دوشنبه 16 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - افزایش نرخ جریمه تخلفات رانندگی که از چندی پیش به درخواست فراجا راهی دولت شده بود، سرانجام در ابتدای سال جدید به تصویب رسید تا به گفته پلیس به کاهش تخلفات و حوادث رانندگی کمک کند.

تهران - ایرنا - ورق زدن آلبوم عکس‌های قدیمی یکی از روش‌های ساده برای تقویت حافظه و جلوگیری از آلزایمر است که دبیرخانه شورای ملی سالمندان آن را توصیه کرده است.

تهران - ایرنا - رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا گفت: به منظور مقابله جدی و مقتدرانه با جرایم و مفاسد اقتصادی و به منظور بهره گیری از ظرفیت عظیم مردمی سامانه خبری 096300 راه اندازی که در بازخودهای صورت گرفته شاهد استقبال مردم از این سامانه هستیم.

تهران - ایرنا - رییس جمهور در مراسم آغاز سال تحصیلی در اقدامی مبتکرانه «پویش مهر» را جایگزین «پرسش مهر» کرد. در این راستا، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از ثبت‌نام بیش از 500 هزار دانش‌آموز در فرآیند پویش مهر خبر داد و گفت: اعلام نتایج از اردیبهشت 1403 آغاز می‌شود.

تهران - ایرنا - رئیس قوه قضاییه با اشاره به شعار سال ناظر بر «جهش تولید با مشارکت مردم»، با بیان اینکه مسئولان و کارگزاران نظام، تکلیف سنگینی در راستای خدمت به مردم و کشور برعهده دارند، گفت: همه قوا و دستگاه‌ها باید در راستای تحقق عینی و عملی شعار سال و فراهم آوردن الزامات آن، با یکدیگر همکاری، هماهنگی و تعامل داشته باشند.

تهران - ایرنا - سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران اعلام کرد: بیش از 2 هزار روانشناس و مشاور از سراسر جهان در نامه‌ای خطاب به دبیرکل سازمان ملل و رئیس کمیسیون مقام زن سازمان ملل، جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی نسبت به مردم غزه به‌ویژه زنان و کودکان بی‌گناه را محکوم کردند و اخراج فوری رژیم صهیونیستی از کمیسیون مقام زن آن سازمان را خواستار شدند.

تهران - ایرنا - دولت سیزدهم بعد از سر کار آمدن به پشتوانه محکمی برای محیط‌زیست کشور تبدیل شد و در دو سال و نیم گذشته اقدامات خوبی در این زمینه انجام داد که مرجعیت ایران بر همبستگی 50 کشور برای مقابله با گردوغبار، باطل کردن مجوز احداث پتروشیمی میانکاله، جمع شدن بازار فروش پرندگان مهاجر فریدونکنار و ابلاغ سیاست‌های کلی دریامحور رهبری برخی از آنها است.

تهران - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران گفت: تاکنون در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین در نمایشگاه قرآن 77 حامی حمایت مادی و معنوی 249 یتیم و فرزند محسنین را بر عهده گرفته‌اند.

تهران - ایرنا - مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی از واگذاری معادل 27 هزار میلیارد تومان از سهام پالایشگاه شازند به سازمان تأمین‌اجتماعی در قالب تأدیه مطالبات این سازمان از دولت خبر داد.

تهران - ایرنا - مدیر دفتر اقتصاد و فناوری سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه ارزش‌گذاری خدمات بوم‌شناسی در 12 استان پیشرفت داشته است، گفت: اکنون 73 درصد از مساحت کشور تحت پوشش ارزش‌گذاری خدمات بوم‌شناسی قرار دارد و طبق برنامه ریزی، حدود 92 درصد مساحت کشور در سال 1403، از نظر این خدمات ارزش‌گذاری خواهد شد.

تهران - ایرنا - رئیس مرکز اطلاعاتی و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا گفت: از ابتدای سفرهای نوروز تاکنون نزدیک به 310 میلیون تردد در جاده‌ها ثبت شده است و پیش بینی می‌شود امروز در جاده چالوس و آزاد راه تهران - شمال در صورت سنگین شدن بار ترافیک به سمت شمال محدودیت ایجاد شود.

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر مدیریت زیستگاه‌ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ارتقای سطح حفاظتی عرصه‌های واجد شرایط و الحاق به منطقه حفاظت شده برای 14 منطقه در دستور کار قرار گرفت.

تهران - ایرنا - رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: امدادگران در 48 ساعت گذشته (از روز یکشنبه پنجم فروردین تا امروز سه‌شنبه هفتم فروردین) توانستند 57 نفر از شهروندان گرفتار در سیل و آبگرفتگی را نجات و به مناطق امن منتقل کنند.

تهران - ایرنا - معاون سلامت و تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش آخرین وضعیت استخدام نیروهای تربیت بدنی را تشریح و اعلام کرد: آزمون استخدامی مربیان تربیت بدنی 14 اردیبهشت 1403 برگزار می‌شود و پذیرفته‌شدگان مهر امسال در کلاس‌های درس حاضر می‌شوند.

تهران - ایرنا - رئیس پلیس راهور فراجا گفت: از ابتدای سفرهای نوروزی تاکنون 510 نفر از هموطنان در تصادفات فوت کردند و پنج استان دارای بیشترین فراوانی تصادفات بودند.

تهران - ایرنا - رییس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست درباره اقدامات این دفتر در سال 1402 گفت: بخشی از وظایف این سازمان به کاهش آلودگی هوا مربوط است و در این راستا اقدامات خوبی انجام شده که تدوین آیین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی خودرو تا سازگاری با تغییر اقلیم برخی از آنها است.