یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اردبیل - ایرنا - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل افزایش 15 تا 20 درصدی مراجعه به مراکز اورژانس و بستری در بیمارستانها را نشانگر ارتقا سطح اطمینان مردم به خدمات بهداشتی و درمانی بخش دولتی، مهمانپذیر بودن استان و تاثیر تفاوت تعرفه‌های دولتی با غیردولتی دانست.

شهرری - ایرنا - طی چند روز گذشته استشمام بوی نامطبوعی در قیامدشت از توابع شهرستان ری رسانه ای شد تا جایی که یک عضو شورای این شهر صحبت از مکاتبه با مراجع حاکمیتی برای حل این معضل کرد و مسئول محیط زیست ری به ایرنا از دستور فوری فرماندار برای پیگیری خبر داد.

تهران - ایرنا - رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا گفت: چهار میلیون و 40 هزار زائر عتبات عالیات در اربعین امسال از ایران به عراق سفر کردند.

شیراز - ایرنا - روزهای پایانی شهریور که فرا می‌رسد، بوی ماه مدرسه مشام را پرمی‌کند و شوق فرارسیدن بهار تحصیلی جو غالب خانواده و جامعه می‌شود اما شوق والدین برای روانه کردن فرزندشان به مدرسه با بیم وامیدهایی نیز همراه است.

بندرعباس - ایرنا - مدیرکل زندان‌های هرمزگان گفت: 56 زندانی جرایم غیرعمد از ابتدای سالجاری تاکنون با بدهی یکهزار میلیارد ریال از زندان‌های این استان آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

تهران - ایرنا - عضو شورای عالی محیط زیست گفت: قطعا تصویب و لازم الاجرا شدن مصوبه هیات وزیران مبنی بر ممنوعیت اجرای طرح‌های فاقد مجوز محیط‌زیستی منجر به جلوگیری سازمان محیط زیست از اجرای پروژه‌های نابجا خواهد شد که می‌تواند در ساماندهی وضعیت محیط‌زیست کشور اثرگذار باشد.

جیرفت - ایرنا - عصر امروز چوپانی در اطراف یکی از روستاهای قلعه گنج در اثر حمله خرس سیاه آسیایی صدمه دید، کارشناسان محیط زیست معتقدند این حیوان تهاجمی نیست و راه‌های زیادی برای پیشگیری از حمله خرس و آسیب دیدن ارائه می‌کنند.

نوشهر - ایرنا - رئیس جمعیت هلال احمر عباس آباد از غرق شدن 2 نفر از اعضای خانواده اهل اراک در منطقه گردشگری آبشار حوالی روستای "سی بن" از توابع این شهرستان خبر داد.

تهران - ایرنا - معاون رییس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با برگزاری این اجلاس به این نتیجه رسیدیم که سیاست نمی‌تواند کشورها را در مسائل محیط زیستی از همدیگر جدا کند، محیط زیست می‌تواند ما را در یک اجتماع قرار دهد.

اهواز - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان گفت: باتوجه به وقوع چند فقره اخلال در نظم عمومی، درگیری طایفه‌ای و قتل در مناطق حاشیه‌ای اهواز، 20 نفر از عوامل اصلی و محرکان، شناسایی و دستگیر شدند.

اهواز - ایرنا - بخشدار اسماعیلیه از توابع شهرستان اهواز با اشاره به ظرفیت‌های خوب گردشگری در این بخش گفت: متاسفانه با وجود ظرفیت‌های بسیار خوب بوم گردی و گردشگری به واسطه داشتن نخلستان‌ها و شالیزارها در این بخش، به مقوله بسیار مهم گردشگری به عنوان یکی از مولفه‌های اقتصاد روستا توجه نشده و ناشناخته مانده است.

تهران - ایرنا - رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به تجارب ارزنده زیست محیطی و پتانسیل‌های مختلف ایران و عربستان در حوزه حفاظت از محیط زیست اشاره کرد و گفت: این دو کشور اشتراکات زیادی با یکدیگر دارند، اما دشمنان می‌خواهند فاصله بین آنها ایجاد کنند که ضرر این دشمنی برای کشورهای اسلامی و سود آن برای دشمنان است.

مشهد - ایرنا - معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: 124 ایستگاه سلامت برای خدمت‌رسانی به زائران رضوی همزمان با دهه پایانی صفر در خراسان رضوی فعال است.

سنندج - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: وقفه در افتتاح بخش‌های بستری و اتاق عمل بیمارستان آریا سنندج به هیچ عنوان قابل توجیه نیست و باید هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود.

کرمانشاه - ایرنا - دادستان کل کشور با اشاره به اینکه اجرای کامل سند تحول قضایی در هر استان با توجه به شرایط بومی و محلی آن امکان‌پذیر نیست، گفت: بخش‌هایی از این سند باید بازنگری و به صورت بومی و محلی تدوین شود.

شهرقدس - ایرنا - رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قدس از جمع آوری و پلمب واحدهای های غیرمجاز تفکیک و بازیافت پسماند مستقر در این شهرستان خبر داد.