جمعه 21 اردیبهشت 1403

آموزشی خبرگزاری ایرنا

آموزشی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس جهاددانشگاهی درنشست مشترک با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آمادگی این نهاد رابرای همکاری با این وزارتخانه درعرصه‌های فرهنگی و اجتماعی اعلام‌کردو گفت: زمینه‌های همکاری مشترک در حوزه‌های اقتصاد خلاق، تقویت فرهنگ خودباوری و روحیه، اشاعه فرهنگ قرآنی، افزایش سواد رسانه‌ای، پژوهش در هنر، رصد مسایل فرهنگی، آموزش امور هنر وجود دارد.

کرمانشاه - ایرنا - 21 دانش آموز رتبه تک و 2 رقمی کنکور سراسری 1402 استان کرمانشاه؛ امروز (13 شهریورماه) با حضور مسوولان و خانواده های این دانش آموزان در سرسرای شهید سلیمانی اداره کل آموزش و پرورش تجلیل شدند.

تهران - ایرنا - معاون پژوهشی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: وزارت علوم نباید انفعالی عمل کند، با اعضای هیات علمی که نمک خوردند و نمکدان می شکنند و در دانشگاه ها با عنوان استاد دانشگاه در کشور اسلامی کار می کنند، ولی در جهت نقشه دشمنان حرکت می کنند، باید خیلی قاطع تر مقابله کرد.

تهران - ایرنا - قطع همکاری با برخی اساتید به دلایل علمی و آموزشی این روزها موجب شد تا اظهارنظرهای غیرواقع در جامعه گسترش یابد، این درحالی است که روسای دانشگاه‌ها و مسوولان وزارت علوم مسایل آموزشی، شرایط علمی و استخدامی این اساتید را از دلایل اصلی عنوان می کنند.

تهران - ایرنا - استادیار دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران گفت: حرکت‌های رسانه‌ای برای بحرانی نشان دادن فضای آموزش عالی با این هدف صورت می‌گیرد که دولت آقای رئیسی جرات استفاده از ابزارهای قانونی برای اداره دانشگاه را نداشته باشد.

تهران - ایرنا - رییس جهاد دانشگاهی گفت: قطع همکاری با دانشگاه مساله ای نیست که دیروز و امروز اتفاق افتاده باشد. این روال معمول و طبیعی دانشگاه ها است که کسانی که نتوانند پایه و رضایت دانشگاه را بگیرند و دچار رکود علمی شوند با آنها قطع همکاری می شود.

تهران - ایرنا - رییس دانشگاه تربیت مدرس با تاکید بر اینکه با هیچ یک از استاد این دانشگاه به دلایل مسائل سیاسی یا فرهنگی قطع همکاری نشده است، گفت: حواشی ایجاد شده در مورد استاد دانشگاه تربیت مدرس صحت ندارد و ایشان از اساتید مقید و محجبه ما هستند و اعلام کردند که به خارج از کشور رفته‌اند و تا سه ماه آینده بازمی‌گردند.

تهران - ایرنا - رییس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران گفت: پژوهشکده شیمی‌دارویی با هدف رفع نیازهای داخلی و خودکفایی در تولید داروهای خاص در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران آغاز به کار کرد.

تهران - ایرنا - رییس دانشگاه تهران به پروفسور «محمد اقبال چودری»، برگزیده جایزه مصطفی (ص) پیشنهاد همکاری و عضویت هیأت علمی وابسته این دانشگاه داد.

تهران - ایرنا - یک شرکت دانش‌بنیان تولید کننده ویلچرهای مدرن کربنی که صادرکننده به ویژه به اروپا است، این محصول را رایگان در اختیار زائران کم توان جسمی اربعین قرار داد.

اصفهان - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: باید با پرداختن بیشتر به آموزش‌های ویژه، سطح مدارس عادی و عمومی استان نیز مانند مدارس خاص ارتقا یابد.

تهران - ایرنا - یکی از دانشمندان سازمان فضایی «ناسا» فاش کرد این سازمان در یک جلسه فوق‌سری این مساله را بررسی کرده که در صورت پیداشدن حیات روی یک سیاره دیگر توسط تلسکوپ «جیمز وب» چه باید بکند.

شیراز - ایرنا - رئیس اداره انتشارات دانشگاه شیراز گفت: چهار مجله دانشگاه شیراز بین‌المللی است که به طور مشترک از سوی دانشگاه شیراز و انتشارات اشپرینگر منتشر و در پایگاه‌هایی مانند web of science و scimago نمایه می‌شود.

تهران - ایرنا - پربازدیدترین مقالات علمی نمایه شده در پایگاه مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی با موضوع مردم شناسی براساس میزان بازدید مخاطبان مشخص و معرفی شدند.

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر تأمین مالی و سرمایه‌گذاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری گفت: باوجود انجام اقداماتی در 2 دهه گذشته، موضوع شناسایی و ارزش گذاری دارایی‌های نامشهود شرکت‌های دانش بنیان و فناور در صورت‌های مالی آنها هنوز به طور کامل به نتیجه نرسیده است.

تهران - ایرنا - دوره کاردانی فنی تست (آزمایش) سامانه‌های نرم‌افزاری در دانشگاه جامع علمی کاربردی با تصویب شورای برنامه‌ریزی آموزشی و درسی علمی کاربردی، در راستای تربیت نیروی انسانی توانمند متناسب با مشاغل نوظهور برای نخستین اجرا می‌شود.