شنبه 29 اردیبهشت 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون امور بین الملل قوه قضائیه در روز ملی مبارزه با تروریسم از محاکمه و تعیین وکیل تسخیری برای اعضای گروهک تروریستی منافقین در دادگاه کیفری یک استان تهران خبر داد.

تهران - ایرنا - با صدور مجوز تأسیس 951 دهیاری در دولت سیزدهم، شمار دهیاری‌ها به 38 هزار و 816 عدد رسید و بر این اساس 96 درصد از جمعیت روستایی کشور از خدمات دهیاری‌ها بهره‌مند شدند.

ساری - ایرنا - معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در یک سفر یک روزه به آمل ضمن افتتاح و بازدید از چند طرح صنعتی بزرگ، از سد هراز و سایت زباله عمارت آمل بازدید و نیز در ارتباط با آخرین وضعیت پتروشیمی میانکاله اعلام نظر کرد.

قم - ایرنا - مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری قم از ایجاد بانک اطلاعات مشاغل خانگی زنان این استان خبر داد و گفت: هدف از ایجاد این بانک اطلاعات این است که تسهیلات مشاغل خانگی بهتر و با عدالت بیشتر به دست متقاضیان برسد تا این کسب و کار ساماندهی شود.

ساوه - ایرنا - رییس اورژانس و مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی ساوه گفت: اورژانس هوایی تهران به منظور نجات جان کودک 12 ساله زرندیه ای که بر آثار سانحه ترافیکی زخمی شده بود به پرواز درآمد.

تهران - ایرنا - وزیر آموزش و پرورش گفت: براساس سند تحول بنیادین نباید تنوع در مدارس دولتی به این میزان زیاد باشد و همچنین تراکم مدارس دولتی باید کاهش یابد.

ارومیه - ایرنا - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌غربی گفت: 373 میلیارد تومان تسهیلات مسکن برای جامعه هدف ایثارگری استان جذب و پرداخت شده است.

تهران - ایرنا - مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: در طرح دارویار که از طرح‌های ملی و مهم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است، سازمان تأمین‌اجتماعی همکاری نزدیک داشته و بیش از 400 قلم داروی جدید با اجرای این طرح، به فهرست داروهای تحت پوشش سازمان تأمین‌اجتماعی افزوده شده است.

اهواز - ایرنا - معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: 40 هزار واحد مسکونی برای مددجویان این نهاد حمایتی با کمک سپاه در کشور در دست ساخت است.

تهران - ایرنا - اسامی چند برابر ظرفیت آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت.

تهران - ایرنا - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در سال جاری یک میلیون و 200 هزار دلار ارزآوری گردشگری سلامت را در کشور ثبت کرده‌ایم که از آثار قدرت نرم در بخش سلامت است.

تهران_ ایرنا_ رییس سازمان مدیریت بحران گفت: در دنیای امروز باید سازو کارهای مدیریت بحران را به سمت هوشمندسازی و بهره گیری از ظرفیت های هوش مصنوعی سوق دهیم و اجرای این طرح مهم در دولت سیزدهم آغاز شده است.

تهران - ایرنا - سخنگوی پلیس آخرین وضعیت تردد و خدمات دهی زائران در مرزهای 6گانه را تشریح کرد و گفت: شاهد افزایش 17 درصدی خروج زائران اربعین از کشور هستیم.

تهران - ایرنا - دومین جلسه مدیریت شرایط اضطرار وقوع پدیده گرد وغبار، فعالیت همه معادن شن و ماسه اطراف تهران تا روز پنجشنبه نهم شهریور را ممنوع کرد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: قانون رتبه بندی با هشت هزار میلیارد در دولت قبل اجرا نشد اما در این دولت با 42 هزار و 500 میلیارد عملیاتی شد.

تهران - ایرنا - به گفته رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، لوله‌ای که نفت از آن در خلیج فارس نشت کرده بود بسته شده و عملیات پاکسازی آلودگی هم در حال انجام است. گزارش این آلودگی روز شنبه چهارم شهریور توسط یک شناور مسافربری به اداره بندر و دریانوردی گناوه داده شد. یک کارشناس اکوبیولوژی دریا معتقد است اگر این آلودگی وارد «خور» شود پاکسازی آن مثل دفعات پیش غیر ممکن است.