سه‌شنبه 17 مهر 1403

اوقاف خراسان شمالی 110 کیلووات برق تولید می‌کند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
اوقاف خراسان شمالی 110 کیلووات برق تولید می‌کند

بجنورد - ایرنا - رییس اداره بهره‌وری اقتصادی اوقاف و امورخیریه خراسان شمالی گفت: این اداره کل با سرمایه‌گذاری 13 میلیارد ریالی 110 کیلووات برق از طریق ایجاد پنل‌های خورشیدی تا اوایل دی ماه امسال تولید می‌کند.

ارسلان فرزین‌فرد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به همین منظور این اداره کل پنج طرح نیروگاه خورشیدی در مقیاس کوچک و در بقاع و موقوفات استان خراسان شمالی ایجاد می کند.

وی افزود: این نیروگاه ها در جوار بقاع متبرکه از جمله امامزاده سیدعباس بجنورد، امامزاده حمزه رضا شیروان و امامزاده سید جعفر روستای سیاهدشت ایجاد و برق تولیدی به شرکت توزیع نیروی برق استان فروخته می شود.

وی میزان درآمدزایی این اداره کل از فروش برق این نیروگاه ها را 120 میلیون ریال در ماه دانست و گفت: این میزان در فصول گرم افزایش می یابد.

رییس اداره بهره‌وری اقتصادی اوقاف و امورخیریه خراسان شمالی گفت: درآمد حاصله از فروش برق در راستای نیت واقفان در بقاع و موفقه ها هزینه می‌شود.

خراسان شمالی پنج هزار و 736 موقوفه و 11هزار و 738 رقبه دارد.

در مجموع 92 نیروگاه خورشیدی در خراسان شمالی با ظرفیت هزار و 120 کیلووات وجود دارد که در این نیروگاه ها در طول سال 2 میلیون و 258 هزار کیلووات انرژی، معادل برق مصرفی 904 خانواده تولید می شود.

شرکت برق خراسان شمالی 367 هزار مشترک دارد که از این تعداد 308 هزار مشترک معادل 84 درصد مشترکان بخش خانگی، 4 درصد ادارات و دستگاه‌های خدمات رسان، یک درصد بخش کشاورزی، کمتر از یک درصد صنعتی و 10 درصد سایر مصارف است.

خراسان شمالی 863 هزار نفر جمعیت دارد که 44 درصد آنان در روستاها سکونت دارند.

*س_برچسب‌ها_س*