یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به تجارب ارزنده زیست محیطی و پتانسیل‌های مختلف ایران و عربستان در حوزه حفاظت از محیط زیست اشاره کرد و گفت: این دو کشور اشتراکات زیادی با یکدیگر دارند، اما دشمنان می‌خواهند فاصله بین آنها ایجاد کنند که ضرر این دشمنی برای کشورهای اسلامی و سود آن برای دشمنان است.

مشهد - ایرنا - معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: 124 ایستگاه سلامت برای خدمت‌رسانی به زائران رضوی همزمان با دهه پایانی صفر در خراسان رضوی فعال است.

سنندج - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: وقفه در افتتاح بخش‌های بستری و اتاق عمل بیمارستان آریا سنندج به هیچ عنوان قابل توجیه نیست و باید هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود.

کرمانشاه - ایرنا - دادستان کل کشور با اشاره به اینکه اجرای کامل سند تحول قضایی در هر استان با توجه به شرایط بومی و محلی آن امکان‌پذیر نیست، گفت: بخش‌هایی از این سند باید بازنگری و به صورت بومی و محلی تدوین شود.

شهرقدس - ایرنا - رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قدس از جمع آوری و پلمب واحدهای های غیرمجاز تفکیک و بازیافت پسماند مستقر در این شهرستان خبر داد.

ساری - ایرنا - سه جوان اهل روستای شیخعلی محله ساری با اسلحه شکاری در جنگل به قتل رسیدند.

اصفهان - ایرنا - مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان گفت: پوشش بیمه سلامت افراد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی تا قبل از دولت سیزدهم شامل 9 کُد خدمت بود اما از شهریور سال گذشته سطح پوشش بیمه سلامت این افراد به 59 کُد خدمت افزایش یافت.

شیراز - ایرنا - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس گفت: چهار هزار و 500 دانش‌آموز دبستانی این استان در 2 مرحله شناسایی و به فرآیند تحصیل بازگردانده شدند.

نوشهر - ایرنا - فیلم کوتاهی به تازگی با عنوان "تصاویر غم انگیز سَم دادن به سگ مادر و توله هایش در منطقه کوشکسرای نوشهر" یکی از بزرگ ترین نقاط روستایی مازندران درفضای مجازی منتشر شده که آنان در اوج ضجه و ناله در حال جان کَندن هستند.

تهران - ایرنا - مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران گفت: مناطق 22 گانه پایتخت پس از انجام روند قانونی حذف درختان خشک از جمله ثبت مشخصات درختان در سامانه نهال و اخذ مجوز از کمیسیون ماده هفت نسبت به بازکاشت درخت جایگزین با بن بالا و با استفاده از گونه‌های همگون و همسان اقدام می‌کنند.

دزفول - ایرنا - معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم‌پزشکی دزفول گفت: خوابگاه پسرانه اندیشه و خوابگاه دخترانه فاطمه‌الزهرا (س) دانشگاه علوم پزشکی دزفول با صرف افزون بر 80 میلیارد ریال بهسازی و تجهیز شدند.

اهواز - ایرنا - رییس مرکز بهداشت خوزستان تزریق واکسن آنفلوآنزا با تجویز پزشک را ضروری عنوان کرد و گفت: هیچ گونه افزایش معناداری در بروز عفونت‌های تنفسی دراستان رخ نداده که به عنوان پیک یا شیوع آن در نظر گرفته شود البته انتظار رخداد این مساله وجود دارد.

قصرشیرین - ایرنا - فرمانده انتظامی قصرشیرین گفت: با تلاش ماموران پلیس 28 هزار و 234 لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل طی 2 هفته سپری شده از شهریورماه در این شهرستان کشف و توقیف شد.

تهران - ایرنا - دبیر انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی تشخیص طبی ایران از عضویت ایران در نهاد اعتباربخشی خدمات تشخیصی و طبی آزمایشگاه‌های منطقه‌ای آسیا - اقیانوسیه برای نخستین بار خبر داد و گفت: از این پس ایران آزمایشگاه‌های منطقه آسیا و اقیانوسیه را ارزیابی می‌کند.

کرمان - ایرنا - مدیرکل تعزیرات حکومتی کرمان از جریمه بیش از سه میلیارد ریالی جایگاه‌دار متخلف در شهرستان شهربابک از توابع این استان به دلیل فروش خارج از ضابطه بنزین خبر داد.

زنجان - ایرنا - مدیرکل هواشناسی استان زنجان گفت: میزان بارش در استان تا 16 شهریور امسال 282 میلیمتر بوده که در مقایسه با سال گذشته 35.1 درصد افزایش و نسبت به مقدار بلند مدت 8.5 درصد کاهش یافته است.