یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اسلامشهر - ایرنا - رئیس شورای اسلامی اسلامشهر بر کنترل قیمت مصوب آموزش و پرورش این شهرستان تاکید کرد و گفت: با توجه به اعلام هزینه های سرویس دانش‌آموزی توسط مدیریت آمورش و پرورش، این شورا ضمن بررسی هزینه ها با افزایش 24 درصدی سرویس مدارس در سال تحصیلی جدید موافقت کرد.

مهاباد - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی با اشاره به انجام طرح مطالعات توالی شناسی ژنتیکی پرنده نادر میش‌مرغ گفت: راهکار جدید محیط زیست برای نجات این گونه در حال انقراض، تکثیر تخم خویشاوندان خارجی آن است.

جیرفت - ایرنا - مسئولان عنبرآباد در جنوب کرمان می‌گویند مظنون به قتل فردی که در اورژانس این شهرستان اشتغال به فعالیت داشت امروز (دوشنبه) بازداشت شد و بررسی های اولیه نیز حکایت از انگیزه های شخصی در این قتل دارد.

سمنان - ایرنا - فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: قاتل فراری که سال 1401 به قتل وکیلی در شاهرود اقدام کرده بود، دستگیر شد و اعتراف کرد.

تهران - ایرنا - همسران جانبازان، نزدیکترین افراد به آنان هستند و بسیاری از آنان سال‌ها است خود به تنهایی به رتق و فتق امورشان می‌پردازند. بررسی روایت این زنان از زندگی خود که نقش مهمی در ارائه خدمات حمایتی، مراقبتی و گاه تداوم حیات فرد جانباز و نیز بقای خانواده و حفظ کارکردهای آن دارند، گوشه‌ای از آسیب‌های این نقش را می‌نمایاند.

تهران _ایرنا_ رئیس سازمان امور اجتماعی کشور، گفت: مرجع اعلام کننده آمارهای اجتماعی در کشور سازمان امور اجتماعی است و انتشار اطلس آسیب های اجتماعی در رسانه ها نیز در دستور کار است.

بیرجند - ایرنا - جانشین انتظامی شهرستان بیرجند گفت: سه تن چوب قاچاق از 2 دستگاه وانت نیسان در این شهرستان کشف شد.

تهران - ایرنا - معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر ضرورت توسعه شبکه بهداشتی کشور برای کاهش هزینه‌های مردم، تغییر در نحوه مدیریت بیمارستانی را یکی از لازمه‌های کنترل هزینه‌ها در نظام سلامت عنوان کرد.

گنبدکاووس - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار گنبدکاووس با اعلام وجود شمار زیادی کالای قاچاق در بازار این شهرستان برلزوم شناسایی مبادی ورود این کالاها و مسدود کردن آن به‌خصوص در گمرک اینچه‌برون تاکید کرد.

تهران - ایرنا - دبیر انجمن نگهداری و مدیریت دارایی‌های ایران، گفت: عمر تجهیزات پزشکی در کشور حدود بیش از 20 سال است و اکنون به دلیل دعم نگهداری از تجهیزات پزشکی، شاهد کاهش درآمدهای بیمارستانی هستیم.

اصفهان - ایرنا - رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: برخورد با افرادی که اقدام به نگهداری و استفاده از مهمات و سلاح‌های سرد و گرم غیرمجاز می‌کنند در اولویت اقدامات این دستگاه قرار دارد.

تهران - ایرنا - سخنگوی ستاد اربعین هلال‌احمر، گفت: امدادگران و داوطلبان این جمعیت در مراسم پیاده روی اربعین امسال، بیش از سه میلیون و 740 هزار خدمت امدادی، درمانی و بشردوستانه از جمله مشارکت در اسکان افزون بر 86 هزار نفر به زائران حسینی ارائه کردند.

بندرعباس - ایرنا - حدود پنج ماه است که اهالی روستاها و سکونتگاه‌های غرب بندرعباس و شاغلان صنایع مستقر در این منطقه از بوی نامطبوع منتشر شده همیشگی اظهار نارضایتی می‌کنند و اداره‌کل محیط زیست هرمزگان نیز بدون اقدام قطعی، برای دومین بار به این موضوع پاسخی مبهم داد که با پاسخ قبلی متفاوت بوده و در تناقض است.

تهران - ایرنا - رییس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری گفت: معمولا موج شیوع آنفلوآنزا در کشور از اواسط مهر آغاز می‌شود و افراد واجد شرایط از جمله بیماران خاص فرصت طلایی این تزریق را در آستانه فصل پاییز از دست ندهند.

تهران - ایرنا - سخنگوی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی اقدامات بدیع و تسهیل‌گر فراجا در اربعین 1402 را تشریح کرد و افزود: اعطای گذرنامه زیارتی با کمترین هزینه و کاهش تصادفات جاده ای از را مهمترین دستاوردهای فراجا در این مناسبت آیینی برشمرد.

مشهد - ایرنا - مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیش از سه هزار قلم تجهیزات پزشکی جدید و پیشرفته در راستای توسعه عدالت در سلامت از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی زیر پوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی نصب و راه‌اندازی شده است.