جمعه 28 اردیبهشت 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

قم - ایرنا - یک‌هزار و 600 کیلوگرم کالباس فاسد شده و آلوده به کپک از یک واحد تولیدی در شهرک شکوهیه قم کشف و معدوم شد.

تهران - ایرنا - رئیس سازمان نهضت سواد آموزی گفت: نهضت نزدیک به 22 میلیون نفر را آموزش داده که 9 میلیون آنها بی‌سواد مطلق، 2 میلیون افراد نوسواد و بقیه هم تثبیت یادگیری بودند یعنی تقریبا سالانه 500 هزار نفر بی‌سواد آموزش دیده‌اند.

اهواز _ ایرنا _ رییس مرکز بهداشت خوزستان راه‌های پیشگیری از بیماری‌های منتقله از آب و غذا برای زائران اربعین حسینی را با رعایت نکات بهداشت فردی و عمومی تشریح کرد.

تهران - ایرنا - سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرد: با هدف افزایش امنیت اطلاعات مخاطبان سازمان تأمین‌اجتماعی، احراز هویت دومرحله‌ای در سامانه خدمات غیرحضوری و برنامه کاربردی تلفن همراه «تأمین من» فعال می‌شود و کاربران برای استفاده از این دو سامانه، ضروری است پس از ورود نام کاربری و رمز خود، کدی را که در همان لحظه به گوشی تلفن همراه آنها ارسال می‌شود، وارد کنند.

تهران - ایرنا - رییس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اجرای طرح نسخه الکترونیکی در کشور 97 درصد پیشرفت دارد و از سال آینده هر شهروند یک پرونده الکترونیک سلامت خواهند داشت.

تهران - ایرنا - فرماندار تهران گفت: بیش از 200 طرح به مناسبت هفته دولت در مناطق روستایی و شهری تهران افتتاح شد که 37 طرح در مناطق شهری به بخش آب و فاضلاب و تامین آب شرب در شرایط بحران اختصاص دارد.

قم - ایرنا - مدیرکل بهزیستی قم گفت: مردم نوع‌دوست این استان از ابتدای سالجاری تا پایان مردادماه حدود 200 میلیارد ریال به مراکز بهزیستی کمک کردند.

تهران - ایرنا - رئیس پلیس راهور فراجا، گفت: 80 درصد از زائران حاضر در کربلای معلا را ایرانیان تشکیل می دهند و برای تسهیل در حضور زائران دیگر، از مردم می خواهیم سفر خود را کوتاه کنند تا فرصت زیارت برای همه ایجاد شود.

تهران - ایرنا - معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: حدود سه برابر تکلیف خود در برنامه ششم شغل ایجاد کرده‌ایم و اکنون کمیته امداد در حال گام اشتغال نیم میلیونی در سال جاری است.

مشهد - ایرنا - مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اعضای بانوی مرگ مغزی 53 ساله ساکن مشهد به 6 بیمار نیازمند عضو حیاتی دوباره بخشید.

زاهدان - ایرنا - فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از انهدام 2 باند قاچاق مسلح با کشف یک تن و 300 کیلوگرم مواد افیونی از نوع تریاک خبر داد.

جیرفت - ایرنا - انسولین خارجی که تزریق آن در منزل امکان‌پذیر است برخی مواقع در داروخانه‌ها کمیاب می‌شود، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در این باره می‌گوید؛ بیمارانی که موفق به تهیه انسولین نشده‌اند برای حل مشکلشان به آنها مراجعه کنند.

تهران - ایرنا - وزیر دادگستری با اشاره به اتصال سازمان تعزیرات حکومتی به پنجره واحد خدمات دولت هوشمند و اقدامات سامانه میز خدمت الکترونیک گفت: اکنون رسیدگی به پنج تخلف پرتکرار گرانفروشی، کم‌فروشی، عدم درج قیمت، تقلب در کسب و عدم صدور فاکتور از طریق درگاه 135 بدون حضور شاکی انجام می‌شود.

تهران - ایرنا - بازرس کل امور بانک‌ها و بیمه سازمان بازرسی در نامه‌ای به معاون ارزی بانک مرکزی درباره نحوه ارائه خدمات ارزی به زائران اربعین، خواستار رفع فوری اختلال در سامانه‌های مرتبط شد.

سنندج - ایرنا - مدیرمخابرات منطقه کردستان گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته دولت، 274 میلیارد و20 میلیون ریال پروژه مخابراتی در مناطق مختلف شهرستان سقز افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

تهران - ایرنا - حجاب، ابزاری برای حفظ نظام زوجیت است و بدون آن، وحدت زن و مرد، لطمه خورده و تعادل طرفین در اجتماع و خانه مخدوش می‌شود.