دوشنبه 9 مهر 1403

ایران در تولید اقلام بهداشتی برای مقابله با کرونا خودکفا شده است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
ایران در تولید اقلام بهداشتی برای مقابله با کرونا خودکفا شده است

اراک _ ایرنا _ معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ایران در تولیدانواع مختلف اقلام بهداشتیو ضدعفونی برای مقابله با ویروس کرونا خودکفا شده است و توانسته در بازه زمانی مطلوبی نیازهای خود را در این راستا با استفاده از ظرفیت تولید داخلی تامین کند.

«محمدرضا شانه‌ساز» عصر یکشنبه در دیدار با مدیر مجتمع پتروشیمی شازند، افزود: کشور تا قبل از شیوع کووید 19 در بسیاری از اقلام بهداشتی وابسته به واردات بود اما شرایط فوق‌العاده ناشی از شیوع ویروس کرونا موجب شد که در کوتاه‌ترین زمان ممکن همراهی وزارتخانه‌های صمت، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بخش خصوصی بتواند اقلام مورد نیاز بهداشتی را تامین کند و این موفقیتی بزرگ است.

وی بیان کرد: با شیوع ویروس کرونا همه برای مقابله با این ویروس و کمک به آسیب‌دیدگان پای کار آمدند و ایران در سایه نیت‌های پاک و همدلی مطلوب مردم و مسئولان کارنامه درخشانی را رقم زد.

رئیس سازمان غذا و دارو کشور ادامه داد: در بحث دارو و تجهیزات پزشکی، تفیض اختیار به دانشگاه‌ها و برون سپاری در دستور کار قرار دارد و این مهم با جدیت دنبال خواهد شد.

مدیر مجتمع پتروشیمی شازند گفت: ظرفیت تولید سالانه این شرکت یک میلیون و 800 هزار تن است و محصولات تولیدی این مجتمع نیاز پتج هزار واحد زیر دستی تولیدی کشور به مواد اولیه را تامین می‌کند.

«محسن پورمحمد» افزود: مقوله مسئولیت اجتماعی در این شرکت همواره مورد توجه بوده و در ماه‌های اخیر که ویروس کرونا شایع شد گام‌های بلندی در این راستا برداشته شده است.

مدیر مجتمع پتروشیمی شازند ادامه داد: استان مرکزی در اوایل اسفند پارسال بعد از قم به‌عنوان دومین منطقه درگیر کرونا اعلام شد و از همان ابتدا پتروشیمی شازند بحث حفظ جان کارکنان و توجه به تولید هدفمند را در دستور کار داشت.

پورمحمد تصریح کرد: 14 نشست پدافند زیستی تاکنون در راستای مقابله با کرونا در شرکت پتروشیمی شازند برگزار شده و این شرکت در یک کار مطالعاتی 10 روزه اقدام به تولید محلول ضدعفونی کرد که به لحاظ کیفیت در کشور بی‌نظیر است.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پس از این دیدار از بخش‌های مختلف پتروشیمی اراک از جمله خط تولید محلول ضدعفونی کننده این شرکت بازدید کرد.

صبح امروز مرحله اول شهرک دارویی با خط تولید استامینوفن با حضور مقامات وزارتخانه‌های صمت و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی راه‌اندازی شد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*