دوشنبه 16 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رئیس مرکز مشارکت‌های مردمی و توسعه ظرفیت‌های اجتماعی و فرهنگی سازمان بهزیستی کشور راه‌های شرکت در پویش مثبت ماه برای حمایت از مددجویان سازمان بهزیستی را در ایام عید فطر اعلام کرد.

تهران - ایرنا - ماجرای خودکشی دستیاران پزشکی یا رزیدنت‌ها که در سال‌های اخیر بیش از گذشته رسانه‌ای شده است، نشان از وضعیت هشداری دارد که چنانچه سریع‌تر به آن رسیدگی نشود، هر از گاه شاهد سوت ممتد و ایستادن زندگی یکی از این افراد هستیم که خودشان برای زندگی بخشیدن به بیماران در حال آموزش هستند.

تهران - ایرنا - رئیس قوه قضاییه گفت: قطعاً به قوه قضاییه نقد وارد است و ما در این زمینه تعارف نداریم همچنین ادعا نداریم که در تراز نظام در همه بخش‌ها ارتقا پیدا کرده‌ایم؛ بنابراین خود را محتاج نقد و رفع نواقص می‌دانیم.

تهران - ایرنا - سرپرست معاونت عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر از اعزام اولین گروه داوطلب پزشکی هلال‌احمر به عتبات عالیات در سال جدید خبر داد.

تهران - ایرنا - آریا چشم‌هایش را از معلم می‌دزدد و به او نگاه نمی‌کند؛ معلم نمی‌داند این امر از بی‌ادبی یا ترس است یا اینکه حرف‌های او را نمی‌فهمد؛ به هرحال دیگر حاضر نیست به این کودک درس بدهد! رفتار این معلم به تنهایی که نه، رفتار جامعه با این کودک چنان ناآگاهانه است که روند زندگی او را مختل کرده است.

تهران - ایرنا - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تصویب افزایش 45 درصدی دستمزد دستیاران پزشکی در هیات دولت خبر داد.

تهران - ایرنا - بسته اخبار اجتماعی ایرنا در نوزدهم فروردین به تصویب روز جهانی گردوغبار درسازمان ملل، ساخت پروتزهای زیبایی، هشدار سازمان ثبت اسناد به ساخت‌وسازهای غیرمجاز، پیگیری شهادت مستشاران نظامی ایران در سوریه، ترفند کلاهبرداران اینترنتی در آستانه عید فطر، احضار شرکت‌های بزرگ فروش موبایل به پلیس و برگزاری امتحانات شبه نهایی پرداخته است.

تهران - ایرنا - معاون مرکز آمار و فناوری اطلاعات سازمان بیمه سلامت ایران گفت: میزان نسخه‌نویسی الکترونیکی در ایام نوروز سال جاری نسبت به سال گذشته رشد هشت درصدی داشته است.

تهران - ایرنا - معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: دانشمندان و جوانان متعهد و متخصص این مرزوبوم با وجود همه ترفندهای استکبار جهانی، با صرف فعل خواستن و توانستن و با تلاش جهادی و بی‌وقفه قله‌های مرتفع علم به ویژه فناوری هسته ای را فتح کردند.

تهران - ایرنا - تعیین مراقب سلامت برای 60 میلیون ایرانی تا اردیبهشت ماه و جذب 205 عضو هیات علمی پژوهش محور مهمترین اخبار نخستین اجلاس روسای دانشگاههای علوم پزشکی کشور بود.

تهران - ایرنا - وکیل پرونده محکومان محیط زیستی گفت: چهار محکوم این پرونده در عفو اخیر رهبر معظم انقلاب به مناسبت عید سعید فطر آزاد می‌شوند.

تهران - ایرنا - سازمان جهانی بهداشت به مناسبت روز جهانی بهداشت در پیامی با اعلام اینکه بر اثر آلودگی هوا هر 5 ثانیه یک نفر در جهان جان خود را از دست می دهد، اعلام کرد: در سراسر جهان حق سلامت میلیون ها نغر به طور فزاینده ای در معرض تهدید قرار دارد.

تهران - ایرنا - رئیس پلیس راهور فراجا گفت: بنابر اعلام و ابلاغ هیات دولت تخلفات جرائم رانندگی با در نظر گرفتن ماده 28 قانون رسیدگی به تخلفات پلیس افزایشی 4 تا 5 برابری خواهند داشت.

تهران - ایرنا - دبیرکل جمعیت هلال احمر از واجد شرایط بودن حدود 2 میلیون نفر از داوطلبان و جوانان هلال احمر برای شرکت در این انتخابات خبر داد و گفت: روند مشارکت داوطلبان و جوانان در انتخابات مجامع هلال احمر صعودی بوده و تلاش می‌شود تا این حضور مردمی در کنار هلال احمر تقویت شود.

تهران - ایرنا - معاون توانبخشی بهزیستی شهر تهران با بیان اینکه نحوه برقراری ارتباط، رفتار و یادگیری افراد اوتیستیک با دیگران متفاوت است، گفت: یادگیری، تفکر و توانایی حل مسئله در این افراد نیز می‌تواند متفاوت باشد.

تهران - ایرنا - هفته سلامت 1403 (یکم تا هفتم اردیبهشت) با شعار «سلامت خانواده و مردمی‌سازی سلامت» برگزار می‌شود و برای هر یک از روزهای این هفته یک موضوع ویژه در نظر گرفته شده است.