جوان این تیم باید تمرکز خود را در چند هفته پایانی لیگ بیشتر کنند تا برای رسیدن به پلی‌آف امیدوار بمانند.

گرگانی ها با قبول این شکست 28 امتیازی باقی ماندند و نتوانستند از رده دهم بالاتر بروند.

پاس گرگان هفته آینده به مصاف بازیکنان عبدالرحمن رئوفی سرمربی گلستانی تیم آذر باتری ارومیه می‌رود و برای صعود به رده های بالای جدول راهی جز برتری ندارند.

به گزارش ایرنا، اگر چه برخی تیم های لیگ برتری به دلیل صرف هزینه های فراوان برای جذب ملی پوشان و بازیکنان با تجربه، دست نیافتنی بوده و تصور رقابت با آن ها برای رسیدن به صدر جدول و قهرمانی، برای تیم های گلستانی دشوار است اما ورزش حرفه ای پیش‌شرط‌هایی دارد که موفقیت در آن لزوما به تعداد ملی پوشان و یا رقم هزینه شده برای تیم محدود نمی‌شود.

در میان 14 تیم حاضر در لیگ برتر والیبال ایران فقط تیم های استان گلستان و شهرداری ارومیه به بنگاه اقتصادی و حامیان مالی بخش خصوصی متصل نیستند و بقیه حریفان (حداقل در نام تیم) از خدمات بخش خصوصی برای حمایت مالی بهره مند شده اند.

گلستان صنایع بزرگ ندارد اما همین صنایع متوسط موجود با چرخش مالی بالا اگر از انگیزه کافی برخوردار شوند می توانند نیازهای مالی تیم های لیگ برتر والیبال را تامین کنند که مسوولیت بازکردن پای آن ها به ورزش با مسوولان ارشد استان است.

والیبال از گذشته های دور پس از سوارکاری، یکی از پرطرفدارترین ورزش ها در گلستان به شمار می رفت و برگزاری مسابقه والیبال، یک پای ثابت مجالس شادی و جشن مردم این استان محسوب می شد.

حاج خوشگلدی و غیاث الدین صحنه، میکاییل یلمه، ابراهیم و عثمان سن سبیلی، شعبان چهارنایی، ادریس دانشفر، عبدالرحمان رئوفی، فرهاد قائمی، صابر کاظمی، عظیم جزیده و پرویز فرخی، نمونه ای از والیبالیست های نامدار گلستان به شمار می‌روند که برخی از آن ها مانند ابراهیم سن سبیلی در جام جهانی 1989 عنوان کامل‌ترین بازیکن دنیا در رده سنی نوجوانان را کسب کرد.

برچسب‌ها