دوشنبه 23 مهر 1403

اوساسونا 1-4 رئال مادرید؛ تحکیم صدرنشینی با طلسم شکنی بازیکنان!

وب‌گاه نود مشاهده در مرجع
اوساسونا 1-4 رئال مادرید؛ تحکیم صدرنشینی با طلسم شکنی بازیکنان!

رئال مادرید فاصله خود با بارسلونا را موقتا به 6 امتیاز رساند.

به گزارش وبسایت نود، در ادامه رقابت های هفته بیست و سوم لالیگا بعد از ظهر یکشنبه و از ساعت 18:30 (به وقت تهران) رئال مادرید در حضور 17 هزار تماشاگر ورزشگاه ال‌سادار مهمان اوساسونا بود و در پایان، میزبان خود را با نتیجه 4-1 شکست داد.

رئال که در 9 مسابقه آخر خود برابر اوساسونا 7 برد و 2 تساوی به دست آورده و به شکل میانگین در هر بازی 3.6 گل به ثمر رسانده، با ترکیب ابتدایی زیر به میدان رفت:

کورتوا؛ کارواخال، واران، راموس، مندی؛ والورده، کاسمیرو، مودریچ؛ بیل، ایسکو، بنزما

اوساسونای میزبان بازی را بهتر آغاز کرد و سرانجام در دقیقه 14 به گل نخست رسید. کرنر ارسالی روبن گارسیا از سمت چپ به نزدیکی های نقطه پنالتی، با ضربه سر شیرجه ای اونای گارسیا همراه بود تا این ضربه دور از دستان کورتوا به درون دروازه رئال رفته و بازی 1-0 شود.

رئال تا حوالی دقیقه 30 تحت تاثیر حریف میانه جدولی بود اما از این دقایق جریان بازی را به نفع خود تغییر داد و سرانجام در دقیقه 33 به گل تساوی رسید. ارسال مندی از جناح چپ به محوطه جریمه با ضربه پای چپ بیل همراه بود اما شلیک ستاره ولزی توسط مدافعان بلوکه شد، توپ سرگردان به ایسکو رسید و او با شوت سرضرب پای راست خود دروازه اوساسونا را فرو ریخت.

این نخستین گل لالیگایی ایسکو برای رئال مادرید از مارچ 2019 بدین سمت بود. او (که در پایان بازی به عنوان بهترین بازیکن میدان نیز شناخته شد) در 4 بازی اخیر لالیگایی خود برابر اوساسونا 3 گل زده و 3 پاس گل داده است.

5 دقیقه پس از گل تساوی، رئال برای نخستین بار در این مسابقه از اوساسونا پیش افتاد. کرنر ارسالی از سمت چپ با ضربه سر کاسمیرو در تیر دورتر، به سرخیو راموس رسید تا او در دهانه دروازه با یک ضربه سر دروازه را بگشاید و در شرایطی که لحظاتی قبل با بازیکنان میزبان درگیر شده بود، واکنش مناسبی به آن ها داده باشد.

با این گل، شمار گل های راموس با پیراهن رئال مادرید به عدد 90 رسید. او اکنون در هفدهمین سال متوالی میلادی برای رئال گلزنی کرده و موقتا از رکورد 16 سال رائول گارسیا و لیونل مسی عبور کرده است.

رئال در دقیقه 84 به گل سوم رسید. پاس اشتباه بازیکنان اوساسونا در نیمه زمین خودی به بنزما رسید و او پس از یک و دو، توپ را در یک سوم دفاعی اوساسونا پس گرفت. مهاجم فرانسوی پس از حرکت پا به توپ با پاس به سمت راست لوکاس واسکز را صاحب توپ کرد و واسکز نیز با ضربه پای راست (که به دستان هررا، دروازه بان اوساسونا نیز برخورد کرده بود) گل سوم رئال را به ثمر رساند. واسکز نیز با این گل، برای اولین بار پس از هفته اول فصل موفق به گلزنی شد.

در ادامه روز خوب تعویض های زیدان، لوکا یوویچ نیز در دومین دقیقه از وقت های تلف شده تیر خلاص را به قلب تیم پامپلونایی شلیک کرد. پاس روبه‌جلوی مودریچ در سمت چپ محوطه جریمه اوساسونا به فده والورده رسید و هافبک اروگوئه ای نیز با ارسال این توپ به مرکز محوطه، لوکا یوویچ را پا به توپ کرد. یوویچ توپ ارسالی را با شلیک دیدنی پای چپ به سقف دروازه اوساسونا چسباند تا او نیز دومین گل فصل لالیگایی خود را به ثمر رسانده باشد.

رئال مادرید با این پیروزی 4-1، 52 امتیازی شد و پیش از دیدار بارسلونا برابر رئال بتیس، فاصله خود با آبی اناری ها در رده دوم را به 6 امتیاز افزایش داد. اوساسونا نیز با 28 امتیاز دوازدهم است.

7712