دوشنبه 16 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - ماجرای خودکشی دستیاران پزشکی یا رزیدنت‌ها که در سال‌های اخیر بیشتر از همیشه رسانه‌ای شده، نشان از وضعیت هشداری دارد که اگر سریع‌تر به آن رسیدگی نشود، هر از گاهی شاهد سوت ممتد و ایستادن زندگی یکی از این افراد هستیم که خودشان برای زندگی بخشیدن به بیماران در حال آموزش هستند.

تهران - ایرنا - جدید و ناشناخته بودن ارزهای دیجیتال از یک سو و سودجویانی که از ناآگاهی مردم سوءاستفاده می‌کنند از سوی دیگر موجب شده است تا در سال‌های اخیر پرونده‌های قضایی با انبوه شاکیان سردرگم در محاکم در رابطه با این موضوع تشکیل شود.

تهران - ایرنا - رئیس پلیس راهور فراجا درباره موضوع رنگ‌بندی و رتبه‌بندی گواهینامه گفت: این مساله فعلاً در حد ایده و طرح است و هنوز با واقعیت و اجرا فاصله محسوس دارد.

تهران - ایرنا - رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: بیش از 140 میلیارد تومان کمک‌های نقدی از سوی مردم ایران برای کمک به غزه جمع‌آوری شده است که به‌منظور خریداری اقلام غذایی و دارویی و ارسال برای مردم مظلوم این منطقه استفاده خواهد شد.

تهران - ایرنا - معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست با حضور در مراسم راهپیمایی روز قدس همراه با دیگر مقامات کشوری، لشگری و مردم ضمن همبستگی با ملت مظلوم فلسطین جنایت های رژیم صهیونستی را محکوم کرد.

تهران - ایرنا - سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تعرفه های اعلامی معاینه پزشکان عمومی مورد تأیید وزارت بهداشت نیست و تعرفه مذکور متعاقبا از سوی این وزارتخانه اعلام می شود.

تهران - ایرنا - رییس باشگاه دانش پژوهان جوان با بیان اینکه ایران سال 1403 میزبان المپیاد فیزیک جهانی است، گفت: المپیاد هوش مصنوعی و فلسفه و منطق برگزار می‌شود.

تهران - ایرنا - وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر مسلمانان سالهای گذشته در روز جهانی قدس با زبان روزه علیه ظلم رژیم صهیونیستی خروش می‌کردند، امروز موضوع فلسطین، جهانی شده و فطرت همه آزادگان جهان از ظلم بیدار شده است.

تهران - ایرنا - معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه باید در انتخاب آموزگاران دقت شود، گفت: ابتنای مدل شایستگی آزمون استخدامی آموزگاری بر هویت و اهداف دوره ابتدایی، تضمین کننده جذب شایسته ترین افراد به عنوان معلمان دوره ابتدایی است.

تهران - ایرنا - حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه پیش از ظهر با حضور در جمع مردم تهران در راهپیمایی روز قدس شرکت کرد.

تهران - ایرنا - نام نویسی داوطلبان آزمون ورودی پایه هفتم و دهم مدارس سمپاد و نمونه دولتی از فردا (شنبه هجدهم فروردین) آغاز می‌شود.

تهران - ایرنا - «فرصت ازدواج و آرام گرفتن در یک مجموعه خانواده یکی از فرصت‌های مهم زندگی است برای زن و مرد هر دو این یک آرامش و آسایش روحی و وسیله دلگرم شدن به تداوم فعالیت زندگی است» این موضوع از راهنمایی‌ها و توصیه‌هایی است که رهبر انقلاب اسلامی در مراسم اجرای عقد سال 1380خطاب به زوج جوان فرمودند.

تهران - ایرنا - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به منظور نظارت بر ارائه خدمات درمانی مطلوب به مجروحان حوادث تروریستی چابهار و راسک، عازم سیستان و بلوچستان شد.

تهران - ایرنا - سگ‌های زنده‌یاب همواره ناجیانی برای افرادی هستند که زنده در دل خاک مدفون شدند؛ حالا سازمان امداد ونجات هلال احمر می‌خواهد در مواقع بحران در کنار 85 سگ زنده‌یاب از پهپادها نیز برای نجات مصدومان و مفقودین استفاده کند.

تهران - ایرنا - فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: خباثت و حماقت رژیم تروریست و متجاوز صهیونیستی در حمله تروریستی به ساختمان کنسولگری کشورمان در دمشق و به شهادت رساندن این قهرمانان همیشه زنده اسلام، بدون تردید بی‌پاسخ نخواهد ماند.

تهران - ایرنا - ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران به دنبال تمدید ماموریت هیات به اصطلاح حقیقتیاب و گزارشگر ویژه ایران، بیانیه‌ای صادر کرد.