پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

ایجاد جذابیت سرمایه گذاری در بخش کشاورزی با بازار سرمایه

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
ایجاد جذابیت سرمایه گذاری در بخش کشاورزی با بازار سرمایه

وزیر جهاد کشاورزی گفت: علاوه بر مدل های رایج تامین مالی در کشور باید به سمت شیوه های نوین تامین مالی حرکت کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، قرارگاه تأمین مالی و سرمایه گذاری کشاورزی صبح امروز به ریاست سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی و با حضور معاونین وزارتخانه، رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و مدیر کل دفتر آینده پژوهی و مدل سازی معاونت امور اقتصادی وزارت امور اقتصاد و دارایی در سالن جلسات وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد.

سیدجواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در این قرارگاه با تاکید بر اینکه نیازمند تغییر رویکرد در سرمایه گذاری بخش کشاورزی هستیم، اظهار کرد: به دنبال آن هستیم که سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و دولتی در بخش کشاورزی در سال 1401 افزایش قابل توجهی داشته باشد.

وی اشاره به نگاه متفاوت دنیا به حوزه غذا، تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی به خوبی انجام نشده و نیازمند تحولات چشمگیری در این زمینه هستیم.

به گفته وزیر جهاد کشاورزی، سرمایه گذاری در بخش کشاورزی باید به اندازه سهم این بخش در تولید ناخالص داخلی کشور باشد.

ساداتی‌نژاد در پایان گفت: علاوه بر مدل‌های رایج تأمین مالی در کشور باید به سمت شیوه‌های نوین تأمین مالی حرکت کنیم. در همین راستا، بازار سرمایه می‌تواند ابزاری مناسبی برای افزایش سرمایه گذاری و تأمین مالی در بخش کشاورزی باشد. انتهای پیام /