جمعه 28 اردیبهشت 1403

ایرانی‌ترین پالایشگاه پارس جنوبی وارد مدار می‌شود

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
ایرانی‌ترین پالایشگاه پارس جنوبی وارد مدار می‌شود

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، سخاوت اسدی مدیرعامل منطقه ویژه پارس جنوبی عصر امروز در آیین افتتاحیه رویداد ملی عصر امید اظهار داشت: منطقه ویژه پارس جنوبی به عنوان قطب مهم اقتصادی کشور به شمار می‌رود. وی از سرمایه گذاری بیش از 152 میلیارد دلاری در پارس جنوبی خبر داد و گفت: این سرمایه گذاری تحت سخت‌ترین شرایط و تحریم‌های ظالمانه استکبار صورت گرفته است. امروز با برنامه ریزی و تلاش‌های...

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، سخاوت اسدی مدیرعامل منطقه ویژه پارس جنوبی عصر امروز در آیین افتتاحیه رویداد ملی عصر امید اظهار داشت: منطقه ویژه پارس جنوبی به عنوان قطب مهم اقتصادی کشور به شمار می‌رود.

وی از سرمایه گذاری بیش از 152 میلیارد دلاری در پارس جنوبی خبر داد و گفت: این سرمایه گذاری تحت سخت‌ترین شرایط و تحریم‌های ظالمانه استکبار صورت گرفته است. امروز با برنامه ریزی و تلاش‌های صورت گرفته بیش از شریک مشترک‌مان در مخزن پارس جنوبی در حال تولید هستیم.

اسدی اضافه کرد: مهندسان و کارگران این مرز و بوم به صورت شبانه روزی در حال فعالیت هستند تا گاز تولید شده را در سراسر کشور به منازل مردم برسانند. امروز 39 میلیون تن ظرفیت پتروشیمی کشور در منطقه پارس جنوبی قرار دارد و در حال حضار 21 میلیارد دلار سرمایه گذاری در بخش پتروشیمی شاهد هستیم که در هیچ جای کشور وجود ندارد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی افزود: فاز 14 به عنوان آخرین پالایشگاه مشترک ما در پارس جنوبی در روز‌های آتی توسط ریاست جمهور به عنوان ایرانی‌ترین پالایشگاه کشور که بیش از 70 درصد تجهیزات آن توسط نیرو‌های بومی تولید شده است، به بهره برداری خواهد رسید.

وی خاطر نشان کرد: در مقطعی توان یک متر لوله گذاری در دریا نداشتیم، اما امروز می‌بینم روزانه بیش از یک‌هزار متر لوله گذاری در دریا توسط نیرو‌های بومی انجام شود و این موضوعات بدون شک با تلاش‌های دانش بنیان به وقوع پیوسته است.