یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اردبیل - ایرنا - معاون توسعه مدیریت و منابع بیمه سلامت استان اردبیل گفت: 180 میلیارد ریال اسناد بدهی بیمه سلامت استان در بخش سرپایی بررسی شده و طی چند روز آینده به مراکز درمانی خصوصی و غیردانشگاهی استان پرداخت خواهد شد.

بندرعباس - ایرنا - مدیرکانون فرهنگی هنری رهروان کربلا روستای قلعه کمیز شهرستان رودان گفت: پویش مردمی «مهر مهدوی» در آستانه ماه مهر و فصل بازگشایی مدارس، برای تهیه و جمع‌آوری نوشت افزار (لوازم التحریر) ویژه دانش‌آموزان نیازمند به همت این کانون در روستای کمیز رودان آغاز شد.

تهران - ایرنا - رئیس ستاد بازگشایی مدارس گفت: مراسم بازگشایی مدارس طبق قانون و بخشنامه ابلاغی اول مهر و برگزاری جشن شکوفه‌ها و جوانه‌ها 29 شهریور خواهد بود.

ساری - ایرنا - واکاوی داده های آماری جمعیت هلال احمر کشور در بین 6 استان آبی کشور مازندران بیشترین عملیات در این حوزه را انجام می دهد اما چرایی این موضوع در پسِ چند موضوع نهفته است.

اصفهان - ایرنا - رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: با توجه به نزدیک شدن به آغاز سال تحصیلی جدید، شهروندان نسبت به شگرد جدید کلاه‌برداری در پوشش ثبت نام کتاب‌های درسی آگاه باشند.

سنندج - ایرنا - معاون توسعه پیش بینی هواشناسی کردستان گفت: دمای هوای استان در هفته جاری روند کاهشی دارد و تا آخر هفته جاری میانگین دمای هوا در استان 2 تا چهار درجه کاهش می یابد و از گرمای هوا کاسته می شود.

تهران - ایرنا - رئیس قوه قضاییه یکی از مصادیق امیدبخشی به مردم را صدور احکام مجازات متناسب در محاکم دانست و گفت: نباید در مواردی که ضروری نیست برای فرد محکوم، مجازات سنگین درنظر بگیریم یا در مواجهه با متهمان، رفتار و اعمال غیرمنطبق با قانون نداشته باشیم.

یاسوج - ایرنا - مسئول دبیرخانه مدیریت زیست بومی تالاب های کهگیلویه و بویراحمد گفت: تالاب "برم الوان" شهرستان بهمئی با چالش هایی مواجه است که نبود مدیریت یکپارچه منابع آب و خاک در سطح حوزه آبریز، حیات آن را به خطر انداخته است.

اسلامشهر - ایرنا - رئیس شورای اسلامی اسلامشهر بر کنترل قیمت مصوب آموزش و پرورش این شهرستان تاکید کرد و گفت: با توجه به اعلام هزینه های سرویس دانش‌آموزی توسط مدیریت آمورش و پرورش، این شورا ضمن بررسی هزینه ها با افزایش 24 درصدی سرویس مدارس در سال تحصیلی جدید موافقت کرد.

مهاباد - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی با اشاره به انجام طرح مطالعات توالی شناسی ژنتیکی پرنده نادر میش‌مرغ گفت: راهکار جدید محیط زیست برای نجات این گونه در حال انقراض، تکثیر تخم خویشاوندان خارجی آن است.

جیرفت - ایرنا - مسئولان عنبرآباد در جنوب کرمان می‌گویند مظنون به قتل فردی که در اورژانس این شهرستان اشتغال به فعالیت داشت امروز (دوشنبه) بازداشت شد و بررسی های اولیه نیز حکایت از انگیزه های شخصی در این قتل دارد.

سمنان - ایرنا - فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: قاتل فراری که سال 1401 به قتل وکیلی در شاهرود اقدام کرده بود، دستگیر شد و اعتراف کرد.

تهران - ایرنا - همسران جانبازان، نزدیکترین افراد به آنان هستند و بسیاری از آنان سال‌ها است خود به تنهایی به رتق و فتق امورشان می‌پردازند. بررسی روایت این زنان از زندگی خود که نقش مهمی در ارائه خدمات حمایتی، مراقبتی و گاه تداوم حیات فرد جانباز و نیز بقای خانواده و حفظ کارکردهای آن دارند، گوشه‌ای از آسیب‌های این نقش را می‌نمایاند.

تهران _ایرنا_ رئیس سازمان امور اجتماعی کشور، گفت: مرجع اعلام کننده آمارهای اجتماعی در کشور سازمان امور اجتماعی است و انتشار اطلس آسیب های اجتماعی در رسانه ها نیز در دستور کار است.

بیرجند - ایرنا - جانشین انتظامی شهرستان بیرجند گفت: سه تن چوب قاچاق از 2 دستگاه وانت نیسان در این شهرستان کشف شد.

تهران - ایرنا - معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر ضرورت توسعه شبکه بهداشتی کشور برای کاهش هزینه‌های مردم، تغییر در نحوه مدیریت بیمارستانی را یکی از لازمه‌های کنترل هزینه‌ها در نظام سلامت عنوان کرد.