دوشنبه 16 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: حکمرانی با مشارکت حداکثری مردم به عنوان اصلی اساسی، بهترین ابزار برای تحقق شعار رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

تهران - ایرنا - سازمان اورژانس کشور اعلام کرد: از 24 اسفندماه 1402 تا سوم فروردین، 453 هزار و 946 مورد تماس با 115 نیز ثبت شده که در این تماس‌ها 102 هزار و 795 مورد منجر به اعزام به مراکز درمانی و بیمارستانی شد و 30 هزار مزاحمت تلفنی برای اورژانس ایجاد شده است.

تهران - ایرنا - سخنگوی پلیس گفت: آهستگی فضیلت است و با توجه به آمار دهشتناک تصادفات و جان‌باختگان سعی کنیم نقص و نقصان جاده‌ها و خودروها را با دقت بیشتر در رانندگی جبران کنیم.

تهران - ایرنا - تولید 21 درصدی دارو در کشور با رونمایی از 20 داروی اساسی برای بیماران خاص در سالی که گذشت، یک میلیون دلار صرفه جویی ارزی به همراه داشت.

تهران - ایرنا - سازمان اورژانس کشور اعلام کرد: در راستای اجرای طرح سلامت نوروزی از 15 اسفند 1402 تا سوم فروردین 1403، با انجام 744 هزار و 224 مورد بازرسی، علاوه بر پلمب 2 هزار و 435 مرکز و مکان بین‌راهی در کشور، 782 هزار و 655 کیلوگرم موادغذایی فاسد کشف و معدوم شد.

تهران - ایرنا - سخنگوی ستاد نوروزی جمعیت هلال احمر با اشاره به همزمانی ماه مبارک رمضان و عید نوروز، از توزیع بیش از 34 هزار بسته معیشتی در میان خانواده‌های نیازمند و کم‌برخوردار در کشور خبر داد.

تهران - ایرنا - رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به انجام 1480 عملیات و خدمات امدادی در طرح ملی امداد و نجات نوروزی 1403 گفت: نیروهای این جمعیت به بیش از 8 هزار نفر امدادرسانی کردند.

تهران - ایرنا - رئیس پلیس آگاهی فراجا به عملکرد یکساله پلیس آگاهی در سال 1402 اشاره کرد و گفت: از افتخارات پلیس آگاهی در سال گذشته کشف 92درصدی جرایم جنایی و کشف 95 درصدی قتل‌ها در کشور بود.

تهران - ایرنا - پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا اعلام کرد: با توجه به پایان تعطیلات نیمه اول نوروز سفرهای برگشت مسافران نوروزی به مبدا حرکت و شهرهای خود در روزهای آینده افزایش می‌یابد.

تهران - ایرنا - مدیر اجرایی تیم آسمان‌نما در سی‌و یکمین نمایشگاه قرآن کریم گفت: محوریت کار ما آموزش و سرگرمی است؛ آموزه‌های کتاب‌های درسی به صورت سه بعدی همراه با هیجان برای بچه‌ها به نمایش درمی‌آید. ما قدرت و عظمت خدا را که بر اساس آیات چیده شده، به صورت غیر مستقیم به بچه‌ها نشان می‌دهیم.

تهران - ایرنا - در سطح جهانی، خرس قهوه‌ای به عنوان یک گونه مدل در تحقیقات مرتبط با پیامدهای ناشی از نوسانات و تغییرات اقلیم بر تنوع زیستی شناخته می‌شود از این رو حفاظت از این گونه ارزشمند باید جدی گرفته شود.

تهران - ایرنا - بررسی‌ها نشان می‌دهد صنعت گردشگری در سال 2022 (401-1400) رقمی بیش از یک تریلیون دلار در جهان گردش مالی داشته که از این میزان قاره اروپا موفق به جذب بیش از 50 درصد شده و کشورمان فقط 0.6 درصد از این آمار را به خود اختصاص داده است.

تهران - ایرنا - بسته اخبار اجتماعی ایرنا در سوم فروردین 1403 به موضوعاتی همچون آماده‌باش نیروهای امدادی درپی بارش شدید باران، پایش الکترونیکی مجرمان سابقه‌دار، آب بستر تعامل صلح و دوستی، پایان عملیات امدادی حوادث جوی در 14 استان، توزیع بیش از 17 هزار پروتز حلزون شنوایی، رشد 13 درصدی فعالیت اورژانس هوایی، یکطرفه شدن جاده چالوس و جاده‌های پُرترافیک پرداخته است.

تهران - ایرنا - طی سال 1402 فرماندهی کل انتظامی پس از مدت‌ها گمانه‌زنی و انتظار شاهد تغییرات گسترده چه در حوزه استانی و چه در حوزه ستادی بود که در ادامه به تغییرات فرماندهان ارشد انتظامی فرجا خواهیم پرداخت.

تهران - ایرنا - رئیس هیات امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران گفت: 17 هزار و 77 دستگاه پروتز حلزون شنوایی در سال 1402 توسط این هیات بین مراکز درمانی توزیع شد تا در اختیار بیماران نیازمند قرار گیرد.

تهران - ایرنا - رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر گفت: جمعیت هلال احمر نماد از خودگذشتگی، ایثار، مشارکت مردمی و انجام کار خالصانه است.