جمعه 21 اردیبهشت 1403

آموزشی خبرگزاری ایرنا

آموزشی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - دانشگاه بین المللی چابهار و پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های بالقوه در ساختارهای علمی، پژوهشی و آموزشی، تفاهم‌نامه همکاری منعقد کردند.

تهران - ایرنا - مسوول کارگروه هوش مصنوعی ستاد اقتصاد دانش بنیان دیجیتال معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری گفت: تجمیع تمامی ابعاد هوش مصنوعی در یک نهاد مفید نیست، نباید دنبال هوش مصنوعی در یک نقطه خاص باشیم.

تهران - ایرنا - رییس جهاد دانشگاهی، نایب‌رییس، دبیر و اعضای شورای سیاست‌گذاری هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان را منصوب کرد.

زنجان - ایرنا - سرویس مدارس استان زنجان که از مهمترین نگرانی‌های والدین و مسئولان تعلیم و تربیت محسوب می‌شود با هماهنگی صورت گرفته، آماده خدمات دهی به دانش آموزان است.

تهران - ایرنا - کارنامه داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد سال 1402 دانشگاه آزاد اسلامی و راهنمای پذیرفته‌شدگان آزمون ورودی کارشناسی ارشد ناپیوسته گروه غیرپزشکی منتشر شد.

تهران - ایرنا - معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهوری از برنامه‌های این معاونت را راه‌اندازی بزرگترین آزمایشگاه ملی هوش مصنوعی در سطح خاورمیانه عنوان کرد و گفت: در این آزمایشگاه حداقل هزار نفر از بهترین محققان ایرانی جذب و پشتیبانی می‌شوند.

تهران - ایرنا - یک شرکت دانش بنیان ایرانی با هدف تأمین آب شرب و یخ سالم و بهداشتی برای زائران اربعین حسینی دستگاه یخ‌ساز حبه‌ای تولید کرد و در اختیار موکب ها قرار داد.

تهران - ایرنا - محققان با کمک فناوری نانو راه حل جدیدی برای پوشش جاده‌ها ارائه کردند که می‌تواند به جلوگیری از ایجاد چاله‌های ناشی از انجماد و ذوب شدن یخ در زمستان کمک کند.

تهران - ایرنا - دبیر ستاد توسعه فناوری نانو به عنوان یکی از موفق‌ترین ستادهای معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، مهم‌ترین تفاوت این معاونت نسبت به ادوار گذشته را صف آرایی جدید به منظور ایجاد سرعت دهی بیشتر در بهره مندی از ظرفیت نخبگان و دانش بنیان ها برای رفع مسائل و چالش‌های کشور عنوان کرد.

تهران - ایرنا - سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، برقراری ارتباط با دیگر کشورها را یکی از نکات مثبت دولت سیزدهم دانست و گفت: دولت مناسبات و تعاملات بین‌المللی خود را به چند کشور خلاصه نکرد و برنامه‌های گسترده‌ای را برای توسعه روابط با کشورها به ویژه کشورهای منطقه طراحی کرد که نتایج قابل توجهی مانند عضویت در مجامع بین‌المللی شانگهای و بریکس را درپی داشت.

تهران - ایرنا - رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1402 دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی خبر داد.

تهران - ایرنا - احتمال‌ها درمورد جسد کشف شده در دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات در شمال غرب تهران زوایای جدیدی به این پرونده داده است.

تهران - ایرنا - دانشمندان پیشرفت مهمی در تحقیقات اختلالات نادر ایمنی بدست آورده اند و 200 اختلال نادر دستگاه ایمنی را با استفاده از رویکرد مبتنی بر شبکه مجددا طبقه‌بندی کردند.

تهران - ایرنا - سازمان تحقیقات فضایی هند، پس از پیشی گرفتن از روسیه در رقابت ارسال کاوشگر به قطب جنوب ماه، اکنون در مأموریت جدید خود، روز گذشته کاوشگر آدیتیا ال - یک را به سمت خورشید فرستاد.

زنجان - ایرنا - معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: 6 هزار و 600 نفر در دوره‌های مختلف سواد آموزی استان شرکت کرده و آموزش می‌بینند.

تهران - ایرنا - یک محقق ایرانی با انجام یک طرح پژوهشی موفق به راه اندازی نخستین بانک اطلاعات ژنوم بزهای بومی ایران شد.